رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نیازمند یاری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی برای ساماندهی صنیع اولویت دار استان مانند زعفران، پسته، لبنیات، نان، ضایعات میدان بار با تدوین برنامه ۵ ساله توسعه مشترک هستیم.

نیازمند یاری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در زمینه ساماندهی صنعت غذای استان هستیم
 
پیوست photo_2015-08-29_10-03-35.jpg با موفقیت آپلود و اضافه شد.
مکالمه باز شد. ١ پیام خوانده نشده وجود دارد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، راضیه علیرضایی ضمن بازدید از غرفه پژوهشکده در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی مشهد با بیان مطلب فوق افزود: اتاق فکر تخصصی صنعت غذا در استان باید راه اندازی شود. وی گفت: راهبرد های استان در زمینه حمایت و توسعه محصولات غذایی دارای اولویت، تعیین شده و در حال حاضر توسعه صادرات زعفران با اتکا به ارتقاء دانش فنی و فناوری تولید و برداشت زعفران، افزایش کشت پسته، اصلاح زنجیره های تولید محصولات صاداراتی فعلی و به روز رسانی سطح تکنولوژی در صنایع غذایی در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد. وی با بیان اینکه زنجیره های تولید محصولات صاداراتی فعلی با تعرفه های مقاومتی در کشورهای همسایه مواجه شده است ادامه داد: کشورهای همسایه گام های اولیه را برای تولید مواد غذایی برداشته اند و اکنون زمان آن رسیده تا در صادارت این محصولات زنجیره های تولید ارزش را در کشور با تمرکز بر دانش فنی و فرمولاسیون تقویت کنیم. علیرضایی تاکید کرد: خوشبختانه  در صنعت لبنیات و آرد سطح تکنولوژی به روز است و فقط احتیاج به دانش فنی تولید افزوده های مورد نیاز این صنعت بویژه طعم دهنده ها و ارتقای کیفیت محصولات لبنی داریم تا صادرات آن ها را افزایش دهیم اما در سایر حوزه های صنعت غذا احتیاج به بروز رسانی دانش داریم.

وی با بیان اینکه از تحکیم ارتباط پژوهشکده با صنعت استقبال می کنیم گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی آمادگی دارد با همکاری پژوهشکده الویت های تحقیقاتی صنعت غذای استان را با رویکرد ایجاد مزیت رقابتی، تولید فرآورده های با ارزش افزوده و ارتقای کیفیت تغذیه ای و سطح سلامت محصولات تعیین و بستر لازم برای انتقال دانش فنی و دستاوردهای پژوهشی به صنایع ذیربط را فراهم آورد.

وی اذعان داشت: در حال حاضر هزینه تحقیقات صنایع از طریق ضایعات مواد غذایی از دست می رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین گفت: استانداری خراسان رضوی از طرح های سالم سازی تولید و توزیع نان حمایت مالی می کند و من نیز از همکاری پژوهشکده در این زمینه استقبال می کنم.

علیرضایی همچنین خواستار معرفی دانش های فنی قابل واگذاری پژوهشکده به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شد.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی نیز در ادامه خواستار همکاری بیشتر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص اجرای قوانین مصوب این وزارتخانه در زمینه فراهم کردن فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنایع استان گردید و افزود: به طور قطع اجرای این قانون موجب نزدیکتر شدن زبان صنعت و پژوهش خواهد شد. دکتر رسول کدخدایی با یادآوری این نکته که ظرفیت های قانونی بسیار خوبی اخیرا در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده  که به موجب آن رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف به استفاده از پتانسیل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استانی در برنامه ریزی امور پژوهشی و تحقق ماده قانونی الزام دستگاه ها به هزینه کرد ۱-۳ درصد اعتبارات عمومی خود در حوزه های تحقیقاتی  مرتبط اظهار امیدواری کرد با تعمیق ارتباطات و نظام مند کردن تعاملات بخش صنعت با پژوهشگاه ها زمینه های توسعه صنعتی پایدار فراهم گردد.

 
در حال نمایش نیازمند یاری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در زمینه ساماندهی صنعت غذای استان هستیم.docx.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.