مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در حوزه شهرهای جدید تنها است گفت: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید بیش از ۹۰ درصد است اما مشکل زیربنایی آنها سرعت کار را کند می کند.

پیشرفت ۹۰ درصدی مسکن مهر و معضل زیربناها

محسن نریمان روز جمعه در جمع برخی مسوولان اجرایی خراسان رضوی افزود: در هر صورت وارث مجموعه ای از مشکلات در زمینه پروژه های مسکن مهر هستیم و در عین حال از نظر قانونی موظف می باشیم آنها را به انجام برسانیم.
وی اظهار کرد: در زمینه مسکن مهر در شهرهای جدید تنها هستیم و گویی متولی این پروژه ها فقط وزارت راه و شهرسازی است.
وی با اشاره به شهر جدید گلبهار در نزدیکی مشهد گفت: همه مسائل این شهر و پروژه های مسکن مهر آن از خدمات مختلف در حوزه آب و فاضلاب تا برق و فضاهای آموزشی، درمانی و تجاری و خدماتی همه متوجه متولی اصلی یعنی شرکت عمران شهرهای جدید است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با مصوبه دولت تلاش می کنیم با تهاتر و به صورت مشارکتی مشکل زیربناها و خدمات مورد نیاز پروژه های مسکن مهر را حل کنیم.
وی اظهارکرد: میلیاردها تومان در نظر گرفته ایم تا شهرهای جدید سردار در شیراز، مجلسی، بهارستان و فولاد شهر در اصفهان و گلبهار در مشهد را بعنوان شهرهایی پویا و سالم به شکل شهر استاندارد بسازیم.
وی با بیان اینکه این اقدامات را از منابع داخلی شرکت عمران آغاز کرده ایم افزود: اما این کافی نیست و این شهرها از نظر طرح های زیربنایی و روبنایی نیازمند کمک سایر بخش ها هستند.
نریمان مواردی از قبیل فضای سبز و فضاهای آموزشی و خدماتی را از جمله حقوق شهروندی دانست و گفت: بر اساس تاکید رییس جمهوری مسکن را تنها به عنوان مسکن در نظر نمی گیریم و باید حقوق دیگر شهری را در آن درنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه در شهر جدید گلبهار تا پایان سال شش هزار واحد دیگر تکمیل می شود اظهار کرد: یک سری واحدهای تکمیل شده از جمله در بینالود متقاضی ندارد.
وی ادامه داد: متقاضیان برخی از واحدها نیز چهار، پنج میلیون تومان پول واریز کرده اما مابقی مبالغ را واریز ننموده اند که تکمیل آنها را با مشکل مواجه کرده است. 
وی با بیان اینکه گلبهار جزو 18 شهر جدید کشور است افزود: از دو شهر جدید بینالود و گلبهار در خراسان رضوی حدود 40 هزار واحد مسکن مهر در گلبهار طراحی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در هر یک از دو شهر جدید پردیس و پرند در اطراف تهران نیز 100 هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده که می توانند جمعیت قابل توجهی از این کلانشهرها را در خود جای دهند.
نریمان تاکید کرد: سیاست دولت اتصال این شهرها توسط شبکه ریلی به مادر شهر است که برای این منظور اتصال پردیس و پرند از طریق شبکه ریلی به تهران و نیز بهارستان به اصفهان و گلبهار به مشهد جزو چهار پروژه دارای اولویت شهرهای جدید می باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم مسائل حاشیه نشینی را حل و ساماندهی کنیم بهترین مکان برای ساماندهی این جمعیت ها در شهرهای جدید است که باید خدمات مناسب به آنها ارائه شود.
وی افزود: برای این منظور تکمیل شبکه ریلی در کنار شبکه جاده ای استاندارد برای حمل و نقل ایمن و راحت مورد توجه قرار دارد.
به گفته وی مسیر ریلی مشهد – گلبهار – چناران از جمله پروژه های دارای اولویت است که 40 کیلومتر طول دارد و بیش از 30 کیلومتر از این مسیر تحصیل حریم شده است.
وی اظهار کرد: پیمانکار ایرانی و شریک چینی این پروژه مشخص گردیده و دارای ردیف اعتباری داخلی هم می باشد که باید فاینانس آن پیگیری شود.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.