قدس آنلاین – سبزوار : رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: اصلی ترین هدف طرح نظام سلامت کاهش هزینه های درمانی و افزایش خدمت رسانی به مردم است .

اصلی ترین هدف طرح نظام سلامت کاهش هزینه های درمانی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکتر رسول دیناروند در جمع اعضای نظام پزشکی شهرستان سبزوار با اشاره به اختصاص 7 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار  برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود :  بخش زیادی از این اعتبار صرف اجرای طرح تحول و ارتقای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌‌ها و ساخت خانه‌های بهداشت در کشور شده است.

دیناروند با توجه به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت مبنا بر این نیست که کسی و یا عده‌ای به نان و نوایی برسند خاطر نشان کرد : هدف طرح نظام سلامت برطرف کردن سلامت جامعه است بلکه هدف از اجرای این طرح رسیدگی به مشکلات و کاهش پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم است.

وی اظهار داشت : سیاست وزارت بهداشت این است که بخش عمده هزینه های سلامت به صورت مستقیم توسط مردم پرداخت نشود.

دیناروند یاد آور شد : یکی از اهداف وزارت بهداشت تغییر وضعیت نظام سلامت کشور و رضایتمندی جامعه است و در این راه اهداف عده‌ای و اشخاصی را فدای این هدف مهم نمی‌کند و هم اکنون بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند در اجرای این طرح می باشد .

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در کتاب ارزش نسبی که برای نخستین بار در کشور تدوین شده تعرفه‌های پرداختی پزشکان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف نخست وزارت بهداشت و درمان رضایتمندی مردم و سپس رضایتمندی جامعه پزشکی و ایجاد تعادل در روند پرداختی‌های این قشر است .

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان  سبزوار نیز با اشاره به عضویت بیش از 800 نفر در این سازمان اظهار داشت : این سازمان با توجه به جمعیت شهرستان سبزوار دارای یک هیئت مدیره 17 نفره است و در رتبه‌بندی کشوری نیز در موضوعات مختلف رتبه نخست را کسب نموده ایم .

محمود فاضل با بیان اینکه امروز جایگاه سازمان نظام پزشکی سبزوار در کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: بیش از 70 درصد از پیشنهادات اعضای نظام پزشکی این شهرستان در آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های کلان کشوری مورد تایید واقع می‌شود و این نشان از اهمیت نقش این مجموعه در مدیریت کلان کشوری است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه امروز این اجحاف و آسیب‌ها در حق داروسازان و داروخانه‌داران در سطح کشور ملموس شده است، تصریح کرد: امروز بیش از 40 درصد از داروخانه‌های کشور در معرض ورشکستگی قرار گرفته و از جمعیت این قشر کاسته شده است.  /     انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.