پروین محمدی: بسیاری از چهره‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ستارگان درخشان علمی پژوهشی آسمان علمی کشور هستند.

نامهربانی با پزشکان از تریبونهای رسمی بی‌انصافی است

این مطلب را رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم بزرگداشت روز پزشک و داروساز که با حضور استاندار خراسان رضوي و جمعی از مقامات کشوری و استانی در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، عنوان کرد و افزود: نظام پزشکی مشهد پیشینه بسیار خوبی دارد و پیشرفتهای زیادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که با دنیا برابری میکند از این رو جایگاه والایی را در عرصه بینالمللی به خود اختصاص داده است که جای تحسین دارد.

دکتر زالی با اشاره به انجمنهای زیرشاخه نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: انجمنهای علمی تخصصی ظرفیت بسیار خوب دیگری است که در سالهای اخیر رو به فزونی بوده و در کنار نظام پزشکی در پیشبرد اهداف جامعه پزشکی و نظام سلامت نقش مؤثری داشته است.

وی با برشمردن جایگاه ویژه پزشکان عمومی یادآور شد: یکی از انجمنهای فعال و پویای علمی تخصصی را انجمن پزشکان عمومی تشکیل میدهند که با اینکه خط اول ارایه خدمات میباشند و برای نظام سلامت کشور سرمایههای باارزشی به شمار میآیند، ولی گمنام ماندهاند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به گلایهمندی پزشکان از نامهربانیهای بعضیها و تاخت و تاز به جامعه پزشکی از تریبونهای رسمی اظهار داشت: خدمتگزاری به مردم مایه مباهات هر پزشک ایرانی است و پزشکان با توجه به وظیفه خطیر و ایثارگرانهای که دارند مسیر خود را یافته و رو به جلو طی میکنند، از این رو تاخت و تاز به این جامعه از تریبونهای رسمی کمی بیانصافی و نارواست.

وی با تأکید به اینکه نادیده گرفتن خدمات شبانه روزی پزشکان در صلابت آنها رخنهای ایجاد نخواهد کرد، گفت: این برخوردها بر عزم بزرگ جامعه پزشکی کشور خللی وارد نمیکند، اما بیماران در این مسیر صدمه میبینند و آسیب دیدگان اصلی مردم خواهند بود تا حرفه پزشکی!

*قمار حرفهای

دکتر زالی در خصوص سختی و صعوبت کار پزشکان نیز خاطرنشان کرد: یک استاد جراح با عمل جراحی ممکن است 220 هزار تومان دریافت کند، در حالیکه اگر برای همان بیمار اتفاقی بیفتد باید 150 میلیون تومان دیه بپردازد؛ بنابراین ناخواسته وارد یک قمار حرفهای شده است و عواقب آن را پذیرفته است.

در این مراسم دکتر محمد تقی صراف شخصیت پیشکسوت جامعه پزشکی کشور و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی سخنانی از مردم و مسؤولان خواست تا با سختیهای کار پزشکان بیشتر آشنا شوند و با جامعه پزشکی مهربانتر باشند، زیرا نامهربانی با پزشکان نه تنها به این قشر زحمتکش آسیب میرساند، بلکه به اعتقاد و اعتماد مردم و نگاه مثبت جامعه به پیشرفتهای میهن اسلامیمان در علوم پزشکی نیز لطمه وارد میکند.

در پایان این مراسم توسط استاندار خراسان رضوي، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، رؤسای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و پیشکسوتان جامعه پزشکی از پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجلیل شد و لوح و هدایا به آنان اهدا گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.