قدس آنلاین _ مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد در مراسم دیدار با خانواده شهدای بخشی ,از مدافعان حرم که در سوریه به شهادت رسیدند گفت: باید از طریق زبان هنر سخنان خانواده های شهدای مدافعان حرم در مشهد به مردم منتقل شود چرا که از ۲۰۰ شهید مدافع حرم، ۷۰ نفر از مشهد هستند.

لزوم توجه به انعکاس هنری دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم در مشهد/ ۷۰ شهید مدافع حرم از مشهد مقدس هستند

 

به گزارش قدس آنلاین، حسن سلطانی، ایران و جهان را در میان جنگ نیابتی دانست و افزود: خط مقدم این جنگ سوریه و عراق هستند و این مسئله باعث شده است تا مردم انقلابی  از ایران و حتی افغانستان برای دفاع از حرم از جان خود بگذرند اما از حرم و شیعیان مظلوم دفاع کنند.

او با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مراسم و دیدار با خانواده های شهدا، انتقال خاطرات و جوانمردی های شهدای انقلابی از سوی خانواده های آنها است تصریح کرد: با توجه به این که هنرمندان ما در قالب های مختلف شعر، داستان، تئاتر، نقاشی و ... می توانند این خاطرات را به مردم بخصوص نسل جوان منتقل کنند بنابراین تصمیم گرفتیم با تشکیل قرارگاه هنری مدافعان حرم ارتباطب میان خانواده های شهدا با هنرمندان برقرار کنیم.

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد تاکید کرد: هنرمندان می توانند از ظرفیت و پتانسیل شهدای مدافعان حرم برای خلق آثار هنری بهره ببرند و علاوه بر این در قالب فعالیت های هنری خود پیام ها و خاطرات زندگی این شهدا را از طریق زبان خانواده های آنها به مردم منتقل کنند.

 خاطرات خانواده های شهدای مدافع حرم، سوژه ای برای نوشتن نمایشنامه تئاتر

در همین زمینه، یکی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر با اشاره به اینکه هر پایگاهی که باعث جمع شدن هنرمندان دور یکدیگر شود می تواند تاثیر مهمی در جامعه بگذارد بیان کرد: همه هنرمندانی که در این فرارگاه عضویت دارند داغ شهید دیده اند و این مسئله باعث می شود که با خانواده های شهدا احساس همدردی بیشتری کنند.

حمیدرضا سهیلی تاکید کرد: در صورتی که دایره هنرمندان در دیدار با خانواده های شهدا گسترده تر شود هنرمندان می توانند از طریف شنیدن خاطرات زندگی این شهدا سوژه های خود را پیدا کنند و این در حالی است که من هم به عنوان یک نمایشنامه نویس در این مراسم ایده های بسیار خوبی برای نوشتن نمایشنامه در ذهن خود یافتم.

به گفته او در صورت حمایت مسوولین برای برگزاری جشنواره های مختلف هنری با موضوع شهدای مدافعین حرم در مشهد می تواند نخستین گام در فعالیت های هنرمندان برای گسترش اطلاع رسانی خاطرات و سبک زندگی این شهدا به مردم و نسل جوان باشد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور هنرمندان انقلابی مشهد از جمله علیرضا خالقی و احمد منسوب (نقاش انقلابی)، حمید سهیلی و محمد ملتجی و ظریف (هنرمندان پیشکسوت تئاتر) و میری (مدیر خانه هنرمندان شهرداری مشهد) برگزار شد، پدر و مادر شهیدان مصطفی و مجتبی بخشی به بیان خاطراتی از این دو شهید مدافع حرم پرداختند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.