جلیل فخرایی: تولیت حرم حضرت معصومه(س) در آیین پایانی چهاردهمین جشنواره سراسری علوم قرآن و حدیث امام رضا(ع) «سراج منیر» در مشهد ...

امور قرآنی را بر اساس قرآن تنظیم کنید

با ارایه یک پیشنهاد خطاب به برگزارکنندگان این مسابقات گفت: بهترین روش در انجام فعالیتهای قرآنی این است که از خود قرآن مدد گرفته و امور قرآنی را بر اساس قرآن تنظیم کنیم؛ به عنوان مثال ورزش قرآنی که در بخشهایی از قرآن به آن اشاره شده است و تا کنون چنین سرفصلی مطرح نشده و شما میتوانید آن را فتح باب کنید.

آیتا...سید محمد سعیدی افزود: در خصوص ورزش، هنر، نقاشی و برنامههای نشاط آور اینچنینی می توانید از قرآن ایده گرفته و بهره ببرید، همچنانکه خداوند در آیه 20 سوره حدید اشاره میکند:

«اعْلَمُواْ أَنَّمَا الْحَیَاه الدُّنْیَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ، بدانید که زندگى دنیا، در حقیقت، بازى و سرگرمى است...» و از آنجا که آیه با «أَنَّمَا» شروع شده، یعنی «منحصراً» این گونه است، بنابر این دنیا یک محل بازی است که البته این بازیها مجوز دارد و خلاف شرع نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: یکی از ماموریتهای داخلی آستان قدس رضوی در حوزه کارکنان و خدمه در بحث آموزش، علوم قرآنی است که برعهده مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی بوده و در همین راستا این جشنواره هر سال برگزار میشود.

علیرضا اسماعیل زاده افزود: طی چهاردهمین دوره مسابقات «سراج منیر» که با نشاط بالا و به کارگیری استادان مجرب برگزار شد، 4500 نفر در 36 رشته همچون روخوانی، حفظ، قرائت، ترتیل، داستاننویسی، نقاشی و خوشنویسی شرکت کردند.

یادآور میشود، در پایان مراسم از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره سراسری علوم قرآن و حدیث امام رضا(ع) «سراج منیر» با هدایایی قدردانی شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.