قدس آنلاین لرستان-استاندار لرستان گفت: طی دو سال اخیر اقدامات مطلوبی در راستای فراهم کردن زیرساختهای مورد نیاز بخش خصوصی در استان انجام شده است.

 اقدامات مطلوبی در راستای حضور بخش خصوصی صورت گرفته است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،هوشنگ بازوند در دیدار اعضای شورای اداری استان با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: ظرفیت بخش خصوصی ظرفیت بالایی برای توسعه و اشتغال است و مرم باید تلاش کنند با گرایش به این بخش علاوه بر رونق اقتصاد استان،فرصت های شغلی جدید را نیز فراهم نمایند.

وی بابیان اینکه  متاسفانه مردم در خصوص اشتغال تنها به دولت متکی هستند و این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته تمایل مردم به اشتغال در بخش خصوصی بیشتر است افزود: در جهت توسعه و پیشرفت استان باید به فکر سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های مهم و اساسی بود و طی دو سال گذشته نیز اقدامات مطلوبی در این راستا صورت گرفته است.

استاندار لرستان  با اشاره به اینکه دلیل توسعه‌نیافتگی لرستان را نبود زیرساخت‌های اقتصادی بنیادی در استان دانست بیان کرد: ایجاد زیرساختها به منظور حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاران که امروز در لرستان در دست اقدام می باشد سالهای گذشته در سایر استانها انجام شده است.

بازوند با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: باید توسعه درون زا در استان در دستور کار قرار گیرد و مردم در توسعه و ارتقاء اقتصاد استان نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد:618 طرح راکد در استان وجود دارد که متاسفانه 90درصد آن در رحوضه اقتصاد بوده کهارزش این طرح ها نیز 18هزار میلیارد ریال است که متاسفانه با وجود سرمایه‌گذاری‌های فراوانی که در سال‌های گذشته در استان صورت گرفته ما هنوز هم شاهد عدم توسعه استان هستیم

استاندار لرستان عنوان کرد: به طور قطع پیشرفت استان در گرو بخش خصوصی و فعالیت مستمر این بخش بوده و بنابراین مدیریت ارشد اجرایی استان تلاش خود را برای رفاه منطقی این بخش بکار گرفته است.

وی طرح تحول نظام سلامت را یکی از کارهای مهم دولت در حوزه اجتماعی دانست وخاطر نشان کرد: در حوزه عمران نیز هر چند که بسیار دیر اقدام شده اما مدیریت ارشد اجرایی استان با جدیت به دنبال اجرای طرح های موثر و کارآمد است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.