استاندار گلستان گفت: مقدمات ساخت خط آهن گرگان - مشهد انجام شده و ساخت آن در آبان آغاز می‌شود.

آغاز ساخت خط آهن گرگان - مشهد از آبان ماه

به گزارش ایسنا، دکتر حسن صادقلو در مراسمی که با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در مرحله اول 24 کیلومتر ریل‌گذاری می‌شود و یقیناً با عبور از شهرستان گنبد و روستاهای آن زمینه رشد و توسعه آنها را نیز ایجاد خواهد شد.

 

استاندار با تاکید بر اینکه شایستگی مردم بیش از خدمات ارائه شده است، در تشریح اقدامات دولت در استان گلستان، اظها کرد: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان و ارائه آن در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی، استقرار سکوی حفاری جهت اکتشافات گاز و میعانات گازی در منطقه صوفیکم، احداث کارخانه GTTP و تولید پروپیلن از گاز طبیعی با موافقت ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت، احداث کارخانه فولاد با ظرفیت 2 میلیون تن در شهرک پتروپالایش منطقه آزاد، تدوین اسناد توسعه 1404 و 1414 و آمایش سرزمین و توسعه روستا و سند جامع امنیتی استان، بهره برداری از کریدور ریلی شرق دریای خزر با اعتبار 67 میلیارد تومان در این دولت تنها بخشی از خدمات دولت بوده است.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیرامون خرید تضمینی گندم در سال جاری، گفت: امسال خوشبختانه خرید تضمینی گندم با تشکیل کمترین صف از سوی طلبکاران انجام شد. پول کشاورزان نیز در بهترین زمان پرداخت شد و البته حجم برداشت گندم نیز قابل توجه بود.

 

صادقلو، گنبد کاووس را رنگین کمان اقوام گلستان و گلستان را رنگین کمان ایران دانست و افزود: تمامی اقوام ایرانی دارای منزلت و قابل احترام اند امام در این میان ترکمن‌ها مردمی جسور، کم توقع و همواره مدافع مزرهای کشور بوده‌اند و نقش ویژه‌ای در ساختن کشور داشته‌اند. دولت تلاش دارد منزلت تمامی اقوام را تامین کند و ما نیز در استان برای ایجاد توازن منزلتی اقوام، برنامه داشته و داریم.

 

دکتر صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور نیز ایران را امن ترین نقطه خاورمیانه برشمرد و یادآور شد: توزیع عادلانه منزلت، ثروت و قدرت یقیناً موجب سربلندی جامعه می‌شود و بر این باوریم که این سرزمین به همگان تعلق دارد. دولت از شرایط سخت عبور کرده و پیچ سخت هسته‌ای را پشت سر گذاشته و امروز زمانی است که باید به جهش‌های جدی در عرصه داخلی توجه کند.

 

حمیدی، فرماندار گنبدکاووس افزود: امسال 82 پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان با اعتباری بالغ بر 31.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد 73 پروژه عمرانی و 9 پروژه اقتصادی هستند.

 

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم مجتمع کانون آموزشی تربیتی ولایت گنبد کاووس با زیربنای 1160 مترمربع و اعتبار 2 میلیارد تومان توسط مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و استاندار گلستان به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.