مشاور رییس جمهور گفت: صف طویل مدیران اروپایی در تهران بیانگر تبدیل شدن ایران به کانون دیپلماسی منطقه است.

ایران به کانون دیپلماسی منطقه تبدیل شده است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدرضا صالحی امیری پیش از سخنان جمعه این هفته شهر گرگان اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی اقبال کشورهای اروپایی برای حضور در تهران و رونق دادن دوباره به مراودات، پیروزی تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات اخیر بود.

 

مشاور رییس جمهورافزود: آن چه که در این مذاکرات مورد توجه دولتمران قرار داشت، تامین همه خطوط قرمز تعیین شده رهبر معظم انقلاب شامل تداوم غنی سازی در کشور و ادامه فعالیت تحقیقاتی در فردو و اراک بود.

 

صالحی امیری ادامه داد: ایران در جریان این مذاکرات از منافع کشور و ملت کوتاه نیامد و با درایت موجب شکسته شدن سد بزرگ تحریم های ظالمانه علیه ایران شد.

وی ادامه داد: استیفای حقوق از دست رفته ملت، شکست اجماع جهانی علیه ایران و ایجاد شکاف بین آمریکا و اسراییل از جمله دستاوردهای مذاکرات هسته ای بود.

 

وی به ارائه تقاضای چندین کشور اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: دولت خود را مکلف به حل مشکلات جامعه می داند و با بهره مندی از همه ظرفیت ها برای برطرف شدن مشکلات برنامه دارد.

 

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای خود شانی به جز خدمتگزاری به ملت قائل نیست که برداشتن قدم های موثر برای رفع نارسایی های موجود در کشور بیانگر اهتمام دولتمردان به توسعه خدمات عمومی است.

 

صالحی امیری یکی از وظایف مهم دولت را بستر سازی برای ایجاد نشاط سیاسی در جامعه دانست و گفت: رسالت دولت در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزاری انتخابات سالم و فراهم سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.