سفیر کره شمالی در تهران با بیان اینکه متأسفانه رسانه‌های جمعی دنیا در دست کشورهای غربی است، گفت: آن‌ها تبلیغات تحریف‌شده و منفی علیه کره شمالی منتشر می‌کنند، ضمن اینکه دنیا هم شناخت درست و صحیحی از کره شمالی ندارد.

آمریکا پشت صحنه بحران مرزی اخیر دو کره است/ دنیا شناخت درستی از کره شمالی ندارد
 
 
  •  

«کانگ سام هیون» سفیر کره شمالی در تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران گروه سیاست خارجی و بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره امید به زندگی در این کشور و تاثیر فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها گفت: مردم کره شمالی تحت فشار و تحریم زندگی می‌کنند و با اینکه در زندگی روزمره خود با مشکلاتی مواجه هستند ولی با این حال ضمن تلاش و تحمل سختی می‌کوشند تا هر چه سریعتر مشکلات را از بین ببرند، البته در این راه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تلاش می‌کند تا با مدیریت خود هر چه سریعتر کره شمالی را در مسیر قدرت و ثروت بیشتر هدایت کند.

سفیر کره شمالی در تهران با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌های جمعی دنیا در دست کشورهای غربی است، گفت: آن‌ها تبلیغات تحریک شده و منفی علیه کره شمالی منتشر می‌کنند، ضمن اینکه دنیا هم شناخت درست و صحیحی از کره شمالی ندارد، زیرا این برداشت آنها از طریق رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اتفاقات مرزی رخ داده در چند روز گذشته در شمال و جنوب شبه جزیره کره گفت: این بحران به دلیل انفجار مین در منطقه نظامی واقع در کره جنوبی رخ داده است در حالیکه رسانه‌های غربی مقصر این تشنج را کره شمالی قلمداد می‌کنند.

سام هیون با بیان اینکه مقصر اصلی این بحران به هیچ وجه کره شمالی نیست، گفت: پیونگ یانگ هیچ ارتباطی با بحران ایجاد شده در شبه جزیره کره ندارد، در حالی که اخبار تحریف شده رسانه‌های غربی برای مقصر جلوه دادن کره شمالی صورت گرفته است.

سفیر کره شمالی در تهران انفجار مین در مرزها بین کره شمالی و کره جنوبی، بحران و تنش ایجاد شده را توطئه آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی دانست.

وی با بیان اینکه تبلیغات بسیار منفی علیه کره شمالی توسط رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد، گفت: اگر خبرنگاران غربی به کره شمالی سفر کنند قطعاً با واقعیت‌های موجود در این کشور مواجه خواهند شد.

سفیر کره شمالی در تهران با تاکید بر اینکه پشت پرده تمامی تنش‌ها و بحران‌های نظامی بین کره شمالی و کره جنوبی، آمریکا قرار دارد، گفت: ایالات متحده پشت پرده تمامی بحران‌ها و تنش‌ها و جنگ‌های موجود در افغانستان، سوریه و عراق است.

وی خاطرنشان کرد‌: آمریکا همواره در حال تحریک کره جنوبی برای انجام اقداماتی علیه کره شمالی است که البته این کار آمریکا برای مشروع سازی حضور نظامی در شبه جزیره کره و ایجاد سلطه در منطقه ‌شمال شرقی آسیا است.

سفیر کره شمالی در تهران تصریح کرد: آمریکا به بهانه تنش در شبه جزیره کره به دنبال حضور دائم نظامی در این منطقه است و می‌کوشد تا با برقراری مانورهای نظامی و ایجاد تنش حضور خود را طولانی کند.

وی افزود: آمریکا نباید در شبه جزیره کره دخالت نظامی، نفوذ و مانور نظامی داشته باشد زیرا تنش ایجاد شده مورد علاقه هیچ کدام از طرف‌ها نیست.

سفیر کره شمالی در تهران گفت: شبه جزیره کره در شرایط حساسی قرار دارد و به همین دلیل خواستار حمایت رسانه‌های خبری دنیا و ایران هستیم. ضمن اینکه می‌کوشیم تا همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای دیگر را توسعه دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه دولت کره شمالی همواره از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده، گفت: پیونگ یانگ مواضع مثبتی در قبال مذاکرات هسته‌ای و اقدامات تهران داشته است.

انتهای پیام/

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.