قدس آنلاین – سبزوار : معاون وزیر بهداشت : در مجتمع دارو سازی طاها در سبزوار بالغ بر ۲۰ماده اولیه موثره که عمدتا وارداتی هستند تولید می شود .

۲۰ ماده اولیه موثره وارداتی در سبزوار تولید می شود

دکتر رسول دیناروند در حاشیه بازدید از شرکت سرمایه گذاری طاها ( سهامی خاص) در گفت وگو اختصاصی خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه انشاء ... در فاز بعدی نیز این شرکت اقدام به تولیدات بیشتر خواهد نمود افزود : تعداد مواد اولیه ای که هم اکنون در حال تولید آن هستیم نزدیک به 50 درصد نیاز کشورمان می باشد که از نظر تعدادی نیز حدود 160 قلم ماده موثره می باشد .

این مسئول کشوری ادامه داد : برای صرفه جویی ارزی برخی ازاین مواد  از پایه در داخل کشور سنتر می شوند.

وی گفت : برای تولید مواد اولیه حدود 40 کارخانه و برای فرمولاسیون نیز یکصد کارخانه مشغول بکار می باشند .

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت عمده حمایت این وزارت از کارخانه جات و تولیدکنندگان دارویی ، تسریع در رسیدگی به کارها ، پیگیری جهت رفع موانع و مشکلات سد راه و نیز حمایت معنوی عنوان کرد و افزود : کار صنعتی در سبزوار باید رونق چشمگیری بگیرد تا شاهد کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در این شهر کهن تاریخی باشیم .

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت : انشاء ا... با رفع تحریم ها و اجرایی شدن آن انتظار می رود که تبادلات بین المللی دارو تسهیل شود چرا که همانگونه که هموطنان عزیز می دانند در حال حاضر مبادلات بانکی صورت می گیرد . /   انتهای پیام 

  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.