قدس آنلاین یزد - معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت : قران موجب هدایت از هر گمراهی ، شفای هر درد و نوری است که از روشنی آن در هر تاریکی می توان بهره برد

انس با قران و تدبر در آن بهترین الگوی سبک زندگی هدفمند و جامعه پویاست

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، محمد رضا عرشیان در مراسم اختتامیه مسابقات استانی قران کریم قوه قضاییه در استان یزد اظهار داشت  : یکی از فواید تدبر در قران کریم صبر و پایداری است که انسان را به درجه ی یقین و هدف عالیه خلقت می رساند .

وی تصریح کرد : قران انسان را به تدبر و اندیشه در خود ، فرا می خواند تا حقایق و تکامل از این کتاب انسان ساز ، دست یابند و از خطا و انحراف مصون بماند.

وی با اشاره به حدیث   اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ   از نبی مکرم اسلام(ص)اظهار داشت :  بر مبنای این حدیث  که«هر گاه فتنه ها همچون پاره های شب شما را فرا گرفت به قرآن روی آورید»؛ اکنون نیز هجمه‌های فرهنگی شدید جامعه اسلامی و تمام جهان را در برگرفته و تنها راه نجات از آن‌ها تمسک به قرآن کریم و مانوس بودن با این مصحف شریف است.

این مقام قضایی قران را مستحکم ترین پناه گاه انسان عنوان کرد و ابراز داشت : هر میزان که در زندگی ، انسان از مناصب و موقعیت های شغلی بالاتری برخوردار باشد مورد تهدید لغزش خطای بیشتری قرار خواهد داشت و در این شرایط باید از پناه گاه محکم قران بهره گرفت و از آن استمداد شود .

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد تصریح کرد : قرآن کتاب زندگی است که خداوند برای بهتر زیستن و رستگاری انسان ها فرستاده است و هرچه انسان بیش‌تر با مفاهیم قرآنی آشنا باشد ، کاربرد را در زندگی روزمره بهتر و بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد :  قرآن سراسر نور و معنویت است و حتی تلاوت آن هم در محیط خانه موجب نورانیت معنوی است و لذا  بر روحیه اهل خانه تاثیر گذار است و لذا باید از هر فرصتی برای انس ، تلاوت ، قرائت و حفظ قران بهره گرفت و علاوه بر استفده های معنوی و تعالی فردی ، عامل هدایت اهل خانه و ترویج معرف قرانی نیز بود.

وی برگزاری مسابقات قران را بهانه ای برای انس بیشتر با قران ذکر کرد و بیان داشت : سیاست برگزاری مسابقات قران از ناحیه معاونت فرهنگی قوه قضاییه ، ایجاد رقابت در امور قرانی نیست بلکه ایجاد زمینه ای است برای تفکر ، تأمل و انس بیشتر با قران که این هدف هم در استان یزد با مشارکت خوب کارکنان و خانواده های آنان محقق گردید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.