قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از  "کلیددارشدن قزاق ها" و "۷میلیون بیکار در سال ۱۴۰۰" تا "فیگور ستاره ها"

روزنامه "قدس" تیتر یک خود را به فیلم سینمایی "محمد"(ص) اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "همه آنچه باید درباره فیلم «محمد»(ص) بدانید؛ افتخار سینمای ایران روی پرده نقره ای"

روزنامه "عصرایرانیان" در تیتر یک خود خبر از تمجید خبرگزاری فرانسه از مجیدی داد. در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "«محمد رسول الله (ص)» بر تارک غرب می درخشد"

روزنامه "همشهری" نیز از "استقبال گرم از اکران «محمد»(ص) در داخل و خارج ایران" می نویسد.

***

چراغ سبز به انتخابات

روزنامه "همبستگی" تیتر یک خود را به صحبت های "سیدحسن خمینی" اختصاص داد و نوشت: "عافیت طلبی با اندیشه های امام (ره) و آرمان ها سازگار نیست"

روزنامه "همدلی" هم عکس "سید حسن خمینی" را به عنوان عکس یک خود انتخاب کرد و تیتری به این شرح داشت: "چراغ سبز به انتخابات"

روزنامه "قانون" هم به نقل از "سید حسن خمینی" نوشت: "هر کاری لازم باشد انجام می دهم"

***

من حسن جنتی نجار هستم

پایگاه تحلیلی خبری قلمکده؛ گفتگویی انجام داده است با "حسن جنتی" فرزند "آیت الله احمد جنتی" که در کارگاه نجاری اش در یکی از محله های قدیمی اصفهان مشغول به کار است.

در همین راستا روزنامه "هفت صبح" با انتشار عکسی از "حسن جنتی" نوشت: "من حسن جنتی نجار هستم"؛ این روزنامه می نویسد: "پسر آیت الله جنتی در کارگاه نجاری اش دی یکی از محله های قدیمی اصفهان به کار مشغول است و هیچ دلبستگی به سیاست ندارد."

"آرمان امروز" هم ضمن انتشار عکس "حسن جنتی" در صفحه اول خود؛ از قول وی نوشت: "طول عمر در خانواده ما ارثی است"

***

قزاق ها کلیددار شدند!

روزنامه "وطن امروز" از پیشنهاد مقامات روس و آژانس برای انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به بانک بین المللی هسته ای در قزاقستان نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "قزاق ها کلیددار شدند!"

"وطن امروز" همچنین می نویسد: "ایران در ازای انتقال 8تن اورانیوم غنی شده خود، اورانیوم خام دریافت می کند"

***

شورای نگهبان هرگز از قانون عقب نشینی نمی کند

روزنامه "جوان" نیز گفت و گویی دارد با دکتر "نجات الله ابراهیمیان"؛ در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "شورای نگهبان هرگز از قانون عقب نشینی نمی کند"

در بخشی از این گفت و گو از قول "سخنگوی شورای نگهبان" می خوانیم: "توصيه‌ام اين است كه همان طور عزيزاني كه شوراي نگهبان را مورد خطاب و عتاب قرار مي‌دهند و با بي‌اعتمادي از شوراي نگهبان ياد مي‌كنند به خاطر رد صلاحيت‌ها عزيزان ديگري كه پايبند به احترام به اين نهاد هستند براساس توصيه‌هاي امام و مقام معظم رهبري آنها هم اعتماد به اين شأن و جايگاه داشته باشند. همه بايد شأن و جايگاه شوراي نگهبان را محترم بشمارند. ما به آنها اعلام مي‌كنيم كه ما صلاحيت هيچ كس را به خاطر سليقه‌هاي شخصي ان‌شاءالله رد نخواهيم كرد و از طرفي از خطوط قرمز قانوني هم عقب‌نشيني نخواهيم كرد. ما ابزار لازم را براي انجام وظيفه قانوني خود خواهيم داشت."

***

"تکرار ادعاهای ضدایرانی آمانو" یا "موضع مشترک آمریکا و ایران درباره پارچین"؟!

روزنامه "حمایت" از انتشار اولین گزارش دوپهلو آژانس پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "تکرار ادعاهای ضدایرانی آمانو درباره پارچین و PMID"

روزنامه "آفتاب یزد" هم به بررسی گزارش اخیر آمانو درباره ساخت و سازها در یک منطقه نظامی ایران پرداخته استو در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "موضع مشترک آمریکا و ایران درباره پارچین"

***

7میلیون بیکار در سال 1400

بررسی‌های انجام‌شده به‌منظور پیش‌بینی آینده بازار کار نشان می‌دهد در صورت تداوم سناریوهای «سنتی» رشد اقتصادی در کشور، نرخ بیکاری به‌صورت مداوم افزایش خواهد داشت. در همین راستا روزنامه "دنیای اقتصاد" در تیتر یک خود نوشت: "بن بست اشتغال با رشد سنتی"

روزنامه "جهان صنعت" هم در تیتر یک خود از پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس از وضعیت اشتغال ایران نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "7میلیون بیکار در سال 1400"

پیش‌بینی تشدید رکود توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حالی رخ می‌دهد که دولت‌های مختلف تاکنون به جای حل ریشه‌ای مشکل بیکاری به ارایه آمال و وعده‌های احساسی خود در این‌باره پرداخته‌اند و حتی در بعضی موارد مشاهده شده است که دولت به دستکاری تعریف کار پرداخته و از این طریق بدون اینکه شغل جدید ایجاد شده باشد وضعیت بیکاری را بهبود یافته جلوه داده است.

***

فیگور ستاره ها

دو تیم فوتبال ستارگان ایران و جهان در دیداری خیریه به نفع بیماران MS، دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود یاران لوئیس فیگو به پایان رسید.

روزنامه "همشهری" در این خصوص تیتر زد: "بازی ستارگان؛ 3 بر صفر به نفع بیماران ام اس"

جوان: "ستاره ها برای زندگی درخشیدند"

مردم سالاری: "هت تریک ستارگان جهان در ورزشگاه آزادی"

تیتر روزنامه های ورزشی در این خصوص به این شرح است:

ابرار ورزشی: "آسمان بدون ابر آزادی و درخشش ستارگان ایران و جهان"

ایران ورزشی: "بعدازظهر نوستالژیک"

خبرورزشی: "همه بُردند؛ کیف کردیم"

گل: "فیگور ستاره ها!"

استقلال: "فوتبال علیه MS"

شوت: "نمایش انسانیت در یک بازی تاریخی؛ بازنشسته ها آماده تر از شاغل!"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.