قدس انلاین – سعید کوشافر: بازهم شنبه از راه رسید تا سبدی مملو از خبرهای خواندنی روزهای گذشته را تقدیم شما کنیم . این روزها خبرهای جهانی همچنان حول محور ایران میگردد ؛ هرچند تحولات سیاسی سوریه و البته نقش داعش نیز درشمار خبرهای خواندنی قرار دارد اما درکشورمان همچنان سوژه های سیاسی خبرسازترین هستندو انتخابات بر تنور داغ این اخبار میدمد.باهم مرور کنیم این خبرها را...

از اعترافات جدید شیخ فتنه و فساد مالی جدید دولت احمدی نژاد تا ادعای خانواده مرد عضله ایران درباره مرگ وی و شایعه وجود امامزاده سیار برای مناطق محروم

***حق‌السکوت مدیران صدای آمریکا به آلن ایر!

عملکرد ضعیف شبکه صدای آمریکا که بودجه خود را مستقیما از وزارت امور خارجه این کشور دریافت می کند، باعث اعتراضات مضاعفی به وزارت امور خارجه آمریکا گشته است.

عملکرد ضعیف این شبکه کار را به جایی رساند که 9 نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به مسئولان وزارت خارجه این کشور، نسبت به مدیریت این شبکه اعتراض کرده و خواستار بازنگری در راس مدیریت این شبکه شدند.

اعتراضاتی مختلفی که روانه این شبکه و مدیریت آن گردید باعث شد تا آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا یک نظرسنجی درباره مقایسه عملکرد صدای آمریکا و شبکه بی بی سی فارسی در صفحه شخصی فیس‌بوک خود قرار دهد.

ایر به خاطر سوابق امنیتی در دفاتر منطقه ای سیا در سفارتخانه های آمریکا در ترکیه و امارات در جذب شماری از عناصر سرخورده داخلی و هدایت آن ها به صدای آمریکا نقش موثری داشته است. بر همین اساس شاید تصور می کرد با طرح یک نظرسنجی قدری از فشار انتقادات علیه صدای آمریکا بکاهد. اما آنچه اتفاق افتاد کاملا برعکس بود.

مرور کامنت های منتشره ذیل این پست آلن ایر نشان داد که میزان نارضایتی مخاطبان خارج از کشور این شبکه نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و عملکرد مدیریت این شبکه، علی رغم هزینه های سنگینی که سالیانه از جیب مالیات دهندگان آمریکایی روانه صدای آمریکا می شود، بسیار ضعیف است.

اما این نظرسنجی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چنان موجب وحشت مسئولان صدای آمریکا شد که تلاش کردند با در اختیار قرار دادن مداوم تریبون خود به آلن ایر رضایت او را جلب کرده و وی را برای حذف این نظرسنجی متقاعد کنند!

بر همین اساس آلن ایر که پیش از این نیز به ندرت اجازه حضور در صدای آمریکا را پیدا می کرد، به پای ثابت برنامه های صدای آمریکا تبدیل و حتی ستاره درخشش مدیر این شبکه را به صرافت انداخت که برای جلب رضایت سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو با وی در استودیوی VOA حاضر شود.

به دنبال اعطای تریبون ویژه توسط ستاره درخشش به آلن ایر بود که نظرسنجی وی از صفحه شخصی اش حذف گردید و او ترجیح داد که علی رغم ژست پاسخگویی به سوالات ایرانیان، همه سوالات آنها درباره عملکرد خیانت بار صدای آمریکا را از صفحه خود حذف کند.

این سوال مطرح است که آیا سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با دریافت حق السکوت از مدیر شبکه صدای آمریکا حاضر شده تا جایگاه سیاسی خود را در وزارت خارجه‌ای که به گفتگو با ایران مبادرت دارد، به خطر بیاندازد.

 

***با حقوق ماهیانه ۱۲۰ هزار تومانی که از وزارت ارشاد می‌گیرم زندگی‌ام را می‌گذرانم

بازیگر مجموعه زیر آسمان شهر گفت: در حال حاضر با حقوق ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان که از وزارت ارشاد می‌گیرم زندگی‌ام را می‌گذرانم.

ملکه رنجبر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه حال جسمانی خوبی ندارد، اظهار داشت: این روزها با پرستارم زندگی می‌کنم و حال خوبی هم ندارم، توانایی راه رفتن را از دست داده‌ام و دیگر زمان رفتنم از این دنیا فرا رسیده است.

رنجبر در خصوص فعالیت‌های هنری اخیر خود بیان کرد: توانایی کار کردن را ندارم. چندین پیشنهاد بازیگری داشتم که به دلیل اوضاع بد جسمانی‌ام نتوانستم قبول کنم.

رنجبر در مورد «زیر آسمان شهر» عنوان کرد: این سریال خیلی موفق بود و آنقدر در دل مردم جا شد که هنوز هم مردم وقتی مرا می‌بینند محتاج خانم صدایم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: خاطرات شیرین بسیاری از «زیر آسمان شهر» دارم به یاد دارم وقتی به مکان فیلمبرداری می‌رفتم مردم برایم هدیه می‌آوردند و بسیاری از طرفداران این سریال از ژاپن و آمریکا به من زنگ می‌زدند و تشکر می‌کردند.

بازیگر «زیر آسمان شهر» در مورد تاثیر تحصیلات آکادمیک بر موفقیت بازیگران گفت: اگر کسی با تحصیلات وارد عرصه هنر شود، بسیار موفق خواهد بود و می‌تواند با سواد و اطلاعات بیشتری در این حرفه فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه هنرمند باید با مردم مهربان باشد، مطرح کرد: انسانیت و محبت به مردم از رازهای ماندگاری هنرمندان در این عرصه است. یک هنرمند باید با رفتار خوب و پسندیده پاسخگوی لطف و مهر مردم باشد.

بازیگر «پسر آدم، دختر حوا» در مورد بازیگری نسل جدید گفت: در حال حاضر بازیگران بسیاری در این عرصه فعالیت می‌کنند اما با شهامت می‌گویم که هیچ کس نمی‌تواند جای هنرمندان گذشته را بگیرد. بازیگران هم نسل من با تلاش و سختی‌های بسیار فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: ما آن موقع روزی چهار سانس در تئاتر بازی می‌کردیم که در سانس‌های آخر از شدت خستگی گریه‌مان می‌گرفت.

رنجبر در توصیه‌ای به علاقه‌مندان بازیگری مطرح کرد: جوانان به بازیگری بعنوان یک شغل نگاه نکنند، چون وقتی به سن من برسند باید گرسنگی بکشند. من در حال حاضر با حقوق ماهیانه 120 هزار تومان که از وزارت ارشاد می‌گیرم زندگی‌ام را می‌گذرانم.

رنجبر در پایان گفت: هیئت مدیره خانه سینما به دیدن من آمدند و «قالیباف» شهردار تهران نیز برایم لوح سپاس و سکه فرستاند. همه مدارک هنری خودم و پدرم را به موزه سینما داده‌ام و امیدوارم جوانان همیشه موفق باشند.

 

***کفش ملی؛ کارخانه‌ای که ۱۰هزار کارگر داشت و امروز فقط نان ۷۰۰ نفر را می‌دهد

شرکت کفش ملی یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفش در ایران است که سال ۱۳۳۶ توسط محمدرحیم متقی ایروانی تأسیس شد.

این شرکت زمانی بیش از 52 کارخانه در صنعت کفش و چرم و بیش از 400 فروشگاه زنجیره‌ای کفش ملی در سطح ایران و بین 9 تا 11هزار کارگر داشت. تولیدات این شرکت به اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی سابق، مجارستان، لهستان، رومانی و حتی اروپای غربی صادر می‌شد.

رحیم ایروانی در یکی از سال های دهه 30 پس از سفر به کشور چکسلواکی، دو کارشناس و یک دستگاه اتوکلاو با خود به ایران آورد و تولید کفش را با 35 نفر کارگر آغاز کرد. بهای این کفش تولیدی در ایران حدود نصف مشابه وارداتی آن بود. ایروانی بعدها زمینی به وسعت 700 مترمربع در منطقه مهرآباد خرید که 400 مترمربع بنای ساختمانی داشت. سپس با خرید ماشین دوخت، از پارچه های ایرانی استفاده کرد و شرکتی خارجی به نام ولکو نیز حاضر به سرمایه گذاری و انتقال فناوری به ایران شد. این کارخانه «کفش ملی» نام گرفت و در آغاز 150 محصول مختلف تولید می کرد.

از سال 1347 به بعد، کفش ملی در کنار تولید کفش، محصولاتی مثل جوراب، توید آستر و بند کفش و محصولات دیگر را آغاز کرد. در همین سال، گسترش کارخانجات کفش ملی با ساخت و ساز در کیلومتر 18 جاده قدیم کرج پی گرفته شد. ایروانی زمینی به مساحت 400 هزار مترمربع خرید و پارک صنعتی کفش ملی فعالیت خود را رسما در سال های آغازین دهه 50 آغاز کرد و روزانه 500/12 جفت کفش در کارخانه کفش ملی توسط 2500 کارگر تولید می شد. شرکت کفش ملی با وقوع انقلاب اسلامی مصادره و ملی و به سازمان صنایع ملی منتقل گشت، اما چندی بعد بابت رفع بدهی دولت به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد. تا امروز ماشین آلات این کارخانه همه فروخته شده است و محل کارخانه ها (پارک صنعتی کفش ملی) به انبار تبدیل شده که بخشی از آن در اختیار شرکت خودروسازی سایپاست و بخش دیگر آن به انبار کفش تبدیل شده است. هم اکنون برخی تولیدکنندگان کفش در کشور محصولات خود را با نشان کفش ملی از طریق فروشگاه های کفش ملی به فروش می رسانند.

اکنون فروشگاه های کفش ملی به عرضه تولیدات صنایع کوچک دیگر کارخانه ها تبدیل شده اند. هم اکنون بعد از 32 سال، از پرسنل 10 هزار نفری گروه کفش ملی فقط 700 نفر باقی مانده اند که در کفش گنجه و بخش های بازرگانی مشغول به کار هستند.

 

***اعتراف آمریکایی‌ها به توانمندی زنان ایران

شاید بهتر از این نمی شد تا ارزش های یک بانوی ورزشکار ایرانی را به جهان اثبات کرد. حالا بانوی کاراته کای ایرانی سفیر ارزش های دینی و مذهبی سرزمین مقدسمان شده و جهان به خصوص غرب نه تنها به توانمندی فنی او اعتراف کرده است بلکه با چاپ تصویر اجرای فن او آن هم با حجاب کامل اسلامی عملا بر پایبندی زنان ورزشکار ایرانی به ارزش های دینی و مذهبی اعتراف کرده است.

گفتنی است؛ مسابقات آزاد فیلادلفیا 15 نوامبر در کشور آمریکا برگزار می شود. در همین  ارتباط تصویری زیبا از سوی ستاد برگزاری رقابت ها از اجرای فن حمیده عباسعلی قهرمان کشورمان به چاپ رسیده که در این تصویر عباسعلی علیرغم رعایت پوشش کامل اسلامی موفق به اجرای فن زیبا شده است.

این اتفاق مهم نشان دهنده موفقیت ورزش بانوان کشورمان در صدور پیام واقعی حضور ارزشی زنان ورزشکار ایرانی در عرصه های جهانی و بین المللی است.

 

***شایعه فروش دختران افغانستانی در اردوگاه عسکرآباد ورامین

در روزهای اخیر شایعه‌ای مبنی بر فروش دختران مهاجر افغانستانی توسط مأموران نیروی انتظامی، در فضای مجازی منتشر شده است.

**شایعه**

چندی است که شایعه‌ای در مورد دستگیری تعدادی دختر مهاجر افغانستانی از مرز ارومیه و نگهداری آنان در فضای اردوگاه عسکرآباد شهرستان ورامین در استان تهران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

دامنه انتشار این خبر روز به روز گسترش می‌یابد و هر روز شاخ و برگ جدیدی به خود می‌گیرد. در روزهای اخیر شایعه شده که مأموران نیروی انتظامی این اردوگاه، برای افرادی که سرپرست ندارند، به ازای مبلغی این دختران را به خانواده‌های مهاجر می‌فروشند.

**واقعیت**

هر چند که کذب بودن این شایعه با توجه به رابطه حسنه ایرانیان با مهاجرین به خصوص مهاجران افغانستانی دور از ذهن می‌رسید اما خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس جزئیاتی تازه تر از این شایعه منتشر کرده است.

«صبرا قاسمی» یکی از فرهنگیان فعال مهاجر برای تحقیق در این مورد راهی اردوگاه عسکرآباد ده و اطلاعات عینی خود را ارائه کرده که آن را در ادامه می‌خوانید:

هشت صبح است از خانه بیرون می زنم... به اردوگاه که می‌رسم شلوغ نیست خانواده هایی هستند که برای دیدن عزیزانشان پشت درهای بسته اردوگاه مراقبتی تهران (عسکرآباد ورامین) به انتظار نشسته‌اند.

در ورودی سالن انتظار که باز می‌شود سربازی از همه برای ورود کارت شناسایی و اسم ملاقات شونده درخواست می کند.

با خانواده‌ای که پسر و پدرشان را از مرز ارومیه گرفته‌اند همراه می‌شوم به بهانه‌ای که برای دیدار آنها آمده‌ام. در سالن انتظار یک ساعتی را در گرمای شدیدی بی‌صبرانه به سر می‌بریم.

فردی که اسامی را از روی کارت‌های شناسایی که در بدو ورود تحویل گرفته‌اند، می‌خواند و اسم کسی که قرار است ملاقات کنیم را هم همراه با شماره تماس یادداشت می‌کند، آدم پر انرژی و با حوصله‌ای است. تعجب می‌کنم! شاید امروز شانس با من یار است.

11 اتوبوسی که قصد عزیمت به ترکیه را داشتند

ساعت کم‌کم نزدیک 10 می‌شود. 11 اتوبوس را امروز از مرز ارومیه گرفته اند! ولووهای نارنجی رنگ یکی پس از دیگری وارد می شوند مسافران را تحویل می دهند و اردوگاه را ترک می کنند.

لحظه دیدار می رسد در را باز می کنند برای آخرین خداحافظی و رساندن آذوقه به مسافرین.

وارد که می‌شوی در هر گوشه‌ای افراد هر اتوبوس با مامور همراه منتظر تحویل به اردوگاه هستند. محل اسکان دو طبقه است زیر زمین که مردان و افراد بومی فاقد کارت شناسایی از اقصی نقاط تهران در آن اسکان داده می‌شود و طبقه بالا خانواده‌هایی را که از مرز ارومیه می‌آورند.

اکثرا تا ساعت 2 بعد از ظهر در آنجا نگهداری می‌شوند و بعد از ظهر مرز از رد می‌شوند اما اگر تراکم جمعیت باشد یک شب نگهداری می شوند.

ساکنان اردوگاه ادعاهای مطرح شده کاملاً دروغ می‌خوانند

از پشت نرده هایی که خانواده ها در آنجا نگهداری می‌شوند با چند تن از آن ها صحبت می‌کنم. دخترانی هم که سرپرست ندارند با خانواده ها نگهداری می شوند.

از آنها راجع به موضوع می پرسم اطلاعی ندارند. از چند نفر دیگر می پرسم آنها هم شایعات معمول را شنیده اند اما هیچ یک مثال عینی ندارند.

خوراکی ها از بین نرده ها رد و بدل می شود و اشک ها و خداحافظی های پشت نرده و من فقط نظاره‌گرم بابت شرایطی که خود خواسته ایم.

سرباز نگهبان: خودت این شایعات را باور می‌کنی

گشتی در محوطه می زنم سرباز نگهبانی را می‌یابم و سوالم را به شکل دیگری می پرسم اینکه برای برادرم یکی از آن دختران بی سرپرست را می‌خواهم. لبخندی عاقل اندرسفیه به من می‌زند می‌گوید خودت باور می‌کنی؟

می‌گویم بینی و بین الله اگر هست شیرینی شما هم محفوظ است! قسم می خورد چشمهایش و صدایش صداقت دارند. مانده ام باور کنم یا نه؟ می پرسد بچه همین محلی با سر پاسخ مثبت می دهم.

می‌گوید به خدا دروغ نمی گویم اصلا اگر فکر می‌کنی راست است با همان پول که می گویند برو بالا پیش رئیس اما عواقبش پای خودت.

هدف بدنام کردن ایرانی و افغانستانی است

ادامه می دهد بخدا قسم نمی دانم کدام شیرپاک خورده ای این صحبت ها را برای بدنام کردن ما و شما کرده. اصلا مگر می‌شود؟ خودت باور می‌کنی؟ جوابی ندارم فقط می گویم خب امکانش هست.

حالا واقعا این اتفاق نیفتاده؟ این‌بار نگاهش با لبخندی با طعم شک به شعور من جان می گیرد. دوباره همان جواب را می دهد.

نمی دانم قلبم گواه می دهد راست می گوید. حسّم دروغ نمی گوید این‌بار هم به حس زنانه ام پناه می‌برم اما برای خالی نبودن عریضه ادامه می دهم شاید سربازان دم در ورودی این شوخی را کرده اند مگه نه؟

جنس نگاهش دیگر مملو از ناامیدی به عقل من است به همین خاطر با غیظ می‌گوید "مگر دیوانه اند؟" برایش آرزوی موفقیت می کنم.

خانواده‌ای اسیر شایعه

خانمی با عروسش آن طرف‌تر نشسته با گوشی صحبت می کند. توجهم جلب می شود اینها هم آمده اند عروس بگیرند!!!.

نزدیکشان می‌شوم با همان لبخند همیشگی ...می‌پرسم شما هم برای عروس آمده اید. می گویند بله اما نبود!! از پیرمرد نگهبانی هم پرسیدیم اما گفت دروغ است پول هم آورده ایم!!!

گفتم من هم برای برادرم آمده ام موفق نشدم می‌گویم کسی را سراغ دارید با این شیوه عروس برده باشد می‌گویند نه شنیده ایم....!

هوا بسیار گرم است؛ گرمای ظهر ورامین بیداد می‌کند دیگر ماندنم جایز نیست با خانواده ای که از صبح همراهشان بودم عزم عزیمت می کنم. در راه صحبتی هم با راننده تاکسی که سالهاست در این خط است و دو مغازه هم روبروی اردوگاه دارد، می کنم.

از سوالم تعجب می کند و چشمهایش گرد می شود. استدلال می آورد برایم. نمی دانم این شایعه از کجا شروع شد و چگونه بال و پرگرفت؟ اما می توانست به فاجعه ای عمیق تبدیل شود.

تحریک احساس ناموس پرستی افغانستانی‌ها

افغانستانی‌ها یک ضرب المثل دارند که می‌گوید: «مال فدای سر، سر فدای ناموس»؛ شاید به همین منظور است که برخی مغرضان با ورود به خط قرمزهای آنان و تهییج حس ناموس پرستی این ملت غیورمند، قصد دارند  بین مردمان ایران و افغانستان اختلاف بیاندازند که البته هیچ گاه در رسیدن به این هدفشان موفق نخواهند بود.

 

***وزیر ورزش: گفته بودم تاج را عزل کن

گودرزی در نشست امروز اعلام کرد که از کفاشیان خواسته بود تا رئیس سازمان لیگ را عزل کند؛ این موضع عجیب وزیر ورزش با ناراحتی و واکنش مهدی تاج که همراه کفاشیان به مجلس رفته بود، مواجه شد.

در آخرین جلسه ای که نمایندگان مجلس برای بررسی بحران داوری در لیگ برتر فوتبال و همچنین مسایل فی مابین گودرزی با کفاشیان، با حضور این دو نفر ترتیب دادند، مباحث بار دیگر به سمت درگیری لفظی پیش رفت.

ماجرا از جایی شروع شد که وزیر ورزش در جلسه با 45 نماینده ای که نامه استیضاح وی را امضا کرده اند، گفت که باتوجه به اساسنامه فدراسیون فوتبال، اختیاری برای کنترل و اصلاح مسایل و ضعف های این فدراسیون ندارد.

گودرزی در این نشست اعلام کرده که از کفاشیان خواسته بود رییس سازمان لیگ را عزل کند! این موضع عجیب وزیر ورزش با ناراحتی و واکنش مهدی تاج که همراه کفاشیان به مجلس رفته بود، مواجه می شود.

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال در جواب اظهارات وزیر ورزش می گوید: آقای وزیر، مگر شما نخواستید که نبی را از دبیرکلی برداریم. مگر محمود اسلامیان با موافقت خودتان نفر دوم فدراسیون نشد؟ مگر درخواست شما مبنی بر برکناری آیت الهی توسط کفاشیان اجرا نشد؟

پس از این درگیری در حضور نمایندگان، کفاشیان در ظاهر به قصد ادای فریضه نماز و در باطن به نشانه اعتراض به صحبت های وزیر ورزش،جلسه را زودتر ترک کرد. در بازگشت نیز حاضرین پس از صرف ناهار به جلسه خاتمه دادند.

در این نشست ؛ کفاشیان، تاج و اسدی از طرف فدراسیون حضور داشتند و سجادی وخادم نیز گودرزی را همراهی می کردند.

***شست‌وشوی اتوماتیک اموات توسط دستگاه‌های چینی

بتازگی موضوع وارد کردن مرده‌شورهای اتوماتیک از چین با وجود مخالفت مراجع تقلید بحث روز شبکه‌های اجتماعی شده است.

** شایعه**

بتازگی موضوع وارد کردن مرده‌شورهای اتوماتیک از چین با وجود مخالفت مراجع تقلید بحث روز شبکه‌های اجتماعی شده است؛ در این مطلب منتشر شده اینطور ادعا می‌شود که: «اینم مرده شور اتوماتیک چینی دیگه نیازی به مرده شور نیست؛ کارکرد این دستگاه با مخالفت جدی مراجع روبرو شده است.»

**واقعیت**

دستگاه‌های شست‌وشوی اتوماتیک اموات ساخت کشور چین نیست بلکه به صورت پروژه‌ای در قالب یک طرح پژوهشی داخلی پیش از این در مشهد رونمایی شده است.

محمد پذیرا معاون اجرایی سازمان فردوس های شهرداری مشهد پیش از این اعلام کرده بود که: « این شهر پس از تهران از بیشترین آمار مرگ و میر برخوردار است، به همین دلیل ساخت دستگاهی مناسب برای شستشوی اموات از مدتها قبل در دستور کار قرار گرفته بود؛ بر این اساس پس از کسب نظر مراجع این پروژه در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه فردوسی مشهد، مورد پیگیری قرار گرفت».

ضمن اینکه  شست‌وشوی مرده با دستگاه اتوماتیک از دیدگاه مراجع تقلید با رعایت شرایطی بدون اشکال اعلام شده است؛ در ادامه نظر مراجع در خصوص شست‌‌وشوی اتوماتیک اموات در پاسخ به شیعه‌آنلاین را می‌خوانید: «در خبرها آمده بود، دستگاه مرده شور مکانیزه در بهشت رضا (ع) با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در مشهد رونمایى شد؛ خواهشمند است حضرتعالى نظر فقهى خود را در این باره براى مقلدین بیان فرمائید.»

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای: اگر با شرایطی که در رساله‌های عملیه ذکر شده است انجام شود مانع ندارد.

حضرت آیت الله سید علی سیستانی: اگر با شرایط که در رساله عملی ذکر شده باشد اشکال ندارد.

حضرت آیت الله شیخ خلیل مبشر کاشانی: چنانچه احکام و شرایطی که جهت غسل اموات در توضیح المسائل آمده است رعایت شود و غسال هنگام کلید زدن نیت غسل دادن نماید اشکال ندارد.

حضرت آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی: در صورتی که شخص غسل دهنده نیت کند و کلید را بزند و بدن زیر نظر او شسته شود مانعی ندارد.

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی: شخصی که دستگاه مرده شور مکانیزه را راه اندازی می‌کند باید هنگام زدن کلید استارت، نیت غسل کرده و اگر دستگاه غسل را به صورت ترتیبی و صحیح انجام دهد اشکالی ندارد.

 

***تکذیب تصنیف‌خوانی شجریان برای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

آماده‌سازی یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان، تکذیب شد.

خبر انتشار یک تصنیف با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط محمدرضا شجریان که روز گذشته در برخی از سایت ها منتشر شده، توسط موسسه دل آواز -شرکت انحصاری پخش آثار استاد محمدرضا شجریان- تکذیب شد.

همچنین طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی طی صحبت با خبرنگار ما اساس این خبر را کذب محض دانسته و گفت: تاکنون نه مذاکره ای با آقای شجریان در این زمینه شده است و نه آیت الله هاشمی رفسنجانی نیاز به چنین کاری دارد.

طه هاشمی ادامه داد: اگر ما می خواستیم چنین کاری کنیم نیاز نبود آن را مخفیانه انجام دهیم و آن را حتما علنی می کردیم.

هاشمی در پایان صحبت های خود از انعکاس چنین اخباری که دروغ محض است، اظهار تاسف کرد و مهمترین رسالت رسانه را انعکاس حقایق عنوان کرد.

برخی از سایت ها ادعا کرده بود که استاد محمدرضا شجریان در حال آماده‌سازی یک تصنیف باشکوه با مضمون و محتوایی درباره خدمات و تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی است.این کار موسیقایی که از چندی پیش و به سفارش معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، ابتدا در جلسه بزرگداشت حافظ که در همین نهاد علمی و آموزشی برگزار گردید مطرح شد. استاد شجریان بعد از دریافت این پیشنهاد ابتدا با فروتنی نداشتن شرایط مناسب برای خواندن آواز و مشکلات کهولت سن برای حنجره را بهانه‌ای برای نپذیرفتن این پیشنهاد کرده است اما در ادامه و با توضیح اهمیت این موضوع و اختصاص بودجه‌‌ای در شان استاد آواز ایران، این پیشنهاد در دستور بررسی و برنامه ریزی برای تهیه ترانه مناسب توسط ایشان قرار گرفت.

 

***اعترافات شیخ فتنه درباره حمله به سفارت ایران

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که از اعترافات مربوط به احمد الاسیر در جریان بازجویی در یکی از مراجع امنیتی اطلاع پیدا کرده و خلاصه این اعترافات را که در بخش تحقیقات در وزارت دفاع لبنان انجام شده، منتشر می‌کند. این اعترافات شامل تأسیس گروه تروریستی وابسته به الاسیر تا زمان حوادث عبرا و داستان فرار وی از صیدا و اقامت در باب التبانه و مهم‌ترین حامیان و تأمین‌کنندگان مالی و همچنین ارتباطات این گروه تروریستی با القاعده و عوامل انتحاری است.

در این گزارش آمده است: داستان حوادث عبرا اگر از ‌زبان احمد الاسیر مطرح نشود، کامل نخواهد بود. چرا که وی یکی از مهم‌ترین عوامل و شاهد اصلی این حوادث بود که در ژوئن سال 2013 اتفاق افتاد. وی حوادث مربوط به آن زمان را در نزد بازجوهای اداره امنیت عمومی توضیح داد و سپس به صورتی گسترده‌تر آن را در بخش بازجویی‌ها در ارتش نیز تکرار کرد. او از تمامی حوادث مرتبط با این اتفاقات صحبت کرد و بسیاری از عناصری که در کنار او بوده و او را کمک می‌کردند را لو داد. این در حالی است که هویت بسیاری از این افراد در نزد نیروهای امنیتی روشن نبود.

 وی به نشست شورایی که قبل از این حوادث در منطقه اقامت خود با عنوان نحوه تعامل با ارتش در صورت تلاش برای برچیدن آن ها برگزار شد، اشاره کرد و گفت: «همه حاضران در این نشست تأکید داشتند که تا پای جان از خود دفاع خواهند کرد.» الاسیر عامل مستقیم بروز این درگیری‌ها را بازداشت دو عنصر تروریستی به نام های "ط. س." و "ف. ب." عنوان کرد و گفت که وی معاونان خود را برای پیگیری سرنوشت آنها مأمور کرد، اما بعد از یک ساعت مشخص شد که آن‌ها آزاد نمی‌شوند به حامیان خود دستور داد که با سلاح به سمت یک مانع ارتش حرکت کنند.

 الاسیر در مورد نحوه خروج خود از عبرا گفت که فضل شاکر یکی از همراهان خود را فرستاد تا مسیر خروج از این منطقه را به وی نشان دهد، چرا که قبلاً خودش از این مسیر استفاده کرده بود. وی توضیح داد که آن‌ها موفق به فرار به منزل "أ. ه." شده و چند ساعت در آنجا حضور داشتند. الاسیر در آنجا ریش‌های خود را تراشیده و لباس‌های خود را عوض کرده و سپس با "ش. س." تماس گرفته تا او را به منزل "س. ا. ح." راهنمایی کند. وی مدت یک ماه در این منزل اقامت داشته تا اینکه به همراه خانواده‌اش به منزل محمد علی الشریف مدیر خرید منزل بهیة الحریری و فرزند علی الشریف رئیس جمعیت تاجران صیدا رفت. آنها مدتی را در این خانه اقامت داشتند تا اینکه  الشریف با "ح. ر." تماس گرفته و او آنها را به منزل خودش برد. چند روز بعد از اقامت الاسیر و همسرش در این منزل،‌ آنها به همراه "ل. ط." همسر صاحب خانه به شمال لبنان منتقل شدند. این زن خودش مسئولیت انتقال سه فرزند الاسیر را برعهده گرفت و در دیر القمر آنها را به شیخ "ز. م." تحویل داد. این فرد نیز فرزندان مذکور را بنا به درخواست سالم الرافعی به وی تحویل داده بود. "ح.ص." مأمور بود تا منزلی برای آن‌ها در محله باب التبانه اجاره کند.

چند روز بعد همسر الاسیر نیز به باب التبانه رفت، وی در نزد خود 400 هزار دلار پول داشت. سپس همگی از التبانه به المنیه رفته و شش هفته در یکی از منازل منطقه اقامت داشتند. بعد از آن، آنها باز هم به باب التبانه برگشته و پنج ماه در منزلی که شیخ خالد حبلص برای آنها اجاره کرده بود، اقامت کردند. با تشدید محاصره منطقه التبانه بعد از اجرای طرح امنیتی ارتش ، حبلص مجبور شد آنها را بار دیگر به منطقه بحنین برده و یک ماه در منزل خود نگه دارد. بعد از این مدت آن ها به منزل دیگری در بحنین رفته و یک و نیم ماه در آنجا اقامت کردند. مدتی بعد این زمزمه در نزد اهالی منطقه متداول شد که خانواده یک فرد افراطی از گروه داعش در منطقه زندگی می‌کنند،‌ به ‌این‌ ترتیب آنها به این منزل حمله کردند، در حالی که الاسیر در آن اقامت داشت. بنابراین خانواده الاسیر بار دیگر مجبور به بازگشت به خانه خالد حبلص شدند.

الاسیر می گوید: مبلغ250 هزار دلار به شیخ "ح." پول داده تا یک نیروی نظامی برای کمک به اهل تسنن تشکیل دهد. وی تعداد عناصر گروه ح. را نزدیک به 180 نفر اعلام کرد. الاسیر مشارکت شخص خود در درگیری‌های مشهور بر ضد ارتش در منطقه المنیه را رد کرد و گفت که عناصر حامی وی با نظارت او در این درگیری‌ها مشارکت داشتند. وی تأکید کرد که توافق انجام شده بین او و ح. مبتنی بر این نکته بود که الاسیر در پشت پرده و ح. در ویترین حوادث باشد.  الاسیر همچنین اعتراف کرده که ش. س. را مأمور انتقال سلاح از صیدا و عبرا به بحنین کرده تا در آنجا سلاح ها را به ف. ع. تحویل دهد. وی به بازجوها گفته است که از شنیدن اظهارات حبلص در خطبه مشهور نماز جمعه وی مبنی بر آغاز انقلاب اهل تسنن در این منطقه شگفت‌زده شده است.

الاسیر توضیح داده که در پی درگیری‌های الاسواق و التبانه شادی المولوی و اسامه منصور از شیخ حبلص کمک خواستند، این موضوع وی را به تحرک برای درگیری با ارتش واداشت. الاسیر به بازجوها توضیح داد که وقتی از شکست در این درگیری‌ها مطمئن شد، همراه با خانواده خود از منزل حبلص به منزل "م. ع." در المنیه فرار کرد. وی دو کامیون بزرگ آماده کرد و او را به صیدا انتقال داد. این در حالی بود که خانواده‌اش و خانواده برادرش در یکی از منازل منطقه المنیه باقی ماندند.

وی اعتراف کرده است که به همراه خانواده‌اش و برادرش امجد سه روز در نزد معتصم قدورة کارمند سابق وزارت امور مالی اقامت داشت تا اینکه ش. آنها را به اردوگاه عین الحلوه منتقل کرد. آن‌ها در یکی از منازل پشت مسجد النور اقامت کردند. الاسیر می‌گوید که آنها مدت طولانی در این منزل حضور داشتند. آن‌ها خود را یک خانواده آواره سوریه معرفی کرده بودند و در این مدت از طریق تلگرام با تعداد اندکی از هواداران خود ارتباط داشتند. وی تأکید کرد که هیچ یک از گروه‌های فلسطینی از حضور وی اطلاعی نداشتند.

بنا به اعتراف‌های ثبت شده از الاسیر در جریان تحقیقات، وی توضیح داده است که بعد از فرار از بحنین و قبل از اینکه به منزل معتصم قدوره برود، به منزل "ح.د." تروریست تحت بازداشت رفته بود. وی هرگونه ارتباط با گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره را تکذیب کرد و همچنین ارتباط با شیخ سراج‌الدین زریقات و گردان‌های عبدالله عزام را نیز رد کرد. وی اعتراف کرد که عدنان محمد و معین ابوشهر دو عامل انتحاری که عملیات تروریستی بر ضد سفارت ایران در لبنان انجام دادند را می شناخت.

 

***افشای دوباره اسناد محرمانه آژانس

یک خبرگزاری انگلیسی در خبری ادعا کرد: «ایران احتمالاً سایت نظامی مورد مناقشه پارچین را توسعه داده است.»

خبرگزاری رویترز (Reuters) اعلام کرد براساس یک گزارش محرمانه آژانس مربوط به روز سه شنبه که به رؤیت این خبرگزاری رسیده، مشخص شده: «از زمان گزارش پیشین آژانس (در سه ماه قبل)، آژانس از طریق تصاویر ماهواره ای همچنان شاهد حضور وسایل نقلیه، تجهیزات و مواد ساختمانی احتمالی در نقطه ای خاص از سایت پارچین بوده است. به‌علاوه، ظاهراً به یکی از ساختمان های موجود قسمت کوچکی اضافه شده است.»

این گفته ها در حالی است که در پی ادعاهای گذشته آژانس که آن ها هم توسط تصاویر ماهواره ای ثبت شده بودند، پس از بازرسی آژانس معلوم شد یک مرکز انفجار هسته ای تنها یک سرویس بهداشتی بوده است!

یک دیپلمات ارشد مطلع از تحقیقات آژانس گفته است این تغییرات ابتدا در ماه گذشته مشاهده شده است. آژانس می گوید هر فعالیتی که ایران از زمان بازدید سال 2005 بازرسان آژانس در پارچین انجام داده باشد می تواند توانایی راستی آزمایی اطلاعاتی که کشورهای غربی درباره آزمایشات مربوط به انفجار بمب هسته ای در یک دهه گذشته ارائه داده اند را با خطر مواجه کند. ایران این گزارش های اطلاعاتی غربی را "ساختگی" اعلام کرده است.

رویترز می نویسد: «بر اساس نقشه راه میان ایران و آژانس که به موازات توافق هسته ای امضا شد ایران ملزم به ارائه اطلاعات کافی درباره فعالیت های هسته ای گذشته خود است تا به آژانس اجازه دهد تا پایان سال جاری میلادی درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران گزارشی ارائه دهد.» در گزارش محرمانه روز سه شنبه که به رؤیت این خبرگزاری رسیده آمده: «اجرای کامل و مطابق برنامه‌ی قسمت های مرتبط در نقشه راه برای توضیح مسائل مربوط به این نقطه از سایت پارچین ضروری است.»

رویترز می نویسد: «بر اساس اطلاعات داده شده به آژانس از سوی "بعضی کشور های عضو"، پارچین احتمالاً میزبان آزمایشات هیدرودینامیک مربوط به ارزیابی رفتار بعضی مواد خاص تحت فشار بالا مانند یک انفجار هسته ای بوده است.» دیپلمات ارشد یادشده به رویترز گفته است: «ما نمی توانیم بدانیم یا حدس بزنیم در آن ساختمان [قسمت توسعه یافته] چیست. خود ساختمان مربوط به مهمترین ساختمان برای ما در پارچین نیست. این چیزی است که از نظر فنی در طول سال روشن خواهیم ساخت.»

ایران تحت نقشه راه جدید با آژانس اطلاعات بیشتری به آژانس داده است، اما به گفته رویترز گزارش محرمانه روز سه شنبه آژانس گفته است هنوز آژانس در حال بررسی اطلاعات ایران است و یوکیو آمانو دبیر کل آژانس نیز روز سه شنبه گفت این اطلاعات قابل ملاحظه بوده اما هنوز برای این که گفته شود آیا این اطلاعات جدید است یا خیر بسیار زود است. یک دیپلمات دیگر آگاه از پرونده ایران گفته است: «درمورد اسناد جدید ارائه شده توسط ایران انتظار هیچ اتفاق خارق العاده ای نمی رود.»

رویترز در ویرایشی که بر روی این خبر انجام داد آورده است: «این مطلب در متن گزارش جدید آژانس آمده که قسمت توسعه یافته، در ساختمان مورد ظن و گمان بعضی کشورها در مورد انجام آزمایشات بحث برانگیز قرار نداشته است.»

گفتنی است رضا نجفی نماینده ایران در آژانس در واکنش به این خبر در گفتگو با فارس گفت تکرار ادعاهای آژانس مضحک است و این مسئله گزارشات آژانس را "بی خاصیت" کرده است.

 

***کشف فساد جدید مالی از دولت احمدی‌نژاد

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در مجلس با ابراز تاسف از فسادهایی که در دولت گذشته اتفاق افتاده بود، گفت: در حالی که هر روز شاهد افشاگری رانت یا فسادی در دولت های نهم و دهم هستیم، تیم دولت قبل برای فرار رو به جلو از اعضای دولت یازدهم شکایت می‌کنند.

وی با اشاره به اسنادی که از رانت صورت گرفته در راه آهن اترک – برکت به دستش رسیده است، گفت: فردی که در دهه 70 به دلیل فساد در دادگاه مجرم شناخته می شود و بر مبنای حکم دادگاه، اموالش مصادره شده و چندین سال هم در زندان بوده است، یک باره در دولت احمدی نژاد مورد اعتماد قرار می گیرد و پروژه 700 میلیون دلاری راه آهن اترک - برکت را به وی می سپارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه پروژه به این مهمی را به فردی سپرده اند که هیچ گونه تخصص و تجربه ای در زمینه کارهای عمرانی نداشته است گفت: تاسف آورتر اینکه این پروژه با ترک شرایط واگذاری پروژه ها به این شخص واگذار شده است.

وی با اعلام اینکه پروژه را به آقای (الف – ر) واگذار کرده اند گفت: این فرد به دلیل ارتباط نزدیکی که با آقای خاص دولت احمدی نژاد داشته موفق شده است این پروژه سودآور به دست بیاورد.

مددی با اعلام اینکه (الف – ر )برای انجام پروژه 700 میلیون دلاری راه آهن اترک – برکت هیچ گونه امکانات مالی و تجهیزات نداشته است گفت: این فرد به پیمانکاران بزرگ کشور متوسل می شود و با استفاده از تجهیزات و امکانات مالی آنان، کار در ترکمنستان را آغاز می کند. اماباکمال تاسف پولهایی که از این بابت گرفته، به پیمانکاران نداده و در حال حاضر صدها میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

نماینده میانه با اشاره به اینکه تاکنون مکاتبات بسیاری با دستگاههای قضایی، اقتصادی و نظارتی صورت گرفته است گفت: با این وجود هیچ واکنشی نسبت به این فرد صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه راه آهن اترک – برکت در ادامه راه آهن شمال به جنوب روسیه تا دریای عمان تعریف شده بود گفت: از آنجا که تمامی کشورهای مسیر این خط آهن توانسته بودند در داخل کشورشان خط آهن را بکشند اما دولت ترکمنستان به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بود این مسیر را کامل کند، تصمیم بر این شد که بانک توسعه اسلامی 350 میلیون دلار و کشور ایران نیز 350 میلیون دلار بدهد تا این خط آهن کامل شود به همین دلیل پیمانکار را دولت ایران تعیین کرد.

مددی با اعلام اینکه (الف – ر) پولها را گرفت اما کاری انجام نداد گفت: در بازدیدی که مسوولان دولت ترکمنستان از پروژه انجام دادند، متوجه رانت صورت گرفته شدند و به همین دلیل بسیاری از مسوولان دولت ترکمنستان به دلیل کوتاهی بازداشت شدند که هنوز هم در زندان هستند. اما احمد – ر که عامل اصلی تمام این مشکلات بوده، اکنون درکشور اتریش به سر می برد.

 

***آنچه اسد درباره توافق هسته‌ای می داند اما اوباما نه!

روزنامه آمریکایی نیویورک‌پست (nypost) در یادداشتی که توسط هیئت تحریریه این روزنامه تنظیم شده، ایران و متحدان منطقه ایش را "برنده بزرگ" توافق هسته ای دانست و تیتر زد: هر کسی به غیر از تیم اوباما، برنده بزرگ توافق هسته ای ایران را می شناسد.

این مقاله که با استناد به سخنان اخیر "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه، " دیوید روسکوف" مدیر مجله فارن پالیسی، "علی اکبر ولایتی" مشاور عالی رهبر انقلاب و "علی لاریجانی" رئیس مجلس ایران نوشته شده را با هم مرور می کنیم:

چه چیزی است که بشار اسد آن را می داند اما اوباما و جان کری، وزیر خارجه اش، نمی دانند -یا نمی خواهند بپذیرند-؟

پاسخ به سادگی این است: توافق هسته ای که آنها به دست آورده اند، موقعیت ایران را قوی تر خواهد ساخت و این کشور را در وضعیتی بسیار محکم تر قرار خواهد داد.

اسد در مصاحبه ای که روز سه شنبه با تلویزیون المنار، وابسته به حزب الله لبنان، انجام داد گفت، این توافق، وضعیت بین المللی تهران را تقویت می کند و در نتیجه به نفع وی و سوریه خواهد بود. اسد ماه گذشته نیز توافق هسته ای را به عنوان "یک پیروزی بزرگ برای ایران" ستوده بود.

ایران با کمک های نظامی، تسلیحاتی و مالی، حکومت بشار اسد را تقویت کرده است. بشار اسد افزود: قدرت ایران، قدرت سوریه است و پیروزی سوریه، پیروزی ایران می باشد.

دیوید روسکوف، مدیر مجله آمریکایی فارن پالیسی (Foreignpolicy) گفته: این توافق در سال اول، در کنار کاهش تحریم های طولانی مدت، چیزی حدود 150 میلیارد دلار را در اختیار ایران قرار خواهد داد. اگر ایران تنها 10 درصد این پول را برای حمایت از متحدان منطقه ایش هزینه کند، تاثیر بالقوه بزرگی بر وضعیت کشورهایی چون سوریه، عراق و یمن خواهد داشت.

تهران نیز این توافق را به همین گونه می نگرد. علی اکبر ولایتی، مشاور ارشد [آیت الله] علی خامنه ای، رهبر عالی ایران، تایید کرده که توافق هسته ای، قدرت بیشتری را برای حمایت از دوستان منطقه ای در اختیار تهران خواهد گذاشت.

در همین حال، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، بار دیگر تاکید کرده که هدف تهران همچنان "نابودی اسرائیل" است.

حامیان این توافق نباید هیچگونه توهمی داشته باشند: در امید برای به تاخیر انداختن ورود ایران به باشگاه هسته ای جهان، این کشور به ثروت بادآورده هنگفتی دست پیدا کرده و به حمایت از متحدان خود در سراسر منطقه خواهد پرداخت و همچنان مصمم به نابودی اسرائیل خواهد بود.

 

***مطهری: رئیس‌جمهور حق دارد

علی مطهری در مورد اظهار نظر رئیس‌جمهور درباره شورای نگهبان و هجمه‌های انجام گرفته، گفتگو کرده است.

علی مطهری در این گفت‌و‌گو تصریح کرد: ‌آقای رئیس‌جمهور یک نظریه را مطرح کرده و به دلیل اینکه وی مطابق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است، چنین حقی را دارد که از حقوق مردم حفظ و حراست کند.

نماینده مردم ری تهران و شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: افرادی که نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور واکنش نشان داده‌اند٬ حداکثر از طریق استدلال به مسائل مطرح شده از طرف وی پاسخ دهند. البته جای امیدواری دارد استدلال‌ها به منظور کشف حقیقت باشد تا رفتار سیاسی.

مطهری همچنین ادامه داد: شاید اظهار نظر رئیس‌جمهور فرصت خوبی را فراهم کرده باشد که درباره نوع نظارت شورای نگهبان ارزیابی انجام شود که این نظارت‌ها تا امروز برای کشور مفید بوده است و تا چه اندازه آثار مثبت داشته است و تا چه اندازه آثار منفی درپی داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید در کشور فضا را باز کنیم تا افراد بتوانند در ارزیابی عملکرد شورای نگهبان استدلال‌های خود را بیان کنند.

 

*** اظهارات نماینده پارلمان کویت درباره حمله ایران به این کشور

به نقل از سایت خبری "العرب الیوم"؛ یک نماینده پارلمان کویت که به جدل برانگیزی در این کشور مشهور است، درباره حمله احتمالی ایران به کویت اظهاراتی ایراد کرده است.

بر پایه این گزارش؛ عبدالحمید دشتی نماینده شیعه مذهب پارلمان کویت همزمان با بالا گرفتن تنش ها میان این کشور و ایران درباره چاه نفتی در خلیج {فارس} اظهار داشت ما ضمانت می کنیم ایران در نظر ندارد که به کویت تجاوز کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «ایران هیچگاه به استقلال کویت خدشه وارد نخواهد کرد و به حریم این کشور تجاوز نمی کند. از خدا می خواهم جزای خیر به مقامات تهران عطا کند؛ چرا که دشمن واقعی را به من شناساندند.»

دشتی در ادامه افزود: «ایران نه تنها قصد ندارد به کویت حمله کند یا اینکه تمامیت ارضی این کشور را تهدید نماید، بلکه هر گاه اعراب بخواهند ایران دست همکاری دراز خواهد کرد.»

لازم به ذکر است سخنان این نماینده کویتی که مخالف مشارکت این کشور در جنگ یمن است، در حالی ایراد می شود که رسانه های سعودی بر طبل حمایت ایران از تروریسم می کوبند.

اخیرا هم رسانه های سعودی ایران را به اشغال چاه نفتی کویت متهم کردند در حالی که ستاد مشترک ارتش کویت رسما این اخبار را تکذیب کرد.

 

***هشدار شدید «سامانتا پاور» درباره توافق

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتشار یادداشتی در پایگاه «پولیتیکو» به نمایندگان کنگره نسبت به تبعات رد توافق هسته‌ای هشدار داده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، هشدار داده که در صورت رد توافق هسته‌ای با ایران توسط کنگره، ایالات متحده «در جهان منزوی خواهد شد و نفوذش نیز کاهش خواهد یافت».

خانم سامانتا پاور در یادداشتش هشدار داد که رای منفی کنگره به این توافق، کار دولت آمریکا را برای جلب حمایت از تحریم‌ها علیه ایران دشوار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد افزوده است: «اگر ایالات متحده این توافق را رد کند، ما فورا خودمان را از کشورهایی که در دو سال گذشته با ما کار کرده‌اند تا دشوار‌ترین مفاد آن به نتیجه برسد، منزوی خواهیم کرد».

سامانتا پاور تاکید کرده است که در این صورت «ما از شرایطی که ایران در آن منزوی است به شرایطی خواهیم رفت که آمریکا در آن منزوی خواهد بود.»

سایت آمریکایی رادیو فردا، به مخالفان توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرده، نوشته است: این توافق اما مخالفان زیادی به خصوص در کنگره آمریکا دارد. کنگره ایالات متحده که از ترکیب سنا و مجلس نمایندگان این کشور تشکیل شده تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) فرصت دارد تا توافق اتمی میان جمهوری اسلامی و قدرت‌های جهانی را رد یا تایید کند.

اکثریت کنگره در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دارد که مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده‌اند اما باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده، هشدار داده که مخالفت کنگره با توافق را وتو خواهد کرد.

اما مخالفان توافق اتمی هم یک راه برای بی‌اثر کردن حق وتوی باراک اوباما دارند؛ اینکه حداقل ۶۷ نفر از ۱۰۰ عضو سنا و ۲۹۰ نفر از ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده علیه توافق اتمی رای دهند.

 

***سفر احتمالی علمای مصر به ایران خطری بزرگ است!

" صبره القاسمی" مسئول جبهه موسوم به جبهه مبارزه با تکفیر در مصر در سخنانی ادعا کرد انتشار تشیع در این کشور و سفر علمای مصری که به ایران خطری بزرگ است که باید جلوی آن گرفته شود و تدابیر محکمی در خصوص کسانی که بدون موافقت الازهر به ایران می روند، اتخاذ شود.

وی افزود: دولت باید جلوی صدور ویزا برای سفر به ایران را بگیرد زیرا بسیاری از کسانی که به این کشور سفر می کنند، بازمی گردند و شروع به انتشار تشیع می کنند.

القاسمی در ادامه مدعی شد: بحث و جدل های بسیاری به خاطر سفر اعضای الازهر به مصر راه افتاد و گفتیم که ایران از این سفرها به نفع خودش استفاده می کند.

این در حالی است که "احمد راسم النفیس" متفکر و از رهبران شیعیان مصر هفته جاری در هنگام بازگشت از ایران در فرودگاه قاهره به صورت موقت بازداشت شد و کتاب های وی مصادره شد

 

***شایعه وجود امامزاده بیژن و امامزاده سیار

درحالی که امامزاده ها باید از نسل ائمه باشند و  نام های عربی داشته باشند اخیرا عکسی از"امامزاده بیژن" در فضای مجازی پخش شده است که به بررسی آن پرداخته ایم.

متن شایعه

" امام زاده سیار جهت مناطق دور دست و فاقد امام زاده !!

نفهمیدن درد بزرگیست!

این تصویر امام زاده بیژن هست که برای مناطق دور دست ساخته شده و سیار هست.

امامزاده عربی به نام بیژن که با خودرو جابجا میشه ... ! "

پاسخ شایعه

1. موردی به نام امامزاده سیار نداریم و با مبانی عقلی و مذهبی نیز همخوانی ندارد!

2. این تصویر مربوط به انتقال ضریح جدید امامزاده بیژن در مازندران است که با شیطنت عده ای به نام امامزاده سیار معرفی شده است!

3. این امامزاده اگر چه به نام بیژن مشهور است اما نام حقیقی ایشان "سید محمد" است . در گذشته به‌دلیل وجود دو امامزاده همنام به نام «سیدمحمد» در روستای «کُپ سفلی» از توابع استان مازندارن، نام یکی از آن‌ها، به انتخاب مردم محلی تغییر کرد.

4. آن‌ها برای یکی از سیدمحمدها، نام «بی‌جِن» را انتخاب کردند، به این دلیل که آن مکان را بدون جن می‌دانستند و بعدها، «بی‌جن» در محاوره به «بیژن» تغییر کرد. در حال حاضر با همت اداره اوقاف نام صحیح سید محمد مجددا برای ایشان درج شده است .

5. ایشان دارای کرامت بوده و در شجره‌نامه‌ ضیاءالدین کجوری در سال 1373 هجری قمری، نسب این امامزاده بررسی شده است . مستندات این امامزاده در اداره‌ اوقاف شهرستان نور وجود دارد که طبق مستندات، امامزاده بیژن با 14 واسطه به امام سجاد (ع) منتسب است.(1)

6. با کمی تفکر و تحقیق و عدم ارسال هر مطلبی برای سایرین، می توان از انتشار مطالب دروغ که بعضا تاثیرات مخربی هم بر مخاطبان دارند ، جلوگیری نمود .

گفتنی است شبکه های وهابی از جمله شبکه افراطی کلمه بارها با نشان دادن تصویر این امامزاده سعی کردند تا وجود تمامی امامزاده ها را انکار کرده و بهانه ای برای تخریب عقاید تشیع پیدا کنند که برای جلوگیری از پخش این شایعات دقت و توجه بیشتر مخاطبان و نیز روشنگری آنها را نیاز دارد.

 

***این مرد ثروتمند در پی سقوط بورس ۱۳ میلیارد ضرر کرد

، شبکه سی ان ان گزارش می دهد : وان تسیان لین ثروتمندی از آسیا و رئیس Dalian Wanda Group از ژوئن سال جاری بیش از ۱۳ میلیارد دلار را در سقوط بازار بورس چین از دست داده است. پیشتر در ماه اوت وان تسیان لین ثروتمندترین ساکن چین با دارایی به ارزش ۴۰.۶ میلیارد دلار ( ۲۶۰ میلیارد یوان ) محسوب می شد.

با توجه به اطلاعات بورس و این شبکه ، سهام Wanda Dalian Commercial Properties از 12 ژوئن 38 درصد سقوط داشت و تقریبا 9 میلیارد دلار از جیب تسیان لین کسر کرد. سهام Wanda Cinema Line در این مدت 36 درصد پایین آمد و 4.2 میلیارد دلار از دارایی میلیاردر را کاهش داد و اوراق Wanda Hotel Development ، درصد49 را از دست داد که متعاقبا 60 میلیون دلار از دارایی این ثروتمند بود.

در سازمان های بورس بسیاری از کشورها 24 اوت به دوشنبه ی سیاه معروف شده است. شاخص بورس شانگهای بدترین وضعیت خود از سال 2007 را نشان داد و متعاقبا به دنبال آن شاخص سایر بازرها سقوط کرده ، بهای نفت به حداقل ارزش خود طی شش و نیم سال گذشته رسید که در ارز اقتصاد های در حال توسعه تاثیر گذار بود./

 

*** عکس یادگاری سوشا مکانی با یک خواننده برایش دردسرساز شد

دروازه بان پرسپولیس گفت:بعضی ها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از یک عکس داستان درست کنند.

سوشا مکانی درباره اتفاقات رخ داده در اهواز برای خود اظهار داشت: آنچه در اهواز برای من روی داد، به خاطر سوء تفاهمی بود که برای بعضی هموطنان عرب زبان پیش آمد. وگرنه من هیچ گاه با هواداران فولاد و در کل، خوزستانی ها مشکلی نداشتم.

وی ادامه داد: زمانی که در تیم فولاد بودم تمام توان خودم را برای این تیم به کار گرفتم و بین من و هواداران فولاد همیشه احترام متقابلی وجود داشته است. اما متاسفانه اخیرا موضوعی که خودم در آن نقشی نداشتم باعث سوء تفاهم نزد عرب زبان های عزیز کشورمان شد. ما جرا از این قرار بود که چندی پیش در یک رستوران با خواننده ای عکسی گرفتم. در آن مقطع اصلا نمی دانستم او چه ترانه ای خوانده است. بعدها که یک سری حساسیت ها به وجود آمد متوجه شدم وی ترانه ای علیه سعودی ها اجرا کرده است که گویا بعضی عرب زبان های کشورمان از بعضی مطالب آن خرسند نبودند. این در حالی است که من واقعا از موضوع اطلاع نداشتم.

دروازه بان پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما به عنوان بازیکن به ویژه در تیمی مثل پرسپولیس مورد توجه و محبت خاص مردم قرار می گیریم. همیشه هرجا که باشیم با درخواست هایی برای گرفتن عکس های یادگاری و سلفی روبرو می شویم. در اکثر اوقات هم طرف مقابل را یا اصلا نمی شناسیم یا از بسیاری مسایل وی اطلاع نداریم. گرفتن عکس به معنای تایید نظرات، حرف ها و رفتار دیگران نیست. اگر بخواهیم خیلی وسواس به خرج بدهیم و مرتب برای گرفتن عکس یادگاری سخت گیری کنیم، هزار و یک جور حرف و حدیث دیگر مطرح می شود. خواهش من از مردم چه در این موضوع و چه در موارد دیگری که برای فوتبالیست ها یا هنرمندان پیش می آید این است که چنین تصاویری را به حساب حمایت یا تایید ما از افراد نگذارند.

مکانی درباره این که آیا این موضع را می دانست که  قرار بود در اهواز مورد حمله قرار بگیرد، اذعان داشت: طبعا من که خودم در جریان چنین موضوعی نبودم و تاکید می کنم آنچه دیگران انجام دادند ارتباطی به من ندارد. تنها چیزی که از مردم خوزستان دیده ام خوبی است و سعی کردم پاسخ آن را با بازی های خوب بدهم. حالا شاید بعضی ها بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از یک عکس داستان درست کنند. ولی آنچه مسلم است این که همه ما با هر زبان و قومیت ایرانی هستیم و به هنگام شنیدن شعارهایی که در ورزشگاه سر داده شد، چون می دانستم سوء تفاهم پیش آمده است هیچ چیز به دل نگرفتم.

 

***ادعای خانواده عباسپور درباره مرگ وی

مازیار ناظمی در صحفه اینستاگرام خود نوشت:دنیس جیمز بدنکار امریکایی از کمک هایش برای بیت الله عباسپور می گوید ولی جالبه روزی که به همراه حسین فریدون برای عیادت بیت الله به بیمارستان رفتیم خانواده عباسپور می گفتند تمام این گرفتاریها از مکمل های امریکایی اقای جیمز که برایش می فرستاد شروع شد دولت تمام هزینه های بیت الله را بر عهده گرفت مبلغی هم با همت قهرمانان و فدراسیون برای خانواده او جمع شد روحش شاد.

***حاشیه ای جنجالی در اردوی ستارگان 98

در حالی که تیم ملی خاطره انگیز 98 در اتریش حاضر شده است، حاشیه ای جنجالی در اردوی این تیم رخ داده است.

در حالی که تیم ملی 98 خود را مهیای دیدار دوستانه برابر تیم اتریش می کند، گفته می شود ناهماهنگی باعث شده تا چمدان و لباس های این تیم به کشوری دیگر ارسال شود و آنها با مشکلی جدی برای این دیدار مواجه شوند.

شلوغی فرودگاه امام خمینی (ره) در زمان پرواز این تیم به وجود آید و در نهایت باعث شد تا لباس و چمدان بازیکنان به کشور ترکیه ارسال شود. پیگیری ها برای بازگشت چمدان و لباس ها در حال انجام است و گفته می شود مسوولان برگزاری به دنبال این هستند در صورتی که لباس ها در زمان معین به دست بازیکنان تیم 98 نرسد از برندهای آماده دیگری در این زمینه استفاده کند تا این حاشیه برطرف شود!

گفته می شود وحید هاشمیان نیز با حضور در اتریش به اردوی تیم 98 ملحق شده و برای این تیم برابر اتریش به میدان خواهد رفت

 

***زنده شدن عروس نوجوان یک روز بعد از مرگ!

 نِیسی پِرِس تنها 16 سال داشت که به اشتباه درون تابوت و سپس داخل یک گور بتنی گذاشته شد. اعضای خانواده‌اش به ناگهان صدای فریاد و ضربه‌های او را شنیدند. اقوام او جسد دختر جوان را خارج کردند و مشاهده کردند که شیشه‌ی بالای تابوت او شکسته شده و سر انگشتانش نیز کبود شده است.

به نوشته دیلی میل، پزشکان تلاش کردند تا دوباره نیسی را احیا کنند، اما پس از اینکه موفق نشدند نشانه‌های حیات را در او مشاهده کنند، دختر جوان مجدد به داخل گور برگردانده شد و در همان جای قبلی دفن شد.

سه ماه از بارداری خانم پرس می‌گذشت. او در «لا انترادا» در غرب هندوراس زندگی می‌کرد. خانم پرس نیمه شب بیدار شد تا دستشویی برود که از هوش رفت. گفته می‌شود که او پس از شنیدن صدای شلیک گلوله وحشت کرده و از هوش رفته است. اما والدین مذهبیِ او عقیده‌ای دیگر دارند. آن‌ها پس از اینکه مشاهده کردند از دهان خانم پرس کف خارج می‌شود، گفتند که ارواح خبیث وارد کالبد او شده‌اند.

اقوام نیسی پرس می‌گویند که کشیش‌ها تلاش کردند تا ارواح پلید را از کالبد نِیسی خارج کنند، اما او به تدریج تمام علائم حیاتی خود را از دست داد و به بیمارستان انتقال داده شد. پزشکان سه ساعت بعد مرگ او را تایید کردند.

خانم پرس با لباس عروسی‌اش که به تازگی با آن به خانه بخت رفته بود، دفن شد. همسر او «رودی گونزالس» یک روز پس از انجام مراسم خاکسپاری هم به سر خاک وی در گورستان عمومی لا انترادا رفت که ناگهان از داخل قبر همسرش، صدای ضربه و جیغ شنید. او دیگران را خبر کرد. اعضای خانواده خانم پرس با یک پتک بر قبر ضربه زدند تا تابوت او را خارج کنند. آن‌ها تلاش کردند تا خانم پرس را دوباره احیا کنند.

آقای گونزالس در گفتگو با یکی از شبکه‌های محلی گفت: «قلب من شکسته شده بود، چرا که معشوقه‌ام به یکباره از کنارم رفت و مرا تنها گذاشت. من می‌خواستم در کنار او باشم. دستم را روی قبر او گذاشتم و بعد سر و صداهایی را شنیدم. انگار یکی داشت به سنگ می‌کوبید. بعد از آن هم صدای او را شنیدم. او کمک می‌خواست. دقیقا روز قبل ما او را دفن کرده بودیم. من نمی‌توانستم باور کنم. از شنیدن صدای او خوشحال و امیدوار شده بودم.»

یکی از کارگران گورستان به اسم «خسوس ویانوئِبا» می‌گوید که او هم صداهایی را شنیده است. او گفت: «من خودم را متقاعد کردم که این صداها از جای دیگری می‌آید. اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که کسی زنده شده باشد. عصر آن روز، همسر خانم پرس پیش من آمد و به من التماس کرد که همسرش را از قبر خارج کنم. او حالت عجیبی داشت. خانواده خانم پرس به سرعت به آنجا رسیدند و او را خارج کردند. آن‌ها مدام نام نیسی پرس را فریاد می‌زدند.»

خانم پرس با یک کامیون باربری به نزدیک‌ترین بیمارستان در «سن پدرو سولا» برده شد. او همچنان داخل تابوتش بود. پزشکان تلاش کردند تا او را احیا کنند، اما تمام آزمایش‌ها نشان داد که خانم پرس از نظر پزشکی هیچ نوع علائم حیاتی ندارد.

پزشکان معتقدند که او احتمالا دچار وحشت‌زدگی شدیدی شده بود و فعالیت قلبی‌اش به طور موقت متوقف شده بود. فرضیه دیگر این است که او دچار «کاتاپلکسی» شده بود. فرد مبتلا به این اختلال گاه ناگهان دچار ضعف عضلانی شده و بی‌هوش می‌شود. این حالت معمولاً هنگام هیجانی شدن (مانند خندیدن، گریه کردن، جیغ کشیدن) روی می‌دهد. ممکن است خانم پرس داخل تابوت به هوش آمده باشد که احتمالا به دلیل کمبود اکسیژن تمام کرده باشد.

مادر خانم پرس پزشکان اولیه را مقصر دانسته و می‌گوید که آن‌ها گفتند که نیسی هیچ نوع علائم حیاتی ندارد. او گفت: «حتی روز بعد هم او را از تابوت خارج کردیم، رنگ پوستش عادی بود و بدنش بو نمی‌داد. او اصلا شبیه مرده‌ها نبود. وقتی گفتند دخترم زنده است، من خیلی خوشحال شدم و فکر می‌کردم بار دیگر دخترم را خواهم دید.»

 

***باز هم دختری قربانی ساده لوحی شد!

فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و شخصی یکی از شهروندان در فضای مجازی باعث هتک حیثیت او شده بود توسط کارشناسان پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد .

باز یك فریب دیگر در فضای مجازی، باز هم انتشار تصاویر خصوصی و باز هم دختری كه قربانی آسیبی به نام اشتراك گذاری تصاویر در شبكه های اجتماعی می شود. علی رغم توصیه ها و هشدارهای پلیس فتا در خصوص این گونه جرایم و آسیب ها باز شاهد تشكیل پرونده هایی از این دست هستیم.

این بار نیز دختر جوانی كه مورد سوءاستفاده مردی شیاد در شبكه های اجتماعی شده بود با حضور در پلیس فتای استان اصفهان به تنظیم شكایت خود پرداخت او در اظهارات خود عنوان داشت: در یكی از شبكه های اجتماعی مجازی با فردی غریبه كه پیام دوستی برایم می فرستاد آشنا شدم و پس از اینكه مدتی به صورت مجازی با هم در ارتباط بودیم به او اعتماد کردم و عکس های خصوصی ام را برایش ارسال کردم .

چند روز بعد از این ماجرا با پیام عجیبی از وی روبرو شدم او به من پیشنهاد بیشرمانه ای داد و گفت اگر به خواسته اش پاسخ منفی بدهم  عكس هایم را در فضای مجازی منتشر خواهد كرد تا اینكه  وقتی به او جواب منفی دادم كارش را عملی كرد و عکس هایم را در فضای مجازی منتشر کرد.سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت :در پی شكایت این خانم جوان بلافاصله پرونده ای تنظیم و كارشناسان این پلیس با بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی لازم  موفق شدند  فرد شیاد را شناسایی و دستگیر کنند.

 

***طلاق به خاطر خرید یک خانه مشکوک

خرید خانه برای مرد جوان دردسرساز شد و پای او را به دادگاه خانواده باز کرد.

چندی پیش زن جوانی به دادگاه خانواده رفت و درخواست طلاق داد.

وی در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی شوهرم چند وقت پیش یک خانه خرید. وقتی این خانه را خرید با خودم گفتم حتما آن را اجاره می دهد ولی در کمال تعجب چند ماهی گذشت و او هیج اقدامی نکرد. خانه را خریده بود و آن را همینطوری رها کرده بود. تا اینکه چند وقت پیش از او پرسیدم بالاخره می خواهد با این خانه چکار کند، او هم در کمال تعجب گفت که قصد ندارد این خانه را بفروشد یا اجاره دهد. شوهرم گفت که می خواهد این خانه را برای خودش نگه دارد.

وی افزود:به او گفتم چرا می خواهی این خانه را همینطور رها کنی او هم گفت که خانه خودم است و خودم باید برایش تصمیم بگیرم.

 زن جوان ادامه داد:آقای قاضی بعد از این قضیه خیلی عصبانی شدم و هرچه فکر می کنم نمی توانم به شوهرم اعتماد کنم. احساس می کنم شوهرم این خانه را برای خودش گرفته و هرازگاهی به آنجا می رود. وقتی دیر می کند یا تلفنش را جواب نمی دهد احساس می کنم در آن خانه رفته است. هرچه تلاش می کنم می بینم نمی توانم با این موضوع کنار بیایم. برای همین درخواست جدایی دارم.

بعد از صحبت های این زن شوهر او هم به دادگاه احضار شد تا قاضی صحبت هایش را بشنود.

 

***از شرکت در همایش های گوناگون تا خودکشی!

نمي دانم سرنوشت من چگونه رقم خورد که فقط طي سه سال همه زندگي ام به هم ريخت و آمال و آرزوهايم درهم پيچيد.

چه شد آن آرزوها و خيالاتي که به خاطر آن ها زندگي مي کردم و بارها در تصورات ذهني، خودم را در کلاس هاي دانشگاه مي ديدم و در همايش هاي مختلف به خاطر تلاش هايم در کسب مدارج علمي بالاتر مورد تقدير قرار مي گرفتم اما همه اين ها خيالاتي بيش نبود و من در حالي از اوج عزت به دره ذلت افتادم که تا چشم باز مي کنم خود را روي تخت بيمارستان مي بينم که به خاطر مصرف قرص هاي توهم زا جان خود را به خطر انداخته ام...

دختر 20 ساله که پس از اقدام به سومين خودکشي، با کمک اهالي محل از مرگ حتمي نجات يافته بود به مشاور و مددکار اجتماعي کلانتري سناباد مشهد گفت: 10 ساله بودم که پدرم را از دست دادم و مادرم سرپرستي من و خواهر و برادرم را به عهده گرفت او زني مقاوم بود و براي سر و سامان دادن من تمام تلاشش را به کار مي برد.

به رشته رايانه علاقه زيادي داشتم به همين خاطر از وقتي که وارد مقطع راهنمايي شدم اوقات بيکاري ام را به کلاس هاي مختلف مي رفتم و مدارک زيادي را در رشته رايانه به دست آوردم.

نمرات درسي بالاي من و خواهرم موجب شده بود تا مادرم احساس رضايت کند و او تنها به خاطر برادرم نگران بود که با دوستان نابابي رفاقت داشت.

چند سال بعد در سال دوم رشته رياضي تحصيل مي کردم که يک روز به خاطر نداشتن کلاس درس با دوستم قرار گذاشتيم گشتي در بازار بزنيم آن روز سردي هوا ما را داخل يک خواربارفروشي (سوپر مارکت) کشاند و بدين ترتيب اولين رابطه دوستي خياباني من و «صابر» شکل گرفت.

خودم هم باور نمي کردم چگونه درگير عشقي خياباني شدم وقتي به خود آمدم که مدير مدرسه مادرم را براي غيبت هاي غيرموجه من به مدرسه دعوت کرد.

مدير مدرسه معتقد بود مشکلي در زندگي من به وجود آمده که چنين با افت تحصيلي روبه رو شدم آن روز ترسيدم مادرم متوجه دوستي خياباني من و صابر شود به همين دليل تلفني به صابر گفتم: مي خواهم به منزل يکي از بستگانم در شهرستان بروم اما او مرا به مغازه اش برد و سه روز در آن جا مخفي کرد تا اين که روز بعد با شکايت مادرم دستگير شديم و با وساطت بزرگ ترها با يکديگر ازدواج کرديم.

بعد از اين ماجرا بود که فهميدم صابر اعتياد شديدي به مواد مخدر صنعتي دارد و با دختران ديگري نيز در ارتباط است طولي نکشيد که من هم معتاد شدم و به شرکت در پارتي هاي شبانه روي آوردم. در همين پارتي ها بود که با جوان ديگري آشنا شدم و با گذشتن از همه حق و حقوقم از صابر طلاق گرفتم. ديگر مصرف قرص هاي روانگردان در پارتي ها برايم عادت شده بود به طوري که بارها در حالت توهم دست به خودکشي زدم و اين بار نيز با کمک اهالي از مرگ نجات يافتم، اما...

 

***تعرض مرگبار شیخ سعودی به دخترخردسالش

کشتن دختر کودک توسط پدرش « شیخ فیحان الغامدی» و تعرض جنسی به وی قبل از قتل، در زیر گروه پرونده های خشونت خانوادگی قرار می گیرد.

با وجود آن که دخترک ۴ ساله، علاوه بر تعرض جنسی از سوی پدر، در اثر شکنجه های وی به خونریزی شدید مغزی، شکسته شدن بازوی راست، شکستگی در مهره چهارم از ستون فقرات و ضربه شدید در ناحیه سر دچار شد و سپس جان خود را از دست داد، اما دادگاه متهم را تبرئه کرد.

به نقل از پایگاه الوطن، نظام قضایی سعودی با اشاره به این که کشتن دختر کودک توسط پدرش « شیخ فیحان الغامدی» و تعرض جنسی به وی قبل از قتل، در زیر گروه پرونده های خشونت خانوادگی قرار می گیرد بیان کرد: از نظر قضایی هیچ دلیلی برای محکومیت پدر کودک وجود ندارد و وی تنها در امر تربیت فرزندش زیاده روی کرده است.

« منصور الخیزان»، وکیل متهم تصریح کرد: موکل وی به دلیل ارتکاب قتل خطا تبرئه شد و تنها به اتهام زیاده روی در امور تربیتی و کتک زدن فرزندش به تعزیز محکوم گردید.

این در حالی است که موکل به همین حکم تعزیزی نیز اعتراض کرده و مدعی شد این جرم را به دلیل فشار مادی و روانی مرتکب شده است.

از آن جا که وقوع این حادثه در عربستان باعث ایجاد جنجال های شدیدی در میان شهروندان شد، به گفته وکیل، متهم در نظر دارد به دلیل انعکاس این مساله در رسانه های گروهی از مسوولین ارتباطی شکایت کند.

وی در حال حاضر به قید کفالت آزاد شده است.

 

***انتشار مرگبار گاز در پتروشیمی ماهشهر

مدیر روابط عمومی پتروشیمی اروند ماهشهر گفت: انتشار گاز در این مجتمع در بامداد جمعه، یک کشته و یک مسموم برجای گذاشت.

ابراهیم چگینی در گفت و گو با ایرنا افزود: حادثه گازگرفتگی در واحد EPVC این شرکت منجر به فوت یکی از کارکنان واحد بهره برداری و مسمومیت یک پرسنل دیگر شد.

وی اظهار داشت: رضا یگانه از کارکنان این شرکت در این حادثه جان خود را از دست داد و علی رجبی فرد نیز دچار مسمومیت شدید شد.

مدیر روابط عمومی پتروشیمی اروند افزود: این سانحه در دقایق ابتدایی بامداد امروز رخ داد که علت دقیق آن از سوی کارشناسان در حال بررسی است و نتایج آن بزودی اعلام می شود.

شرکت پتروشیمی اروند در سایت 3 منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و در زمینی به مساحت 108 هکتار قرار دارد که از این مقدار حدود 46 هکتار طرح های مجموعه زنجیره واحدهای پلی وینیل کلراید (PVC) کلر آلکالی (CA) اتیلن دی کلراید (EDC) و وینیل کلراید مونومر (VCM) در نظر گرفته شده است.

پتروشیمی اروند بزرگ ترین زنجیره تولید PVC جهان بوده که در صورت تولید سالانه 240 هزار تن PVC حدود 25 تا 30 درصد بازار جهانی این محصول شیمیایی در اختیار ایران قرار می گیرد.

***مانتوهای شیشه ای؛ دریچه ای به روی برهنگی نوین

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا اخیراً از اجرای طرح هماهنگی به منظور برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان مانتوهای بدن نما، نازک، چسبان و کوتاه خبر داده است.

این در حالی است که در ماه ها و هفته های اخیر در کنار شلوارهای ساپورت و معروف به غواصی، شاهد فروش مانتوهای شیشه ای در برخی از مغازه های پایتخت همچنین برخی از شهرهای کشور بوده ایم و پلیس در این رابطه نیز قول هایی مبنی بر جمع آوری این البسته ناشایست برای جامعه اسلامی داده بود.

واقعیت این است که این نوع لباس و پوشش بیش از هر چیز هویت و شخصیت و کرامت زن را نشانه رفته و بی گمان ضربه ای جدی بر فرهنگ جامعه ما می زند ؛ جامعه ای عفیف و با حیا که از دیرباز پوشش مناسب و در چارچوب های عرفی و اسلامی ، بخش جدایی ناپذیر آن بوده است.

برخورد قهری و پلیسی با فروشندگان این قبیل لباس ها و پوشش هایی که چندان با فرهنگ ایرانی و اسلامی قرابتی ندارد یک الزام و ضرورتی است که حتماً باید تداوم داشته باشد اما مهم تر از این مساله لزوم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی غیرشعاری و غیرکلیشه ای به آحاد مردم به خصوص زنان و دختران است.

تاکید بر غیرشعاری بودن این قبیل فعالیت ها به خاطر آن است که متاسفانه برخوردهای شعاری ، مقطعی و غالباً کم اثر در سال های اخیر به مشکلی تبدیل شده که به خصوص در امر مقابله با بدحجابی نیز شاهد اثرات آن بوده ایم .

بی گمان تاکید و مطالبه دین مبین بر حفظ عفت و وقار در پوشش بهترین ضامن حفظ کرامت زن ایرانی است که متاسفانه در روزگار کنونی کمتر مورد توجه برخی از خانواده ها قرار گرفته و می گیرد.

اساساً حجاب برای حفظ شخصیت زن و جلوگیری از انحراف جوانان و همچنین ممانعت از گسترش فساد در جامعه اسلامی است و لذا همان طور که اصل پوشیدن لباس برای زنان و مردان منافات با آزادی آنها ندارد، حجاب نیز چنین است.

زمانی شاخصه حجاب در جامعه ما همان پوشیدن چادر به عنوان حجاب برتر بود اما متاسفانه در پرتو بی توجهی و کم کاری ما در مقابله با تهاجم فرهنگی ، این سال ها شاهد مانتوهای نامناسب و کوتاه، لباس های چسبان و بدن نما و نازک، شلوارهای پاره چه در بخش خانم ها و چه آقایان و این روزها هم مانتوهای شیشه ای بوده ایم.

این در حالی است که در غیاب عدم نظارت درست و صحیح بر پوشش بانوان ایرانی برخی از طراحان غرب زده انواع پوشش ها از قبیل مانتو و شلوار و غیره را برای بانوان ایرانی تهیه و تولید می کنند که هیچ تناسبی با فرهنگ ایرانی-اسلامی ندارد و علاوه بر آن ترویج برهنگی نوین است.

 

***قصر 13 میلیون دلاری محمود عباس

وبگاه صهیونیستی «روتر» تصویری را از یک قصر در رام‌الله منتشر و اعلام کرده این قصر متعلق به «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

براساس این گزارش ، قصر مذکور 27 هزار مترمربع مساحت دارد و 13 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شده است.

در همین راستا وبگاه خبری «الکوفیه پرس» به نقل از منابع آگاه نوشت که میزان ثروت عباس اخیرا بسیار افزایش یافته و این در حالی است که بر اساس بیانیه‌های حکومتی حقوق وی از 20 هزار دلار در ماه بیشتر نیست.

 

****کار عجیب و مرگبار دو دختر برای رفتن به پارتی

ماجراجویی دو دختر جوان که اصرار داشتند به میهمانی شبانه بروند، سرنوشت مرگباری را برای آنان رقم زد.

این دختران 17 و 18 ساله که با هم دوست بودند، وقتی با مخالفت پدر و مادر روبه‌رو شدند، به سبک فیلم‌های سینمایی قصد ترک خانه را داشتند که با سقوط از طبقه چهارم کشته شدند.

شامگاه دوم شهریورماه سال جاری مأموران کلانتری 126 تهرانپارس در حال گشتزنی در منطقه بودند که ناگهان با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. تصور اینکه پیکر بی‌جان دو دختر جوان با لباس‌های مجلسی و مرتب در کف خیابان افتاده باشد، برای مأموران ابهام‌انگیز بود. آنها نمی‌دانستند چه بلایی بر سر دختران جوان آمده است. جالب اینکه یک ملحفه گره خورده در کنار اجساد دختران سؤالات بی‌جوابی را در ذهن مأموران به وجود آورده بود.

مأموران گشت کلانتری تهرانپارس با دیدن این صحنه دلخراش سریعاً موضوع را به ایلخانی، بازپرس کشیک ویژه قتل شعبه 8 دادسرای جنایی اطلاع دادند. تیمی از مأموران ویژه قتل و بازپرس جنایی با در جریان قرار گرفتن این سناریوی عجیب راهی محل حادثه شدند.مأموران با اقدامات پلیسی به بررسی از محل حادثه پرداختند و بادیدن اجساد دختران در کنار ساختمان پنج طبقه به تحقیق از اهالی این ساختمان دست زدند.

باز بودن پنجره اتاق در طبقه چهارم این فرضیه را نشان می‌داد که دختران ساکن همین ساختمان بوده‌اند. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد مرگ این دختران چه سناریویی داشته باشد، تصور هر چیزی از سوی کارآگاهان ممکن بود غیر از ماجرایی که از خانواده دختران شنیدند.

زن و مرد جوانی که ساکن طبقه چهارم ساختمانی در تهرانپارس هستند، هرگز گمان نمی‌کردند پیکر بی‌جان دو دختر ناشناس متعلق به دختر آنان و دوستش باشد. آنها با دیدن اجساد دو دختر جوان شوکه شدند چرا که گمان می‌کردند دختر 18 ساله و دوست وی در اتاق‌شان خوابیده‌اند، بی‌خبر از اینکه بدانند چه بلایی بر سر آنان آمده است.

پدر یکی از دختران که هنوز باور نداشت دخترش را از دست داده است، به مأموران گفت: همکلاسی دخترم برای میهمانی به خانه‌مان آمد. عصر آنها گفتند قرار است ساعت 10 شب به میهمانی یکی از دوستانشان بروند اما از آنجایی که هیچ شناختی نسبت به دوست دیگرشان نداشتیم، اجازه این میهمانی شبانه را به آنها ندادیم.دختران که وانمود می‌کردند از رفتن به این میهمانی شبانه منصرف شده‌اند بعد از خوردن شام به اتاق خوابشان رفتند و ما گمان کردیم آنها با این موضوع کنار آمده باشند. این مرد ماتم‌زده ادامه داد: به خیال اینکه دختران خوابیده‌اند، دیگر وارد اتاق‌شان نشدیم، اما...

با اظهارات عجیب این پدر دلشکسته موضوع در دست بررسی کارآگاهان قرار گرفت. تحقیقات تخصصی و میدانی پلیس نشان داد دختران پشت در بسته اتاق نه تنها از رفتن به میهمانی شبانه منصرف نشده بودند بلکه با پوشیدن لباس مجلسی به سبک فیلم‌های سینمایی با گره زدن ملحفه به یکی از وسایل اتاق خوابشان تصمیم داشتند خود را از طبقه چهارم به پایین برسانند تا به میهمانی بروند، غافل از اینکه حادثه شومی به کمین آنها نشسته است.

دو دختر 17 و 18 ساله با گره زدن ملحفه به شوفاژ خانه‌شان هر دو پشت سر هم از ساختمان آویزان شدند تا به وسیله ملحفه پایین بروند که ناگهان گره باز شده و دختران به زمین پرتاب شده‌اند و جانشان را از دست داده‌اند. بنابر این گزارش، پرونده برای رسیدگی بیشتر همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.