معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صنعت داروسازی کشور ۹۷ درصد نیاز داخلی کشور را تامین می کند.

امسال ۲۰ قلم داروی جدید تولید شد/سهم داروهای ایرانی در بازار کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رسول دیناروند در حاشیه حضور داروسازان در مرقد مطهر امام (ره)، افزود: امام خمینی (ره) افتخار همه مردم ایران و برای جامعه داروسازان هم که قشر کوچکی  هستند باعث افتخار است.

وی گفت: تعداد داروسازان ۱۸ هزار نفر است یعنی زیر ۵ درصد جامعه پزشکی ولی تاثیر آنها در نظام سلامت، اقتصاد و خودکفایی در کشور بسیار بیشتر است.

دیناروند اظهار داشت: صنعت داروسازی ما تقریبا از نظر کمی ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند و از نظر حجم بازار و ریالی ۶۷ درصد داروهای بازار ما داروهای ایرانی هستند و اینها همه به برکت امام خمینی (ره) بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت:امام خمینی (ره) کشور را مستقل و آزاد کرد و با خدمتی که به مردم می کنیم و خواهیم کرد راه امام را ادامه خواهیم داد؛ توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و در نظام سلامت نیز داروسازان به عنوان جزئی از حلقه درمان در خدمت مردم هستندکه همه  اینها در سایه امام بوده است.

دیناروند  گفت: در در هفته دولت چند خط تولیدی شرکت های داروسازی افتتاح شدند.

وی در پایان گفت: در ۵ ماهه امسال نزدیک به ۲۰ قلم داروی جدید که این داروها سابقه تولید در کشور را نداشتند و وارداتی بودند در داخل کشور تولید شدند که تا پایان سال هم همین تعداد دارو اضافه خواهند شد که همه اینها دستاوردهای صنعت داروسازی و شرکت های دانش بنیان کشور هستند که محققین جوان داروساز و مراکز علمی ما به مردم تقدیم کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.