قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اهالی رسانه در استانداری خراسان رضوی گفت: مشهدی ها سالانه ۲۳۶ میلیون متر مکعب آب مصرف می کنند که این موضوع نیازمند توجه به فرهنگ سازی یهینه مصرف آب در خراسان رضوی است.

مصرف سالانه آب شهر مشهد ۲۳۶ میلیون مترمکعب است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مقدوری سخنان خود را با برنامه ریزی های انجام شده در بخش های زیربنایی که به صورت درازمدت انجام می شود آغاز کرد و افزود: چشم انداز همه این برنامه ها تا سال 1420 در نظر گرفته شده است لذا تلاش استانداری و همه ارگان ها این است که تا سال مذکور برنامه ریزی های انجام شده به مرحله عملیاتی برسد.

به گفته او برق، آب و گاز از امور زیربنایی محسوب می شوند بنابراین برق مصرفی که  به طور سالانه 3 هزار و 400 مگابایت است باید در سال 1420 به 10 هزار مگابایت برسد و همچنین گاز مصرفی سالانه این استان نیز که 11 میلیارد متر مکعب است باید با رشد 3 درصدی در سال 1420 به 18 میلیارد متر مکعب برسد.

البته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی درباره رشد میزان آب مصرفی در سال 1420 گفت: جمع بندی برنامه آب در خراسان رضوی در این چشم انداز تا 3 ماه آینده انجام می شود بنابراین آب مصرفی به 396 میلیون متر مکعب می رسد.

مقدوری ارتباط میان اهداف امور زیربنایی در رسیدن به افق 1420 را بهره برداری از پروژه های عمرانی در این خصوص دانست و بیان کرد: 751 پروژه همزمان با هفته دولت در خراسان رضوی با 778 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار توسط 38 دستگاه اجرایی و 11 شهرداری به بهره برداری می رسد که شامل  84 مورد مربوط به راه روستایی، 27 تاسیس فضای آموزشی، 26 مربوط به حوزه صنعت، 19 پروژه گازرسانی، 42 مربوط به آب روستایی و 19 مورد آب شهری است.

 او با بیان این که  99.8  درصد از جمعیت شهری و 67 درصد روستاهای خراسان رضوی از نعمت گاز برخوردار شدند تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون مرحله گازرسانی در شهر ریوش و 433 روستا عملیاتی شده و در صورت انتخاب پیمانکار،  258 روستای دیگر خراسان رضوی نیز به مرحله عملیاتی گازرسانی می رسند.

مقدوری با ابراز خرسندی از عملکرد موفق دولت در دو سال اخیر اظهار کرد: از یک ماه گذشته 100 میلیارد تومان اعتبار از 320 میلیارد تومان مربوط به بخش عمرانی خراسان رضوی به خزانه واریز شده است و این در حالی رخ می دهد که اختصاص 160 میلایارد تومانی به پروژه های عمرانی این استان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی با بیان این که بیش از هزار و 800 پروژه عمرانی در خراسان رضوی با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان وجود دارد افزود: متاسفانه با وجود این که دولت از اولویت خود برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام بالای 80 درصد سخن گفته بود اما به علت عدم اختصاص اعتبار در زمان مناسب، فقط 50 درصد آن در خراسان رضوی تکمیل می شود.

به گفته او، بالغ بر 650 پروژه نیمه تمام بالای 80 درصد در خراسان رضوی وجود دارد که در قالب طرح و ریز برنامه های عمرانی است.

40 هزار واحد از پروژه مسکن مهر گلبهار افتتاح می شود

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از ساخت 2 هزار و 360 پروژه مسکن مهر در گلبهار خبر داد و گفت: این شهر بیشترین تعداد پروژه مسکن مهر در خراسان رضوی را دارد که تاکنون 40 هزار از آن به بهره برداری رسیده است.

مقدوری تربت حیدریه را با 219 واحد مسکن مهر دومین شهرستان در این بخش اعلام و بیان کرد: با آغاز هفته دولت 3 هزار و 428 واحد مسکن مهر در 7 شهرستان با اعتباری بالغ بر 171 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

به گفته او، معاون رئیس جمهور در سفر اخیر خود به گلبهار برای روشنایی و تامین آب پروژه های مهر این شهر جدید به ترتیب 20 و 6 میلیارد تومان اعتبار در قالب کمک فوری اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تامین اعتبار برای ساخت 6 فضای آموزشی با اعتبار 7.5 میلیارد تومان و ساخت 2 فضای  آموزشی در چناران خبر داد و افزود: تامین ردیف بودجه مستقل برای حاشیه شهر مشهد، برنامه ریزی برنامه های تنظیم شده با کمک ویژه به چند موضوع متفرقه همچون کمک اولیه برای احداث باند دوم سه راهی شادمهر به کاشمر نیز از همکاری های دولت در راستای سرعت بخشیدن به ساخت پروژه های عمرانی خراسان رضوی صورت گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.