یک دیپلمات ایرانی در گفتگو با خبرگزاری دوغان ترکیه گفت: روابط قدرتمند ایران و ترکیه تحت تاثیر اخبار و گزارشهای کذب قرار نمی گیرد.

دیپلمات ایرانی: روابط قدرتمند ایران و ترکیه تحت تاثیر اخبار و گزارشهای کذب قرار نمی گیرد

این دیپلمات ایرانی بعد از انتشار مطلب جهت دار دیدار وزیر کشور ایران از بخش ایرانی کوه قندیل در برخی رسانه های ترکیه در روزهای گذشته و سعی در وانمود کردن اینکه این دیدار از اردوگاه پ.ک.ک در قندیل صورت گرفته این مطلب را خطاب به خبرگزاری دوغان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران از قسمتی از کوه قندیل که در داخل خاک ایران در استان آذربایجان غربی قرار دارد دیدار کرده است، گفت: روابط قدرتمند دو کشور ایران و ترکیه تحت تاثیر گزارشها و اخبار کذب قرار نمی گیرد.
این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، در توضیحاتی که در این باره برای آژانش خبری دوغان ارائه کرد، گفت: وزیر کشور ایران در تصاویری که از طریق حساب اینستاگرام شخصی خود منتشر کرد، از ارتفاعات 3 هزار متری کوه قندیل واقع در استان آذربایجان غربی ایران بازدید می کند و نه عراق.
وی با تاکید بر اینکه این بازدید یک امر طبیعی است و وزیر کشور ایران مناطق مرزی ایران را بازرسی کرده است گفت: این منطقه خاک جمهوری اسلامی ایران و پرچم ایران نیز همیشه در این منطقه برافراشته است.
دیپلمات ایرانی با اشاره به اینکه اکثر گزارشهای مغرضانه در ارتباط با روابط ایران و ترکیه توسط رژیم صهیونیستی تولید و با هدف ایجاد فضای تنش آلود منتشر می شود گفت: در این ارتباط باید با رعایت موازین حرفه ای گزارش های خبری بدون تحریف در اختیار افکار عمومی قرار گیرد. 
وی افزود: این امری طبیعی است که همواره مسئولین هر دو کشور به مناطق مرزی خود می روند و از آنجا بازدید می کنند. ارائه تفاسیر مغرضانه، ارزیابی های غیر واقعی و تفاسیر خلاف واقع ازچنین تحولاتی صحیح نیست.
وی در ادامه افزود: ایران همواره در امر مبارزه با تروریسم با ترکیه همکاری کرده است. خصوصا اخبار و یا مقاله هایی که ایران را مرتبط با پ.ک.ک نشان می دهد، با اهداف خاص تهیه و دارای لحنی غیردوستانه است. در این ارتباط نباید فراموش شود که ایران هم با پژاک درگیر است. 

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.