رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی در بعد ریالی به صورت روان درحال پرداخت است گفت: تسهیلات این صندوق در بعد ارزی به سبب محدودیت‌هایی که از بابت تخصیص ارز در بانک مرکزی وجود دارد ممکن است کمی با وقفه باشد.

وقفه در پرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ولی‌الله سیف شامگاه پنجشنبه در نشست با مسئولان دستگاههای اجرایی ومدیران بانک‌های استان بوشهر بااشاره به تصمیم دولت تدبیر وامید در سفر به استان بوشهر در حل مشکلات واحدهای تولیدی این استان اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به بوشهر برای حل مشکلات واحدهای تولیدی نظام بانکی تعهد کرد که مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی راکد را بر طرف می‌کند.
وی با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش بانکی این بنگاههای اقتصادی قطعی است تصریح کرد: براساس این تصمیم واحدهای تولیدی نباید بخاطر مشکل سرمایه در گردش با مشکل روبرو باشند که منجربه تعطیلی آنها شود.
رئیس کل بانک مرکزی، اولویت نخست دریافت تسهیلات واحدهای صنعتی را استمرار تولید دانست و اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی منوط به استمرار خط تولید آنها است.
سیف با بیان اینکه منابع نظام بانکی محدود است گفت: تسهیلات سرمایه در گردش بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود که بیشترین تاثیر در تولید داشته باشند.
وی، با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه درگردش به واحدهای صنعتی مهم و تاثیرگذار پرداخت می‌شود افزود: واحدهای تولیدی که با دریافت تسهیلات پایداری آنها حفظ نمی‌شود تسهیلات پرداخت نمی‌شود.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکل دیگری غیر از تامین سرمایه در گردش داشته باشند در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بررسی و برای حل مشکلات آنها تصمیم‌گیری می‌شود.
سیف با اشاره به منابع صندوق توسعه ملی  و نحو پرداخت این منابع افزود: منابع صندوق توسعه ملی به خزانه دولت واریز نمی‌شود و پرداخت تسهیلات این صندوق منوط به به تصویب هیئت امنای صندوق است.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی در بعد ریالی به صورت روان درحال پرداخت است گفت: تسهیلات این صندوق در بعد ارزی به سبب محدودیت‌هایی که از بابت تخصیص ارز در بانک مرکزی وجود دارد ممکن است کمی با وقفه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.