حمیدرضا عرب: از ياد نمي‌بريم كه پیش و پس از ورود تيم منتخب آث ميلان كه براي بازي با پرسپوليس به ايران آمده بود، چه حاشيه‌هايي درست شد.

 ازنبود محافظ تا سلفي‌هاي پولي

 يكي از آن حاشيهها به حدي زننده بود كه هر بينندهاي را متعجب ميكرد. آخر بازي يكي از بازيكنان پرسپوليس رفت سمت مالديني و لباس اين بازيكن را به زور از تنش در آورد و همان طور خيس و عرق كرده تنش كرد. رفتار آن پرسپوليسي به قدري بد بود كه بزرگترها و دنيا ديدهترهاي اين تيم سراغ آن هم تيمي رفتند و يقهاش را گرفتند و گفتند: «اي بابا تو كه با اين كار آبروي ما را بردي. زشت است حداقل لباس را اين طوري تنت نميكردي.»

در هتل محل اقامت ميلانيها هم كه پر بود از حاشیهها و بينظمي به طوري كه برخي از آن بازيكنان تيم ستارگان موقع رفتن اعلام كردند، ديگر به كشورمان سفر نميكنند. حال ممكن است همين شرايط بعد از خروج تيم ستارگان جهان نيز رخ دهد؛ زیرا استقبال به حدي نامناسب و بينظم بوده كه تعدادي از اين بازيكنان بشدت از رفتارها ناراحتند و ناراحتي خود را رسانهاي هم كرده اند.

موقع ورود روبرتوكارلوس و سالگادو به فرودگاه امام(ره) چنان بينظميهايي شد كه اين دو بازيكن كلافه شدند. نه حفاظتي وجود داشت و مردم خودشان رعايت ميكردند. هر كسي اراده ميكرد به اين دو بازيكن نزديك ميشد و آنها را لمس ميكرد. خبرنگاران هم كه ميخواستند گفت وگويي با اين بزرگان داشته باشند در جايي نامناسب و در حالي كه بايد يك سالن مخصوص به اين كار تعبيه ميشد، به سمت آنها هجوم بردند كه اين ماجرا نيز ناراحتي ستارهها را به همراه داشت.  هتل محل اقامت كارلوس و سالگادو نيز باب ميل اين دو نبود، به گونهاي كه از فرط سر و صدا، شبانه كارلوس و سالگادو را از هتل المپيك به سمت هتل اسپيناس كه در وسط شهر قرار دارد، منتقل كردند. اما فاجعه عمیقتر از این حرفها بود.

لوئيز فيگو نيز زمان ورود به ايران با صحنههايي مواجه شد كه نتوانست جلوي ناراحتياش را بگيرد و رو به خبرنگاران گفت: «من در اين شرايط نميتوانم هيچ مصاحبهاي انجام بدهم.» و فرودگاه را به سوي هتل ترك كرد. در زمان ورود گروه دوم هم هيچ برنامهريزي مناسبي انجام نشد و كار در اوج ناهماهنگي پيش رفت. عدهاي از هواداران هم بيآنكه رعايت حال میهمانها را بكنند، مقابل هتل اسپيناس تهران تجمع و اقدام به سردادن شعار كردند و میهمانها نيز براي اينكه فردا از سوي ايرانيها مغرور خوانده نشوند، دراوج خستگي از پنجرههاي اتاق خود دستها را بيرون ميآوردند تا هواداران را راضي كنند.

اوج فاجعه آنجا بود در اين هنگام آنها كه زمينه ساز حضورستارهها بودند، ميخواستند كاسبي كنند و هركسي كه طلب عکس سلفي ميكرد، گوشهاي ميبردند و ميگفتند بايد 600 هزار تومان پول بدهي. اين وضعيت باعث شد حتي جر و بحثهايي ميان مردم و برخي افراد كه ظاهراً مسؤول استقبال بودند،ايجاد شود.

حضور در يك برنامه تلویزیوني در كمترين زمان ممكن پس از ورود برخي از اين ستارهها نيز جاي تأمل داشت و از آن شگفت انگيزتر نحوه پرسشهایی بود كه از اين بازيكنان پرسيده ميشد. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.