شقایق شیدایی: شاید میلاد مسایلی قید هندبال را بزند. ملی پوش با سابقه هندبال که تا به حال بدون تیم مانده، این روزها فکر عجیب و غریبی به سرش افتاده است...

 بازیکن تیم ملی: شاید از هندبال بروم

او که چهار روز مانده به شروع لیگ برتر هنوز تیم ندارد ، شاید سرانجام به سیم آخر بزند و هندبال را ببوسد و کنار بگذارد: «شرایطی پیش آمده که شاید تصمیم بگیرم قید هندبال را بزنم.» قانون استفاده از چهار ملی پوش برای باشگاه‌ها، به ضرر ملی پوشان تمام شد.

چهارشنبه لیگ برتر هندبال آغاز می‌شود، اما هنوز بیشترملی پوشان تیم باشگاهی ندارند. خودش می‌گوید: «میلاد مسایلی، گوش زن تیم ملی هندبال یکی از بازیکنان بیرون مانده است. او می‌گوید: «قانون استفاده از چهار ملی پوش واقعاً به ضرر یکسری از بچه‌ها شد، چرا پستهای هندبال مثل والیبال و بسکتبال نیست. من که پستم گوشزن است، باید بغل زنی کنارم باشد تا توپ به من برساند. با این قانون جدید باشگاه ها ترجیح می‌دهند دنبال پستهای بیرونی باشند.»

به گفته او، از جمع گوشزنهای ملی پوش تنها دو نفر قرارداد بسته‌اند: «از جمع 25 بازیکن ملی پوش ، 6 نفر گوش زن هستیم که ابویی و حیدرپور تنها قرارداد بسته اند. چهار نفر دیگرمان بدون تیم مانده‌ایم. در حالی که چهار روز دیگر لیگ برتر هم شروع می‌شود. ما هنوز پیشنهاد هم نداریم، چه برسد به اینکه قرارداد ببندیم؛ اما تیمها بازیکنان بیرونی را ترجیح می‌دهند. اصلاً مهم نیست گوشزن ندارند، اما پست بیرونی ها را با 70-80 میلیون کمتر از سال قبل می‌گیرند.»

 حرف فرجاد، رئیس سازمان لیگ هندبال ملی پوش هندبال را ناراحت کرده: «کاش آقای فرجاد بیشتر تحقیق می‌کرد. او معتقد است بازیکنان قراردادشان را چهار، پنج برابر سال قبل بالا برده‌اند و اصلاً این طور نیست.»

او به جای اینکه این روزها تنها به فکر آمادگی اش باشد، بیشتر دغدغه تیم دارد: «من بعداز 17 سال سابقه بازی در لیگ و 12 سال سابقه ملی پوشی  نه قراردادی دارم و نه پولی و نه تیمی.من و استکی 27 ساله ایم. بلوغ هندبال 28 تا 29 سالگی است و چهار و پنج سال بعد هم دراوج کار است، اما شرایط ما حرف دیگری را می‌زند و ما به جای فکر رسیدن به اوج، باید به فکر کناره گیری باشیم.»

شاید برای او وقتی این تصور قوت گرفت که عرفان اسماعیلاگیچ، سرمربی تیم ملی در اردوی اسلونی برای بازیکنانش خط و نشان کشید:« سرمربی تیم ملی همانجا از تک تک بچه‌ها می‌پرسید که تیم دارند یا نه. می‌گفت، کسانی را که باشگاه ندارند، به تیم ملی دعوت نمی کند. وقتی باشگاه نباشد، ما به تیم ملی برای چه برویم.»

مسایلی البته دو پیشنهاد خارجی دارد، اما او حالا دخترش، نارین را بزرگترین مانع برای بازی در آن طرف آبها می‌داند:« من حالا از مقدونیه و قطر هم پیشنهاد دارم، اما به خاطر اینکه  دخترم که یک ماه و نیم پیش به دنیا آمده ،نمی توانم بروم. مجبورم به لژیونری هم فکر نکنم. حتی استکی هم وقتی با من صحبت کرد می‌گفت، بـه خاطر بچه سه چهار ساله اش نمی تواند یک سال در مون پلیه فرانسه بماند. از طرفی قراردادش به اندازه ایران است،  اما خرج اروپا 10 برابر ایران است. او به جای پیشرفت ، عقب گرد کرد.»

به گفته ملی پوش هندبال، از بین 25 بازیکن ملی پوش 90 درصد متأهل هستند و خیلی از آنها مستأجر و همین مسأله شرایط را برای آنها سخت می‌کند. شاید به خاطر این است که او هم به فکر افتاده تا راننده آژانس شود:« با این حساب باید برویم راننده آژانس شویم.یا سرویس مدرسه تا درآمد داشته باشیم وگرنه کاری نمی ماند.»

به نظر او هندبال ناجی می‌خواهد: «هندبال حالا نیاز به مدیرانی مثل داورزنی، یزدانی خرم  و یا مشحون می‌خواهد. در آن صورت شرایطش بهتر از فوتبال و والیبال می‌ شود، اما داستان نسل طلایی هندبال به کجا کشید؟»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.