قدس آنلاین – سبزوار : شهردار سبزوار از اختصاص ۵۰۰ ميليون تومان اعتبار از محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه براي جداسازي ۱۰۰ درصدي آب فضاي سبز شهري سبزوار از آب غير شرب خبر داد.

اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰به شهرداری سبزوار

محمد علي طالبي در گفت وگو با خبرنگار  قدس آنلاین در سبزوار افزود: شهرداري سبزوار برای جدا سازی 100 درصدی درصدي آب فضاي سبز این شهر اعتبارات خوبي را برای اجراي هر چه بهتر اين طرح لحاظ كرده و نیز  براي روند توسعه ای این طرح  تقاضاي نموده ایم .

وي با اشاره به روند اجرای طرح تفکیک و جداسازی آب شرب از خام خاطر نشان کرد : این طرح از سالیان گذشته به صورت شبكه قطره اي آغاز شده بود، امسال به  ۸۰ درصد رسيد و تا پايان سالجاري نيز تكميل و به اتمام خواهد رسيد.

شهردار سبزوار با بيان اينكه شهرستان سبزوار در سال جاري شاهد رشد خوبي  در طرح تفکیک آب شرب از خام بوده است، اظهار داشت: شهرداري این شهر براي اجرای این پروژه دارای طرح مصوب است و بر اساس این طرح اقدام به ساخت بزرگترین مخزن جمع آوری آب خام با ظرفیت هزار مترمکعب در این شهرستان کرده‌است.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه شهرداري سبزوار يكي از معدود شهرداري هايي است كه كمتر از آب شرب در آبياري فضاي سبز شهري استفاده مي كند، گفت : شهرداري به عنوان مصرف كننده اصلي آب بايد برنامه حفاظت و حراست از آب شرب را داشته باشد، بنابراين ما در تلاش هستيم در يك پروسه زماني معين ۱۰۰درصد آب شرب این شهر را از غير شرب جداسازي كنيم.

طالبی با اشاره به ظرفيت هاي شهرستان سبزوار در بخش هاي مختلف آمادگي این شهرداری را براي اجراي يك طرح مشاركتي با سازمان همياري هاي استان اعلام كرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت :  تلاش سازمان همیاری شهرداری ها برای مشارکت بیشتر با شهرداری های این استان است.

حسین شکوهی با اشاره به وجود فرصت های بالقوه اقتصادی در شهرستان های استان خراسان رضوی، یاد آور شد : سبزوار نيز كه در اكثر زمينه ها داراي توانمندي ها و ظرفيت هاي بالقوه و بالفعلي است ما راوادار نمود تا در خصوص استفاده از توانمندی های سازمان همیاری در جهت سرمایه گذاری های مشارکتی در اين شهر مذاكراتي انجام دهيم.

وی ادامه داد: در حوزه بازرگانی نیز با توجه به ظرفیت های خوبی که در سازمان وجود دارد، قرار است تعامل بیشتری در جهت بهره گیری از این ظرفیت ها به منظور تامین نیازمندی ها، کالاها و تجهیزات مورد نیاز شهرداری اين شهرستان صورت گیرد. /  انتهای پیام

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.