یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا برای دفاع از برجام به اراضی اشغالی فلسطین سفر می‌کند.

سفر یک مقام آمریکایی به اراضی اشغالی با هدف دفاع از برجام

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آدام زوبین مسئول تحریم‌های دولت باراک اوباما در وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است روز جمعه (امروز) برای گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وارد اراضی اشغالی شود.

 

وی در این سفر سه روزه قرار است با مقامات دولتی رژیم صهیونیستی و کارشناسان سیاست خارجی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

 

نیویورک تایمز در ادامه نوشت که این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در حالی به اراضی اشغالی سفر می‌کند که رئیس جمهور اوباما نیز قرار است عصر امروز در یک سخرانی آنلاین برای یهودیان آمریکا درباره برجام، توافقی که اواسط ماه ژوئیه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد صحبت کند. بر اساس این توافق ایران در ازاء لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای‌اش را محدود خواهد کرد.

 

زوبین پیش از سفرش گفت که قرار است روی برجام تمرکز کند و دفاع از این توافق محور اصلی گفت‌وگوهایش است.

 

به نوشته نیویورک تایمز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در حقیقت مسئول اصلی اجرای تحریم‌های آمریکا علیه کشورها و نظارت بر آن است. این وزارتخانه پیش از این برای اجرای تحریم‌های ایران به ویژه در حوزه نفت به کشورهای آسیایی خریدار نفت خام ایران سفر کرده بود.

 

اما زوبین در سفر خود به اراضی اشغالی قرار است درباره اشخاص، گروه‌ها و نهادهایی که از لغو تحریم‌ها بهره‌مند خواهد شد با مقامات و کارشناسان سیاست خارجی رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

 

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی که از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با آن مخالفت کرده بودف در زمان حصول توافق نهایی نیز دست به تلاش‌های گسترده برای نابودی این توافق زده است.

 

صهیونیست‌ها با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران مدعی‌اند که برجام مانع از دستیابی تهران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای نخواهد شد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاور میانه محسوب می‌شود.

 

مقامات ایران همواره تأکید می‌کنند که برنامه هسته‌ای این کشور ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.