هاشم رسایی فر: رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان از ۱۶ شهریور در لاس وگاس آمریکا آغاز می‌شود؛ رقابت‌هایی که بهترین‌های کشتی جهان با حضور در آن ضمن تلاش برای رسیدن به عنوان قهرمانی به دنبال کسب سهمیه المپیک ریو نیز خواهند بود.

توکلیان: مقام پارسال را تکرار کنیم، کار بزرگی کرده ایم

تیمهای کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز که از جمله مدعیان کسب عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی هستند، این بار در آمریکا به مصاف حریفان خود خواهند رفت تا در این میدان از حیثیت کشتی ایران دفاع کنند. آنچه در مورد تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی میشود به آن اشاره نمود، این است که ترکیب هر دو تیم نسبت به دورههای قبل با تغییرات قابل توجهی رو به رو شده است و آزاد و فرنگی کاران ایران با ترکیبی متحول شده روی تشک رقابتهای جهانی لاس و گاس خواهند رفت؛ این تغییر البته در ترکیب آزادکاران با توجه به مدعیان بیشتری که در هر وزن وجود دارد محسوس تر و البته بارزتر است. امیر توکلیان، مربی مشهدی تیم ملی کشتی آزاد ایران درخصوص شرایط و آمادگی تیم ملی قبل از حضور در رقابتهای جهانی لاس وگاس گفت: امسال سال سختی برای کشتی ایران است، چرا که هم سال قبل از المپیک است و هم ترکیب تیم با تغییرات زیادی به مسابقات جهانی لاس وگاس خواهد رفت که این خود کار ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

* 6 تغییر در 8 وزن

توکلیان در ادامه افزود: در ترکیب تیم ملی امسال کشتی گیرانی همچون رضـا یزدانی که کاپیتان تیم ملی است و مســـعود اسماعیل پور که کشتیگیر عنوان داری در سطح رقابتهای جهانی است، در کنار کمیل قاسمی که هم مدال جهانی دارد و هم المپیک در کنار ما نیستند و تیم در 6 وزن که کشتیگیران آنها اولین تجربه حضور در رقابتهای جهانی را دارد، در لاس وگاس به مصاف مدعیان کشتی آزاد دنیا خواهد رفت. تنها مدالآوران ما در ترکیب فعلی تیم ملی حسن رحیمی و سید احمد محمدی هستند که از این حیث میتوان گفت تیم تیمی جوان و کم تجربه است.

* کشتیگیران جوان، حرف زیادی برای گفتن دارند

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این پرسش که نگران جوانی تیم ملی در رقابتهای جهانی نیستید، گفت: ما تیم جوانی داریم و این جوانی میتواند در رقابتهایی مثل مسابقات جهانی که همه مدعیان در آن حاضر میشوند، برایمان درد سر ساز شود، اما همین تیم جوان با پشت سر گذاشتن تمرینات خوب و برنامه ریزی شده و البته تورنمتهایی که کشتیگیران در آنها حاضر شدند، حرفهای زیادی برای گفتن در رقابتهای جهانی آمریکا خواهند داشت.

وی درباره شناخت از حریفان کشتیگیران کشورمان در مسابقات لاس و گاس اظهار داشت: کادر فنی با توجه به حضور کشتیگیران تیم ملی در تورنمنتهای مختلف شناخت تقریباً کاملی از حریفان دارد و بخوبی به این واقعیت واقف است که تیمهایی همچون روسیه ، آذربایجان ، گرجستان، اوکراین و آمریکای میزبان کشتیگیران خوبی در ترکیب خود دارند، ضمن اینکه تیمهایی همچون ژاپن و حتی کره شمالی تک مهرههایی در ترکیبشان دیده میشود که هر کدام مدعی در وزن خود هستند که این میتواند ما را در مسابقات جهانی به چالش بکشد.

* تکرار نایب قهرمانی کار بزرگی است

توکلیان همچنین در خصوص پیشبینیاش از نتایج تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی گفت: همان طور که گفتم شرایط در سال قبل از المپیک شرایط ویژهای است و همه کشتیگیران با آمادگی بالایی در رقابتهای جهانی حاضر میشوند. تیم ما هم یکی از تیمهای شرکتکننده است که سال قبل از مسابقات المپیک پوستاندازی کرده و جوان شده است، برخلاف اکثر تیمها که سال بعد از المپیک برایشان این اتفاق میافتد. با این تفاسیر کار برای ما سخت خواهد بود، اگر ما بتوانیم عنوان سال قبل را با 5 مدال تکرار کنیم(نایب قهرمانی ) به عقیده من کار بزرگی انجام دادیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.