پلیس اسکاتلندیارد انگلیس روز شنبه گفت که به دنبال یافتن سرنخ های از یک زن انگلیسی آسیایی تبار به همراه چهار فرزندش است که مفقود شده اند و این نگرانی وجود دارد که به مناطق درگیری در سوریه رفته باشند.

سفر شوک آور یک مادر انگلیس به همراه چهار فرزندش به سوریه

به گزارش ایرنا، 'ریچارد والتون' فرمانده واحد ضد تروریسم پلیس اسکاتلندیارد عنوان کرده است که این زن که 'زهرا طارق' نام دارد و فرزندانش که بین 4 تا 12 سال سن دارند، به احتمال قوی روز سه شنبه هفته گذشته از طریق فرودگاه لندن به شهر آمستردام در هلند رفته اند.
به گفته وی، خانواده نگران این زن 33 ساله که ساکن شرق لندن است، چهارشنبه گذشته به پلیس اطلاع دادندکه وی و فرزندانش مفقود و احتمالا قصد رفتن به سوریه داشته اند. 
این مقام پلیس اسکاتلندیارد گفت: ما نگران از این هستیم که این زن به همراه فرزندانش به سوریه رفته باشد اگرچه تاکنون هیچ شواهدی که حاکی از انجام این سفر باشد، به دست نیامده است.
پلیس انگلیس گفته است که در حال همکاری با پلیس هلند و دیگر شرکای اروپایی اش در مورد یافتن سرنخ هایی از این زن آسیایی تبار است.
در همین حال روزنامه های انگلیس از جمله گاردین روز شنبه تصاویر از این زن و فرزندانش منتشر کرده اند که در حال عبور از گیت های امنیتی در فرودگاه لندن هستند.
این برای چندمین بار در طی یک سال گذشته است که گزارش هایی در مورد سفر پنهانی زنان انگلیسی به همراه فرزندانشان به سوریه، بدون اینکه همسرشان در جریان باشند، منتشر می شود.
منابع انگلیسی در خردادماه گذشته گزارش دادند که سه خواهر ساکن شهر برادفورد به همراه 9 فرزندانشان پس از اتمام سفر عمره و ترک عربستان سعودی، به سوریه رفته اند.
براساس گزارش پلیس اسکاتلندیارد برآورد می شود که بیش از 40 زن و دختر در سال گذشته میلادی برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی راهی سوریه شده اند.
'ترزا می' وزیر کشور انگلیس اخیرا در سخنانی خواستار مقابله با آنچه 'پدیده جدید و خطرناک ' فریب و اغوای زنان و کودکان توسط گروه تروریستی داعش خواند، شد.
ترزا می' در سخنانی در اجلاس ضد تروریسم پلیس انگلیس در لندن، گفت: گروه داعش تهدیدات مرگبارتری متوجه ما ساخته است. آنها درصدد فریب و اغوای زنان جوان و خانواده ها با دادن قول های دروغین و شروع یک زندگی جدید، برآمده اند.
براساس گزارش های رسمی در حدود 700 انگلیسی که در میان آنها شماری زن و دختر بسیار جوان بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه به این کشور رفته اند و تاکنون نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند.
به گفته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس بیشتر این افراد از طریق خاک ترکیه برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی ازجمله داعش به سوریه رفته اند. 
اگرچه روزنامه ساندی اکسپرس اخیرا در گزارشی بابیان اینکه حداقل یک هزار و 600 انگلیسی به گروه داعش پیوسته اند، نوشته بود: آمار واقعی افرادی که از انگلیس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند، دست کم دو برابر بیشتر از آمارهای رسمی است. 
گروه تروریستی داعش سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.