وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون با توجه به منابع مالی که برای اجرای طرح تحول نظام سلامت فراهم شده است مانعی برای پرداخت معوقات وجود ندارد .

مانعی برای پرداخت معوقات طرح تحول نظام سلامت وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدحسن هاشمی  در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: معوقات در حال پرداخت است و همه چیز به خوبی پیش می رود.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی درباره پرداخت بدهی بیمه ها به دانشگاههای علوم پزشکی کشور شده و رئیس جمهوری تیمی را در این زمینه مشخص کرده اند اظهار کرد: اقدامات سازمان مدیریت و سازمانهای بیمه گر در این زمینه مشخص شده و امیدواریم آنها در دو هفته آینده به وظایف خود عمل کنند.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود 300 میلیارد تومان از بیمه های این استان مطالبه دارد.
وی تاکید کرد: مجلس از همه طرحهای ما حمایت کرده است و پشتیبان طرح تحول نظام سلامت است.
هاشمی تصریح کرد: هرچند مجلس 290 نماینده دارد اما اکثریت آنها پشتیبان وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت هستند و مکرر حمایت و تشویق کردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت بیمارستانها در شهرستانهای محروم نیز توضیح داد: تایید می کنم که هنوز مشکلاتی در این شهرستانها وجود دارد اما این موضوع نسبی است و باید وضعیت الان با دو سال قبل مقایسه شود.
وی درباره بیمارستان چادگان در جنوب غربی اصفهان نیز وعده داد که تا سه ماه آینده این بیمارستان بهره برداری می شود.
وی همچنین درباره پزشکانی که اجازه مطب به آنها داده نشده است نیز گفت: همه باید تابع قانون باشند.
هاشمی ادامه داد: در سالهای گذشته تعدادی خانم با نمره پایینتر وارد دوره های مختلف پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی شدند و تعهد 12 یا هشت ساله داشتند اما اکنون که دوره هایشان تمام شده است نمی خواهند به تعهدات خود عمل کنند که مورد قبول ما نیست.
وی با بیان اینکه شورای آموزش پزشکی می تواند بنا بر اختیارات خود همه را یک شکل تلقی کند تصریح کرد: عده ای در بدو ورود از امتیازی استفاده کرده و تعهد محضری به دولت داده اند اما امروز با فشار آوردن و غوغا سالاری از زیر بار آن شانه خالی می کنند که این کار ظلم به دیگران است .
وی درباره وضعیت شیمی درمانی در بیمارستانهای دولتی نیز گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قول داده اند این مساله تا اخر امسال حل شود.
وی با بیان اینکه در این زمینه به من هم خیلی شکایت شده است افزود: چند میلیارد تومان اعتبارات لازم در این زمینه به استان اصفهان تخصیص یافت.
هاشمی همچنین طرح تحول نظام سلامت را مطابق با مبانی علمی و تجربه ای و اسناد بالادستی و ملی و برنامه های توسعه و چشم انداز کشور در دو حوزه بهداشت و درمان خواند.
دکتر سید حسن هاشمی به مناسبت هفته دولت عصر جمعه با بالگرد و از استان فارس وارد اصفهان شد.
وزیر بهداشت ابتدا از بیمارستان الزهرا(س) اصفهان و بخشهای مختلف آن از جمله اورژانس و پاویون بازدید و با تعدادی از بیماران و مردم گفت و گو کرد.
وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان شهید بهشتی اصفهان که تخصصی بیماریهای زنان و زایمان است، بازدید کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین روز سفر خود به استان اصفهان جهت بازدید از وضعیت بیمارستانها و روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت به شهرستان های گلپایگان، نائین، اردستان، نطنز، نجف آباد و لنجان سفر می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.