معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ابلاغ ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌های کشور به استانداری‌ها و لزوم ادغام و کاهش سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری‌ها، گفت: احیاء شرکت یا سازمان‌ها توسط شهرداری‌ها اگر در چارچوب ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها نباشد با عدم تایید و تصویب روبرو می شود.

احیاء شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری در چارچوب قوانین نباشد، تایید نمی شود

علی نوذرپور در گفت‌وگو باایسنا، گفت: حدود سه ماه پیش این ضوابط به استانداری‌ها ابلاغ شده است و شهرداری های کشور یک سال یعنی تا تابستان 1395 فرصت دارند این ضوابط را اجرایی کنند و استانداری‌ها نیز براجرای آنها نظارت خواهند داشت.

وی گفت: بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها، مجموعه‌های وابسته به شهرداری‌ها در قالب 14 سازمان تعریف و محدود شده است و خارج از این تعداد نباید شهرداری‌ها سازمان و یا تشکیلات دیگری داشته باشند.

 

وی افزود: در این مدت اگر شهرداری ها بخواهند شرکت و یا سازمان جدیدی را راه اندازی و یا احیا کنند مصوباتشان توسط وزارت کشور بر اساس ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها بررسی می شود و اگر در چارچوب قوانین نباشد بی تردید به تایید و تصویب نمی رسد.

 

به گزارش ایسنا، ضوابط تشکیلاتی شهرداری ها در 11 ماده و یک تبصره شامل دامنه شمول، سیاست‌ها و اصول حاکم، تعاریف و اصطلاحات ساختاری، ضوابط ایجاد واحدهای سازمانی، ضوابط کمی ساختار سازمانی و فرایند طراحی و تصویب ساختار سازمانی شهرداری‌ها است که دوم اردیبهشت 1394 به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسیده است. هدف از تهیه این ضابطه دستیابی به ساختاری منعطف، چابک، متناسب و منطقی و عدم تمرکز اداری، عنوان شده است.

 

به گزارش ایسنا، در حالی که این ضوابط ابلاغ شده است و شهرداری‌ها مکلف هستند ظرف یکسال تعیین شده تعداد سازمان ها و شرکت های وابسته را به 14 برسانند که شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی خود در هفته گذشته احیای شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی مترو پس از 5 سال تعطیلی را به تصویب رساند.

 

در حال حاضر بر اساس اعلام سایت رسمی شهرداری تهران تعداد سازمان های این شهرداری 24 و تعداد شرکت های وابسته آن نیز 20 شرکت است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.