قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب از صادرات ۷ هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور در چهار ماه امسال خبر داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بناب به عنوان یکی از زیرساخت‌های سند توسعه و تدبیر در این شهرستان ایجاد می‌شود.

صادرات ۷ هزار تن کالا از گمرک بناب/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بناب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی‌الله فرج‌اللهی صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در تشریح عملکرد دولت در بخش‌های مختلف در بناب اظهار کرد: امروز ثبات نسبی در کشور حاکم است و با وجود اقتصاد بیماری که داشتیم در سایه تلاش و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت تدبیر و امید امروز رشد 3 درصدی را در کشور شاهد هستیم.

وی اجرای طرح تحول سلامت را یکی از ابتکارات این دولت برشمرد و افزود: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان بناب دولت ظرف دو سال گذشته 65 میلیارد ریال هزینه کرده است.

 

صادرات 7 هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور

این مقام عالی دولت در بناب با بیان اینکه اجرای تحقق سند توسعه شهرستان در قالب سند توسعه و تدبیر به عنوان نقشه راه مدیران شهرستان طراحی و در حال اجراست؛ گفت: ایجاد گمرک در شهرستان بناب به عنوان یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق این سند است که با ایجاد گمرک بناب در چهار ماه گذشته بالغ بر 7 هزار تن کالا از گمرک بناب به خارج از کشور صادر شده است.

فرج‌اللهی گفت: پیش‌بینی می‌شود با این روند صادرات تا پایان سال شهرستان بناب مقام اول صادرات را در استان آذربایجان‌شرقی به خود اختصاص دهد.

 

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بناب

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بناب را یکی از زیرساخت‌های سند توسعه و تدبیر شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد این مرکز نیاز به توسعه شهرک صنعتی بناب بود که توانستیم فاز دوم توسعه این شهرک را در 100 هکتار زمین کلنگ زنی کرده و شاهد ایجاد واحدهای تولیدی در این شهرک باشیم.

فرماندار بناب تصریح کرد: تبدیل یک هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان بناب به آبیاری قطره‌ای در سند توسعه و تدبیر شهرستان پیش‌بینی شده است که در عرض چهار ماه توانستیم یک هزار هکتار آن را محقق کنیم و همزمان با هفته دولت ظرف این هفته کلنگ اجرای این طرح با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در بناب به زمین زده خواهد شد.

فرج‌اللهی توجه به کانال‌های کشاورزی را یکی از نیازهای اساسی شهرستان برای جلوگیری از هدر رفت آب دانست و گفت: 20 کیلومتر از این کانال در حال بهره‌برداری است و 19 کیلومتر نیز در حال اجراست و 10 کیلومتر دیگر نیز به مناقصه رفته است.

 

ساماندهی مدارس بناب اولویت‌ مسئولان شهرستان

وی سپس ساماندهی مدارس بناب را یکی از اولویت‌های اساسی مسئولان شهرستان ذکر کرد و گفت: 130 کلاس درس با مساعدت 110 میلیارد ریالی خیران شهرستان و مساعدت 70 میلیارد ریالی دولت کلنگ‌زنی شده و امیدواریم تا مهر ماه سال آینده 130 کلاس درس را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب از جذب دانشجو در 2 رشته تحصیلی و اخذ مجوز برای راه‌اندازی مجتمع سلامت در بناب خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری ظرف یک سال گذشته توجه عمده‌ای به زیرساخت‌های روستایی در این شهرستان شده است.

 

سفر 30 نفر از مسئولان کشوری به بناب در یک سال گذشته

فرج‌اللهی با اشاره به روند مناسب اجرای طرح‌های عمرانی استانی و ملی در شهرستان بناب در تشریح خدمات یک ساله دولت در این شهرستان گفت: ظرف یک سال گذشته 30 نفر از مسئولان و مقامات کشوری از رئیس قوه گرفته تا وزیر و معاون وزیر به این شهرستان سفر کرده‌اند و این سفرها قطعاً دستاوردهای خوبی را برای این شهرستان داشته است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستان بیان کرد: در بحث اجرای طرح تکریم براساس اعلام مسئولان استانداری در سال 92 شهرستان بناب در رده نوزدهم قرار داشت که با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم در سال 93 این رتبه را به رده چهارم در استان تقلیل دهیم که کار آسانی نبود و تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

فرماندار بناب تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و این جزء سیاست‌های مسئولان شهرستان است که برای جلب رضایت مردم گام بردارند و همه مسئولان باید در جهت حل مشکلات مردم یکدل و یکرنگ قدم بردارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.