قدس آنلاین: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم بزرگداشت روز پزشک که در تالار ابن سینای مشهد برگزار شد، از حملات شدید به پزشکان گلایه کرد و از اکراه پزشکان برای اعزام اجباری به مناطق محروم سخن گفت.

دستمزد ۲۲۰ هزارتومانی پزشک در مقابل دیه ۱۵۰میلیونی برای بیمار

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زالی در مراسم بزرگداشت روز پزشک که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای انجام یک عمل جراحی سنگین به یک پزشک تراز اول تنها۲۲۰ هزار تومان داده می شود اما در صورت صدمه بیمار، دیه ۱۵۰ میلیون تومانی در کمین پزشک است .

وی ضمن ابراز نگرانی از اجبار پزشکان برای خدمت در مناطق محروم، گفت: پزشکان تنها قشر تحصیل کرده ای هستند که به اجبار برای خدمت به مناطق محروم فرستاده می شوند  و طرح اجباری یک ماهه اعزام و دستیاری برای آنان اعمال می شود که در این اجبار اکراهات زیادی پنهان است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی تاکید کرد: انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی از بهترین انجمن های پزشکی سراسر کشور است و این بحث های صنفی از جمله استراتژیک ترین  موضوعات مربوط به پزشکان است.

زالی ادامه داد: پزشکان عمومی، آسیب پذیر ترین پزشک ها هستند و تشکیل این انجمن بسیار ضروری بود.

وی حمله های برخی افراد به جامعه پزشکان را بدون تاثیر دانست و تصریح کرد: پیکره جامعه پزشکی آن چنان استوار است که این حمله ها تاثیری بر آن ندارد و در عزم این جامعه برای ارائه خدمات بهتر خللی وارد نمی کند.

زالی ادامه داد: صدمات حمله به جامعه پزشکی ابتدا متوجه بیماران و سپس متوجه جامعه پزشکی است و انتقادگران  بدانند که رابطه بین بیمار و پزشک شالوده روش های تشخیصی و درمانی است و اعتماد میان پزشک و بیمار امری اجتناب ناپذیر است و باید لحاظ شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور فصل مشترک تمامی مراجع دینی را تکریم پزشکان عنوان کرد و گفت: در دیدار جامعه پزشکان با مقام معظم رهبری، اصرار ایشان برای استفاده از لفظ مقدس برای جامعه پزشکی ستودنی است و امام جمعه قم نیز پزشکان را قوم فاخر کشور می داند و لازم به ذکر است که فصل مشترک تمامی مراجع دینی، تکریم از پزشکان است.

در حاشیه این مراسم، علیرضا زالی، در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: مجموع پزشکان ثبت شده در نظام پزشکی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر پیش بینی می شوند که از این رقم، ۷۰ هزار نفر پزشک عمومی و ۴۰ هزار نفر دیگر متخصص و فوق متخصص هستند.

وی کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم را یک سیاست اصولی دانست و تاکید کرد: کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم، یک سیاست اصولی در طرح تحول نظام سلامت است که برای رسیدن به چنین نقطه ای نیازمند اعتبارات مستمر، مکفی و پایدار هستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: چنین طرح های مداخله ای که در سطح ملی برگزار می شود، نیاز به اعتبارات با حجم کافی دارد و لازم به ذکر است که علاوه بر قدرمطلق میزان بودجه ها، عدم انقطاع این اعتبارات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پزشک، حجت الاسلام مهدی ابراهیمی، معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به دلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت های فرهنگی جدیدی را طراحی کردیم، به گونه ای که عدالت محور و مبتنی بر قانون اساسی کشور باشد.

وی در خصوص حمایت از تشکل های دانشجویی بیان کرد: از تشکل های دانشجویی قانون محور حمایت می کنیم و تاکید بر برگزاری جلسات هم افزایی و مناظره داریم تا سبب رشد سیاسی و فرهنگی دانشجویان شود.

ابراهیمی در زمینه واگذاری فعالیت های فرهنگی به دانشجویان تصریح کرد: تصدی گری امور فرهنگی در سال تحصیلی جدید کاهش و انجام این دسته از فعالیت ها به دانشجویان واگذار می شود تا تشکل های دانشجویی خود مجری قانون و عدالت شوند.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیشتر تخلفات دانشجویی از جنس سوءتفاهم است، گفت: بیشتر تخلفات دانشجویی در خلال برنامه های فرهنگی و سیاسی، از جنس سوءتفاهم است و باید توجه داشت که وجود حاشیه در برخی از مراسم اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با تمامی سوءتفاهم ها برخورد شدیدی داشته باشیم، در واقع تنش های فراوانی را ایجاد کرده ایم اما دانشجویان توجه داشته باشند که پایمال کردن قوانین با اعمال برنامه ریزی های قبلی، توسط مراجع نظارتی ذی ربط دنبال می شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.