قدس آنلاین: رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تاکید کرد: نصب دستگاه های سنجش آلودگی هوا پیش از آغاز فصل سرما و مشکلات آلودگی هوا باید در اولویت قرار بگیرد.

تاکید رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان بر نصب دستگاه های سنجش آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رضا امینی در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر با اشاره به سالروز بانکداری اسلامی در کشور تصریح کرد: آنچه در بانکداری اسلامی مدنظر است کارآمدی بانکداری بدون ربا در ایجاد عدالت اجتماعی است و بانکداری اسلامی باید عدالت اجتماعی را به عنوان نخستین هدف نظام اقتصاد اسلامي تامین کند.
رييس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان كرد: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری جمهوری اسلامی، لزوم استقرار نظام اقتصاد اسلامی به عنوان یکی از ضرورت های اساسی کشور مطرح شد و مهم ترین اقدام عملی در این راستا می توانست ریشه کن کردن ربا از سیستم بانکی کشور باشد تا به این صورت بنیان یک اقتصاد توحیدی مبتنی بر قسط و عدل گذارده شود.
اميني اظهار كرد: به همین منظور پس از انقلاب در سال 1358 اقداماتی در جهت اسلامی کردن نظام بانکی بعمل آمد، که این اقدامات را می توان در کوشش های اولیه برای حذف بهره و برقراری کارمزد در سیستم بانکی و تاسیس بانک اسلامی و توسعه صندوقهای قرض الحسنه خلاصه نمود.
وي با اشاره به روز مبارزه با استعمار ادامه داد: بزرگداشت و گرامي داشت ياد و خاطره دلاورمردان بيگانه ستيز و بازخواني تاريخ سلحشوري ها، رشادت ها، مردانگي هاي پيشينيان در برابر بيگانگان و مستكبران كاري بسيار پسنديده است.
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به لزوم برگزاری جلسات تدوین بودجه سال 95 و برنامه پنج ساله 1400و شرکت همکاران به ویژه در جلسات کارگروه های اولیه با هماهنگی شهرداری برای تنظیم جدول زمان بندی گفت: لازم است برنامه ریزی کمیته های نظارتی برای بررسی و رصد پروژه های عمرانی مناطق از طریق کنترل پروژه صورت بگیرد.
وی افزود: اولویت دادن به تیم های محلات در ورزشگاه هایی که در محلات ساخته می شود، چه ورزشگاه های تحت مدیریت سازمان ورزش و جوانان و چه ورزشگاه های تحت مدیریت شهرداری ضرورت دارد.
اميني تصريح كرد: همچنین نصب دستگاه های سنجش آلودگی هوا پیش از آغاز فصل سرما و مشکلات آلودگی هوا باید در اولویت قرار بگیرد.
وی به لزوم تلاش برای ورود اتوبوس های خریداری شده برای ابتدای مهر ماه خاطرنشان كرد: همچنین ورود بخش خصوصی برای مشارکت در خرید و ورود اتوبوس های تندرو و اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی طی برنامه زمان بندی ضرورت دارد.
 
رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان اظهار كرد: برنامه ریزی برای کم کردن مشکلات ترافیکی مرکز شهر با بازنگری مسیر ها، اصلاحات هندسی و مشارکت بیشتر پلیس امری مهم و ضروری است.

وی همچنین با اشاره به روز تعاون اضافه كرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب تعاونی ها وسیع ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در کارها است.
اميني بيان كرد: تعاون و همکاری می تواند در تحقق رشد و شکوفایی جامعه نقش بسیاری ایفا کند و با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و خلاقیت ها پدیدار می شود و جامعه از آسیب دشمنان مصون می ماند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.