قدس آنلاین – سبزوار: معاون وزیر بهداشت گفت : یکی از اهداف دولت در ارائه وظایف خدمات به مردم طرح تحول نظام سلامت است که وزارت بهداشت هم مسئولیت اجرا و پیگیری این طرح را برعهده دارد .

شرایط ارتقاء بیمارستانهای سبزوار بسیار مطلوب است

دکتر رسول دیناروند که به منظور بازدید از بیمارستان های سبزوار و نیز افتتاح چند طرح عمرانی و درمانی به سبزوار سفر کرده است در حاشیه این مراسم در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود : به حمدا... شرایط ارتقاء بیمارستانهای سبزوار در حد بسیار مطلوب صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد : اعتباراتی که در طرح تحول سلامت هزینه می شود عمدتا متمرکز می باشد .

وی تصریح کرد : سیاست وزارت بهداشت بر این است که بیمار در هنگام ترخیص و پرداخت هزینه های جاری تنها 10 درصد آن را پرداخت نماید و ما بقی از سوی دولت هزینه شود ، این در حالی است که این میزان پرداختی در قبل از لجرای این طرح به حدود 45 درصد می رسید .

وی یاد آور شد : خوشبختانه در سال 93 ، در بحث واردات دارو بالغ بر 350میلیون دلار کمتر دارو وارد کشور نمودیم .

دیناروند در عین حال با بیان اینکه در بحث تجهیزات پزشکی نیز علارغم افزایش بسته های خدماتی و افزایش مصرف ملزومات تجهیزات پزشکی در بیمارستانهایمان حدود 10 درصد کاهش ارز بری داشته داشته ایم .

وی خاطر نشان کرد : درحال حاضر چند قلم داروی نو ترکیب در داخل کشور تولید شده است که منتظر تایید ورود به بازار هستیم و در نهایت این دارو ها در حال طی نمودن مراحل نهایی ارزیابی بالینی هستند .

وی ادامه داد : این دارو ها عمدتا برای بیماران صعب العلاج می باشد که  به طور مثال دو نوع آنتی باکتری مونوکرونال جزء این تولیدات می باشد که ارزبری این دو داروی تولید شده حدود 100 میلیون دلار می باشد که انشا... با راه افتادن تولید این گونه داروها ما می توانیم ارزبری آنها را به صفر برسانیم .

معاون غذا و دارویی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین از نظارت کامل و دقیق فرآورده های وارداتی خبر داد و اظهار داشت : چون تمام واردات از مبادی ورودی باید وارد کشور شوند ، قطعا نظارت و کنترل ویژه بر فرآورده های وارداتی صورت می گیرد . /   انتهای پیام   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.