مدیرکل پیش بینی سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد دربرخی مناطق سواحل دریای خزر طی روز‌های جمعه و شنبه خبر داد.

بروز پدیده گرد و خاک در استان‌های ایلام و خوزستان

احمد وظیفه درگفت‌و‌گو با ایسنا،گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در ارتفاعات البرز شرقی، آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر و در بعداز ظهر رگبار موقتی باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی ‌می‌شود. طی این مدت درارتفاعات هرمزگان، کرمان وفارس درساعات بعدازظهررشد ابر پیش بینی می‌شود. روز یکشنبه نیز دربرخی نقاط شمال غرب،‌ ارتفاعات البرزشرقی وارتفاعات کرمان درساعات بعداز ظهررشد ابر و بارش پراکنده، به همراه باران، گاهی با رعد وبرق رخ خواهد داد.

 

وظیفه ادامه داد: درسه روز آینده وزش باد در شرق، شمال شرق وبرخی نقاط جنوب شرق کشور تداوم دارد و دربرخی مناطق به ویژه در زابل با گرد وخاک همراه است. همچنین دراین مدت پدیده باد و گرد و خاک درپاره‌ای نقاط استان‌های ایلام و خوزستان دور ازانتظار نیست. همچنین اواخر وقت روزشنبه در جنوب استان‌های سمنان، شمال استان اصفهان، قم و جنوب تهران نیز به سبب وزش باد شرقی، باد و گرد وخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: برای روزشنبه هوای تهران کمی ابری و در بعدازظهرهمراه با رشد ابردرارتفاعات خواهد بود. همچنین احتمال بارش پراکنده درشهرهای جنوبی و باد و گردو خاک نیز برای آنها پیش بینی می‌شود. بیشینه دما برای تهران 33 درجه و کمینه آن نیز21 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

وظیفه درخصوص پیش‌بینی هوای روزیکشنبه تهران نیز گفت: برای روز یکشنبه هوای تهران صاف و در بعدازظهرهمراه با رشد ابر درارتفاعات پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای آن 33 درجه و کمینه آن نیز 20 درجه سانتیگراد است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.