قدس آنلاین - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به دانش آموزان انجمن های اسلامی خراسان رضوی گفت: نقش خودتان را در تشکیلات کار جمعی دست کم نگیرید، زیرا در مرحله مهارت افزایی و تجربه اندوزی برای آینده قرار دارید.

انجمن های اسلامی دانش آموزی در مرحله مهارت افزایی و تجربه اندوزی برای آینده هستند

 

به گزارش قدس آنلاین صبح امروز در مراسم گردهمایی سالانه مسئولین و انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی که در سینما آفریقا برگزارشد، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهادسازی از جمله افتخارها و تجربه های برهه های اول انقلاب اسلامی ایران است .

وی گفت: ازجمله ساختارهایی که در آن برهه به وجود آمد و منشاء خیر و برکت بود، انجمن های اسلامی دانش آموزی بود که تا قبل از انقلاب به شکل موردی در مدارس وجود داشت.

صالحی افزود: انجمن های اسلامی دانش آموزی پس از انقلاب  که اکنون تبدیل به  نهاد گسترده شد ، فرصت هایی را دراختیارداشتند که دانش آموزان این دوره در انجمن اسلامی می توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به این فرصت ها گفت: فرصت اول انجمن اسلامی دانش آموزی ، تجربه کار جمعی  و تشکیلاتی بود،زیرا در دوران قبل از انقلاب تجربه کارجمعی کم و کار تشکیلاتی کمتر بود و انجمن اسلامی ، فرصت احساس مسئولیت و انضباط جمعی وسلسله مراتب را برای دانش آموزان ایجاد کرد.

صالحی با بیان اینکه انجمن اسلامی، ایجاد فرصت  و تجربه کارجمعی بود، افزود: تشکل ها و هسته های کوچک تشکیلاتی، بر فرایند کادرسازی و صیانت از  انقلاب اسلامی موثر و منشاء خیر و برکت بود.

وی خطاب به دانش آموزان انجمن های اسلامی خراسان رضوی گفت: نقش خودتان را در تشکیلات کار جمعی دست کم نگیرید، زیرا در مرحله مهارت افزایی و تجربه اندوزی برای آینده قرار دارید.

معاون وزیر کارکرد دوم انجمن های اسلامی دانش آموزی را  فرصتهای دوستی عمیق عنوان کرد  و افزود: دوست خوب ، روزنه ای عمیق برای نزول برکات اززمین و آسمانست و این تشکل ها، فرصتی برای دوستی هاییست که فاصله های سنی و تحصیلی را به هم میریزد.

وی درادامه به تقویت مهارتهای فردی و جمعی در این تشکلها اشاره کرد و گفت: در پرتو انجمن اسلامی، در حوزه ارتباطات و روابط عمومی دانش آموزان را به  خودباوری می رساند و فرصت های دوست یابی را فراهم می کند.

صالحی سیاست ورزی را از دیگر کارکردهای انجمن های اسلامی دانش آموزی عنوان کرد  و افزود:  تجربه انقلاب اسلامی نشان داد ،علقه وتعلق خاطر سیاسی، فهم و کنش سیاسی نیز برای دانش آموزان فعال این انجمن ها فراهم می شود و دانش آموزانی که در این سن کم، علقه سیاسی پیدا کنند، تبدیل به اسطوره هایی مثل شهید حکمت می شوند.

وی کارکرد بعدی را فرصت فهم و معرفت دینی برای دانش آموزان عضو انجمن اسلامی مدارس عنوان کرد و گفت: انجمن اسلامی دردوران انقلاب اسلامی، مدرسه دین فهمی بود و مدارس تبدیل به حوزه های معرفت دینی می شدند.

صالحی با بیان اینکه تجربه های دینی باید نوسازی و تکمیل بشوند، گفت: مهم ترین فرصت  برای اعضای دانش آموزی انجمن های اسلامی مدارس، سلوک اخلاقی،اجتهاد ایثارو شهادت بود که شما دانش آموزان نیز در همین دوران و در پرتو  تجربه آموزی از دهه نسل اول انقلاب،می توانید در همین راه حرکت کنید.

در این مراسم از پدر و خانواده شهید علی مهدوی عادلی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکترآریانمنش و جهانبخش عضو شورای اسلامی شهر مشهد و فخریان مدیربنیاد مدارس رضوی نیز حضور داشتند،تجلیل شد  و دانش اموزان مراسم تحلیف  را به جای آوردند.

غایب بزرگ این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.