سخنگوی دولت گفت: دولت با کمتر از ۲۴ میلیارد دلار نفتی کشور را اداره می‌کند و شما می‌دانید سختی بر ما حاکم است، بنابراین امیدواریم به یاری خداوند تحریم‌ها شکسته شود و در همین راستا باید با برنامه‌ریزی اقدامات را انجام دهیم.

هنر دولت این بود که تورم ۴۰ درصدی را به ۱۴ درصد رساند/ با کمتر از ۲۴ میلیارد دلار نفتی کشور را اداره می‌کنیم
 
 
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر نوبخت ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: هر سال با فرارسیدن سالروز شهادت دو شهید اسوه و خدوم انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر فرصتی فراهم می‌شود تا نسبت به ظلمی که به جمهوری اسلامی ایران وارد شد و خدماتی که فرزندان انقلاب در ساختار دولت ارائه می‌کنند، گزارشی به مردم از سوی خادمان خود ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: هفته دولت امسال همزمان با یک رخداد بزرگ اسلامی یعنی سالروز ولادت امام رضا(ع) مصادف شد که این تقارن هفته دولت را پربرکت‌تر نسبت به سال‌های گذشته قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال هفته دولت در شرایطی برگزار می‌شود که دولتمردان دولت یازدهم نیمه دوم دوره خدمتی خود را آغاز کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: از نظر منافقان ترور شهید مطهری و مفتح اقداماتی بود که از سوی بدخواهان انقلاب طراحی شد تا مغز انقلاب را مورد هدف قرار دهند.

نوبخت با اشاره به اینکه سپس منافقان به سراغ زبان‌های انقلاب یعنی ائمه جمعه رفتند، اضافه کرد: همه آنچه را که منافقان در طول هفته‌ها رشته کرده بودند، ائمه جمعه آنها را نابود می‌کردند، بنابراین طرح ترور ائمه جمعه از سوی منافقان انجام شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سپس آنها طرح قطع دستان انقلاب را کشیدند، تأکید کرد: ترور شهید باهنر و رجایی به زعم آنان ترور دست‌های انقلاب بود.

نوبخت عنوان کرد: در مرحله بعدی به سراغ قطع انگشتان انقلاب رفتند که ترور افراد حزب‌اللهی و افرادی بود که براساس ظاهر و چهره مذهبی ترور می‌شدند.

وی با بیان اینکه با تقدیم هزاران شهید، نظام اسلامی توانست این هجمه‌‌ها را پشت سر بگذارد، تبیین کرد: امروز می‌بینید که منطقه در چه شرایطی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد: این امر نشان می‌دهد نظامی که بر پایه حق قرار گیرد پیروز می‌شود، همانگونه که در برابر 6 قدرت جهانی، نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در مدیریت این دولت یک روحانی حوزه، دانشگاه و ارادتمند رهبری قرار دارد که پرچمدار دولت شده است، متذکر شد: دولتمردان از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کردند و در ابتدای راه مشکلات اقتصادی فراوان وجود داشت با وجود نرخ تورم بیش از 40 درصدی که دولت در همان ابتدا به این دلیل که می‌دانست اکثر مشکلات ناشی از تحریم‌هاست در همین راستا تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی به کار بست.

نوبخت تشریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار امسال با دولتمردان فرمودند تلاش این دولت در چنین شرایطی که اقتصاد را تحویل گرفت قابل تأیید است که موفق شد شرایط بی‌ثبات را ثبات ببخشد.

وی افزود: یکی از این نقاط ثابت ماندن نسبی نرخ ارز بود و مقام معظم رهبری در بیانات خود این اقدام دولت را در مهار تورم اقدامی مثبت مورد تأکید قرار دادند و البته فرمودند این تورم زیر 14 درصد نیز قابل قبول نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: هنر ما تا اینجا این بوده است که تورم بالای 40 درصد را به 14 درصد برسانیم و حرف مردم نیز به‌حق است که باید مشکلات اقتصادی حل شود و به همین دلیل تک نرخی کردن تورم را در دو سال آینده جزو اهداف خود قرار داده‌ایم.

نوبخت ادامه داد: دولت تلاش می‌کند رشد اقتصادی را به 8 درصد برساند تا مردم این کاهش تورم را در سفره زندگی خود احساس کنند و در نهایت فرصت‌های جدید شغلی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت تأیید و ابراز خرسندی کردند، بیان کرد: این یک قدم رو به جلو توسط دولت محسوب می‌شود که در سال‌های آینده نیز دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه دولت یازدهم باید با این رشد 3 درصد اقتصادی برای 800 هزار نفر جدید که وارد بازار کار شده‌ بودند، شغل ایجاد می‌کرد، گفت: ما برای 700 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم، اما باز هم برای 100 نفر دیگر ایجاد فرصت شغلی لازم است.

نوبخت اضافه کرد: ما از این تحول اقتصادی توانستیم در مذاکرات هسته‌ای سود ببریم، ملت ایران ملتی بزرگ است، بنابراین دشمنان هرگز نمی‌توانند موضوعی را بر ما تحمیل کنند و دیدید که آنها نیز از سوی کنگره خود تحقیر شدند.

وی افزود: دو سال نخست دولت با این فراز و فرود نیز گذشت، شما می‌دانید تحولات اقتصادی هرچند کُند در شرایطی رخ داد که قیمت نفت اکنون به حدود 40 دلار رسیده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت با کمتر از 24 میلیارد دلار نفتی کشور را اداره می‌کند و شما می‌دانید که سختی بر ما حاکم است، بنابراین امیدواریم به یاری خداوند تحریم‌ها شکسته شود و در همین راستا باید با برنامه‌ریزی اقدامات را انجام دهیم.

این مسئول عنوان کرد: اکنون ماه‌های پایانی برنامه پنجم است و باید برای شرایط بعد از تحریم، برنامه ششم را آغاز کنیم، شما نیز باید مطلع باشید که تصمیم داریم ابتدا رشد 8 درصد سالانه اقتصاد را با داشتن منابع پیش ببریم.

نوبخت با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از منابع مالی ما صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود، گفت: امسال 38 هزار نفر را استخدام کردیم.

وی با بیان اینکه قوانین مجلس را به عنوان فصل‌الخطاب می‌پذیریم، افزود: ما باید این رشد 8 درصدی اقتصادی را داشته باشیم، همچنین سازمان مدیریت باید بودجه سال آینده را تا 15 آذرماه تقدیم مجلس کند و امسال نیز این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأکید کرد: بین 800 تا 163 هزار میلیارد تومان منابع داریم که باید بخشی را با بهره‌وری اجرا کنیم تا به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت سه هدف مهم را دنبال می‌کند، گفت: ابتدا تکمیل طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت است، سپس طرح‌هایی که به توازن منطقه‌ای کمک می‌کند و در نهایت طرح‌هایی که می‌تواند طرح‌های دیگر را تکمیل کند.

نوبخت با بیان اینکه از هم‌اکنون باید تا 6 سال آینده بر روی چند موضوع تمرکز کنیم،‌ تصریح کرد: آب موضوع نخست است، موضوع محیط زیست، صندوق‌های بازنشستگی، نفت، میادین، آب‌های مرزی،‌ صنعت گردشگری،‌ معادن و مکان‌های خاص از دیگر موضوعات بسیار مهم کشور هستند.

وی در ادامه چنین توضیح داد: برای محور البرز، زاگرس، مکران و سواحل جنوب و محور شرق به دنبال برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مهمی هستیم؛ همچنین توجه ویژه به وضعیت حاشیه‌نشینی شهر مشهد داریم و این امر در حالی است که این وضعیت برای یک میلیون حاشیه‌نشین مشهد قابل قبول نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان امسال باید 23 طرح بزرگ را در خراسان رضوی افتتاح کنیم،‌ گفت: این دولت در دو سال آینده وظایف بزرگی دارد، بنابراین باید این پرچم را با ایجاد امید، همدلی و همزبانی به سر منزل مقصود برسانیم و رضایت خداوند را به دست بیاوریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.