وزیر امور خارجه گفت: برای نشان دادن ظرفیت‌های موجود در كشور و از بین بردن فضای ایران هراسی باید از ظرفیت ارتباطات جهانی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی برای از بین بردن ایران هراسی

به گزارش خبرنگار مهر،‌ محمد جواد ظریف صبح جمعه در آئین بهره برداری از ۵۱۵ طرح مخابراتی استان اصفهان با اشاره به به اهمیت توسعه ارتباطات در جهان اظهار داشت: جهانی شدن ارتباطات طی چند دهه اخیر توانسته معادلات جهانی را بر هم بزند و از قدرت آمریكا در غرب و اتحادیه شوروی در شرق بكاهد و انقلاب جهانی شدن را ایجاد كند.

وی با تاكید بر اینکه در حال حاضر در تمام كشورهای دنیا هر حرفی كه زده می‌شود مخاطب عمومی دارد، ابراز داشت: همچنین باید توجه داشته باشیم كه انقلاب جهانی شدن و توسعه ارتباطات جلوی بسیاری از جنایات صهیونیستی را گرفته و از این رو از جنایات صهیونیست‌ها برای عموم مردم جهان پرده برداشته است.

وزیر امور خارجه دلیل اصلی پایان جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه را پرده برداری از جنایات رژیم صهیونیستی بر اساس ارتباطات عنوان كرد و بیان داشت: طی این جنگ‌ها انقلاب احساسات در جهان به وجود آمد و با تجمعات و مخالفت با این اقدامات در سراسر دنیا این رژیم مجبور به پایان دادن به جنایت‌هایش شد.

وی در ادامه به برخی چالش‌های ارتباطاتی و استفاده از شبكه‌های اجتماعی اشاره كرد و افزود: البته چنانچه ما تمام توجه خود را به چالش‌ها معطوف سازیم نمی‌توانیم از فرصت‌های این پدیده جهانی بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

ظریف با تاكید بر اینكه برای نشان دادن ظرفیت‌های موجود در كشور و از بین بردن فضای ایران هراسی باید از ظرفیت ارتباطات جهانی نهایت بهره برداری را داشته باشیم،‌ اضافه كرد: ایران در حال حاضر حرف تازه‌ای برای مردم دنیا دارد و قصد نداریم نشخوار كننده تئوری‌های دیگران باشیم.

وی با بیان اینكه امروز اینترنت،‌ شبکه‌های مجازی و مخابرات توانسته سخن عزتمندی، ابتکار، نوآوری، هنر، مهردوستی، هم‌زیستی و زندگی مسالمت‌آمیز ایرانیان را به جهان مخابره کند،‌ ابراز داشت: امروز انقلاب ارتباطات تلاش‌های اسرائیل برای ایران هراسی را به زمین زده و اسرائیل را از ناکامان بزرگ در مقابل ایران جلوه داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.