وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز میزان تولید فرش در کشور بیش از تقاضا است، بنابراین باید تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد تا آنها بتوانند فرش دستباف داخلی را خریداری نمایند.

مردم برای خرید فرش دستباف داخلی از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، محمدرضا نعمت زاده در بازدید از نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران، اظهار داشت: رونق بازار و رفع رکود بیشترین خواسته تولیدکنندگان است و دولت در جهت رفع موانع تولید تلاش می کند.
وی ضمن اشاره به موانع و مشکلات موجود بر سر راه صنعت فرش دستباف کشور، گفت: بهبود شرایط بین المللی به امر توسعه صادرات فرش کمک کند و باید ضمن جبران ضعف حضور در بازارجهانی و با کمک اتحادیه صادرکنندگان فرش و تحریک تقاضای بازار در داخل و خارج زنجیره تولید فرش دستباف تقویت شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فرش دستباف ایران ترکیبی از هنر، صنعت، ذوق و سلیقه و نمایش ریسندگی و رنگرزی و بافندگی است و قدمت بیش از چهار هزار ساله دارد.
به گفته وی، هیچ کشوری نتوانسته با تقلید از فرش های ایرانی با بافندگان کشورمان رقابت کند، اما باید تبلیغات برون مرزی این بخش با حمایت دولت و همکاری صادرکنندگان و تولیدکنندگان افزایش یابد.
نعمت زاده اضافه کرد: فرش دستباف هم هنر و ذوق است و هم صنعت؛ قدمت قالی ایرانی به چند هزار سال قبل مربوط می شود و یک تکه قالی را چند سال پیش در سیبری در لابه لای یخ یافتند که هم اکنون در موزه ای در روسیه نگهداری می شود.
وی گفت: سلایق مشتریان امروز فرش دستباف تغییر کرده و باید تولیدکنندگان به نیازهای مشتریان و علایق آنها نیز توجه کنند و دولت نیز از تبلیغات خارجی حمایت کند.
نعمت زاده درباره بیمه قالیبافان افزود: طی سال های اخیر در بودجه های سالانه این موضوع مورد توجه قرار گرفته اما با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی پیشنهاد می شود بافندگان از بیمه طرح سلامت که 10 میلیون نفر را شامل می شود، استفاده کنند.
وی اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی هم به شرط دریافت مالی از دولت حاضر است بافندگان را بیمه کند، اما طرح بیمه سلامت فرصت خوبی برای بافندگان فراهم می کند.
نعمت زاده گفت: تولید فرش دستباف در محیط های کارخانه ای صورت نمی گیرد تا کارفرما بخشی از بیمه بازنشستگی و دیگر موارد را پرداخت کند، بنابراین بعید است تا دو سال آینده دولت بتواند اعتبارات زیادی به بیمه بافندگان اختصاص دهد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.