قائم مقام موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بر لزوم کاهش واردات واکسن‌های طیور به کشور تاکید کرد.

سودجویی برخی مانع بسته‌ شدن درهای واردات واکسن‌ طیور است

همایون مهروانی در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: تا مدتی پیش به دلیل برخی تحریم‌ها و مشکلات واردات روغن برای تولید واکسن روغنی تب برفکی با مشکل مواجه شده بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تاکید زیادی بر تولید واکسن روغنی تب برفکی دارد؛ چراکه این نوع واکسن هم کیفیت بهتری دارد و هم مدت زمان ایمنی آن بیشتر از نوع ساده آن است.

 

مهروانی افزود: موسسه رازی، روغن این واکسن را از کشورهایی همچون چین و فرانسه وارد می‌کرد؛ ولی با بروز برخی مشکلات، واردات این محصول از این کشورها متوقف شد و موسسه ناچار به واردات آن از طریق برخی کشورهای واسطه شد.

 

وی تصریح کرد: درحال حاضر واردات این روغن ازطریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد و این میزان واردات جوابگوی نیاز موسسه است.

 

قائم مقام موسسه رازی یادآور شد: هرچند دریافت این روغن به دلیل این که موسسه آن را از کشورهای واسطه خریداری می‌کند گاه با تاخیر مواجه می‌شود؛ ولی مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد.

 

مهروانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به واردات واکسن‌های طیور به کشور اشاره کرد و گفت: هر چند موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی دانش و توان تولید نیاز کشور در این زمینه را دارد؛ ولی سودجویی برخی واردکنندگان امکان بستن درهای واردات واکسن‌های طیور را فراهم نکرده است.

 

وی گفت: موسسه رازی به سازمان دامپزشکی درخواست کاهش واردات واکسن‌های طیور را داده بود و امسال بخشی از این درخواست اجابت شده و واردات این تولیدات کاهش یافته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.