۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: 305760

قدس آنلاین: فاز اول نخستین سامانه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در بنیاد پژوهش‌های سلامی آستان قدس رضوی با عنوان نور رضوی در مشهد رونمایی شد.

 سامانه نور رضوی در مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، فاز اول نخستین «سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور» با حضور محمد سعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، عباسعلی عظیمی معاون فناوری و اطلاعات مرکز جذب و همچنین رئسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

در این مراسم محمدسعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، نحقیقات و فناوری در سخنانی اظهار داشت: سامانه ملی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تلاش دارد به ساماندهی چگونگی جذب اعضای هیئت علمی به صورت سازماندهی شده در تمام کشور بپردازد.

وی افزود: بر این اساس تمام متقاضیان عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به محض ورود به سامانه می‌توانند اطلاعات درخواستی خود را دریافت و نوع استخدام خود را پیگیری کنند.

قائم مقام وزیر علوم، نحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم عهدنامه اخلاقی در سامانه جذب اعضای هیئت علمی کشور خاطرنشان کرد: با ایجاد عهدنامه اخلاقی در این سامانه، اعضای هیئت علمی برای تضمین رشد علمی در دانشگاه‌ها کار خود را با اعتقاد آغاز می کنند.

تسلیمی اظهار كرد: اين سامانه در زمان و مکانی مبارک رونمايي مي‌شود كه مزين به نام امام رضا(ع) است و اين سامانه يك آموزش عالي توليت علمي توسعه پايدار با دانشگاه‌ها را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اعضای هیئت علمی قبل از ورود به درگاه ثبت نام سامانه باید به درگاه امام رضا(ع) توجه کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه به برکت رونمایی در بارگاه امام هشتم تحت عنوان «نور رضوی» نامگذاری شده است، گفت: سامانه جذب اعضای هیئت علمی  به سرگردانی اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور خاتمه می‌دهد و كاربران قبل از ورود به اين سامانه اول در صف خادمان امام رضا(ع) ثبت نام مي‌كنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دوست داريم اعضاي هيئت علمي وقتي ثبت نام مي‌كنند وارد درگاه امام رضا(ع) شده و با نور و هدايت اين امام همراه شوند و نفوذ كلمه اين اساتيد با نور وجود امام رضا(ع) تضمين مي‌شود.

رضوان‌طلب تصریح کرد: اين سامانه تمام سرگرداني ها را خاتمه مي دهد و از اينكه در سامانه هاي گوناگون داخلي كار دچار ركود شوند جلوگيري مي‌شود.

وي ابراز كرد: گروه‌هايی را پيش‌بيني كرديم كه به دانشگاه‌ها اعزام مي‌شوند و اعضاي هيئت علمي را مشخص و آن‌ها را ثبت نام مي‌كنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخصات مهم اين سامانه را قابليت تكميل و تسهيل روزانه اطلاعات دانست و گفت: اين سامانه توسط مهندسان داخلي طراحي شده و اگر مشكل پيدا كند كمتر از 48 ساعت مي‌توانيم تسهيل آن را انجام دهيم.

جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: طرح «سامانه جامع جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه های سراسر کشور» در سال 1393 توسط «هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی» مطرح و طراحی و ساخت آن به دانشگاه حکیم نظامی سبزوار واگذار شد.

وی تربیت نیروی متخصص و متعهد از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها دانست گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند نیاز تمام  دانشگاه ها و موسسات سراسر کشور را که متقاضی هیت علمی هستند را پاسخ دهد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ابراز کرد: اطلاعات اساتید در این سامانه ثبت و از طریق هیئت مرکزی به صوت فرآیند محور به دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزشی که نیازمند هیئت علمی هستند ارسال می شود.

حدادنیا تصریح کرد: متقاضیان شرکت کننده در این سامانه می توانند با نام کاربری که در اخیتار آن ها گذاشته می شود مسیر حرکت پرونده خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

وی تأکید کرد: طراحی و ساخت این سامانه بر اساس استاندارد های بین المللی صورت گرفته و کاربرای می توانند با امنیت خاطر از این سامانه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه رسالت واقعی دانشگاه‌ها تولید علم، دانش، فناوری و تبدیل آنها به ثروت است. خاطرنشان کرد: امید است که با توسعه این سامانه بتوانیم کمکی به ارتقاء سطح کیفی و علمی دانشگاه ها انجام دهیم.

محمدعلی خلیل‌زاده معاون آموزشی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: نام مبارک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) زینت بخش دانشگاه ماست از این رو ما تلاش داریم تا با توان و پشتکار بتوانیم جایگاه و مقام این امام بزرگوار را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه امام رضا(ع) در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور از انگیزه و تلاش علمی بالاتری برخوردار است، افزود: اخیراً در سطح بندی موسسه آموزش عالی توانستیم سطح یک در كشور را به دست آوریم که ارزنده است، اما این را افتخار نمی‌دانیم چرا که جایگاه این دانشگاه  باید خیلی فراتر از این‌ها باشد.

معاون آموزشی دانشگاه امام رضا(ع) اذعان داشت: از همه دانشگاه‌ها و مسئولان  تقاضا داریم ما را در ارائه بهترین و کیفی‌ترین خدمات فرهنگی و آموزشی در کشور یاری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان جنوبی ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام. آیااین سامانه، افرادی را که به صورت غیر قانونی و خارج ازروند جذب وزارت علوم بر اسلس رانت در برخی سازمانها مانند سازمان تحقیقات، اموزشو ترویج کشاورزی و موسسات و مراکز تحقیقاتی وابسته به ٱن هیات علمی شدا اند تشخیص می‌دهد؟ اگر نه پس واقعا به درد نمیخورد و کارایی ندارد