سخنگوی دانشجویان بورسیه با اشاره به تصمیمات وزارت علوم درباره بورسیه‌ها گفت: بازی با کلمات و کتمان نیاز واقعی دانشگاه‌ها به هیئت علمی در شان وزرات علوم نیست.

بازی با کلمات و کتمان نیاز دانشگاه‌ها به هیئت‌علمی در شان وزرات علوم نیست

مجتبی حسینی سخنگوی دانشجویان بورسیه در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به تصمیمات جدید وزارت علوم در پرونده بورسیه‌ها، اظهار داشت: بیانیه عجولانه وزارت علوم نشان از عزم این مجموعه برای ادامه ظلم به دانشجویان و زیرپا گذاشتن حقوق مسلم آنان است.

وی افزود: دستان بر پا کنندگان این ماجرا به قدری خالی از استدلال‌های حقوقی است که به هیچ‌وجه توانایی عرض اندام حقوقی و دفاع از اقدامات ظالمانه دو ساله خود، آن هم در پیشگاه مردم شریف و فهیم ایران اسلامی را ندارند و این امر با عدم شرکت وزیر یا نماینده ایشان در جلسات مجلس محترم و برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری به وضوح به اثبات رسید.

این دانشجوی بورسیه تصریح کرد: فرار از پاسخ‌گویی و یک طرفه به قاضی رفتن حربه‌ای بود که تنها در ابتدای کلید خوردن توطئه موسوم به "بورسیه‌های غیرقانونی" با همکاری برخی رسانه‌های سیاسی داخلی و ضدانقلاب کارآیی داشت. امروز دانشجویان مظلوم بورسیه حقانیت خود را با صبر، متانت و تحمل رنج‌های بی‌شمار در همه سطوح جامعه و نهادهای نظارتی و قانونی نظام مقدس اسلامی با دلایل متقن حقوقی به اثبات رسانده‌اند.

وی تصریح کرد: وزارت علوم باید بداند فرزندان نخبه این ملت تمام عوامل ظلم، هتک حرمت و نیز عاملان واقعی انتشار اسامی دانشجویان را تا هر نقطه و زمانی که لازم باشد تعقیب حقوقی و قانونی قرار می‌دهند و به هیچ‌وجه ذره‌ای از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد. ما خود را سربازان عرصه علمی انقلاب اسلامی دانسته و با هیچ فشاری مرزهای علم و دانش را خالی نخواهیم گذاشت.

این دانشجوی بورسیه افزود: پیرو بیانیه‌های پیشین مجددا بر حقوق تک تک دانشجویان بورسیه تاکید می‌کنیم و براساس اصول روشن و قاطع حقوقی و اسناد رسمی موجود، خود را در استخدام وزارت علوم حین و پس از فراغت از تحصیل می‌دانیم و دولت نیز موظف به پرداخت حقوق مادی در زمان تحصیل و پس از آن است. بازی با کلمات و کتمان نیاز واقعی دانشگاه‌ها به هیئت‌علمی در شان وزرات علوم نیست و خواستار عمل قاطع نهادهای نظارتی در مقابل آن هستیم.

وی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد مسئولانی که در جهت احقاق حقوق حقه دانشجویان تلاش کردند، اضافه کرد: از نمایندگان کمیسیون‌های آموزش و اصل نود مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و صدا و سیما تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این تلاش‌های ارزنده با جدیت بیشتر به سرانجام نیک منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.