وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی بیمارستان‌های تخصصی زنان در کشور خبر داد.

ایجاد بیمارستان‌های تخصصی زنان در کشور

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان و در جمع خبرنگاران گفت: صحبت بر این است که بیمارستان‌های ویژه‌ای برای انواع تخصص‌هایی که بانوان نیاز دارند راه اندازی شود، البته برای رسیدن به این هدف راه طولانی در پیش است.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان تخصصی بانوان در راستای تفکیک جنسیت نیست، گفت: بیمارستان‌های ویژه بانوان در سایر کشورها نیز وجود دارد و امیدوارم نخستین بیمارستان‌های از این نوع در قم و سیستان وبلوچستان دایر شود و اگر بخش خصوصی و خیرین به این بخش ورود پیدا کنند تسهیلات لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

هاشمی هم‌چنین در بازدید از بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی شهر گوگد، اظهار کرد: کلنگ این بیمارستان با نام و یاد آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی 20 سال پیش برزمین نشسته اما هنوز بسیاری از بخش‌های آن به دلیل مشکلات بدون استفاده باقی مانده است.

 

وی گفت: تبدیل بیمارستان به بیمارستان هیئت امنایی،‌ واگذاری آن به طور کامل به وزارت بهداشت و یا واگذاری آن به دانشگاه آزاد از راهکارهای بهره برداری کامل از این بیمارستان است.

 

وزیربهداشت خاطر نشان کرد: با واگذاری این بیمارستان به دانشگاه آزاد مجوزی برای دایر کردن دانشکده پزشکی صادر می‌شود و علاوه بر استفاده‌های درمانی به صورت یک مرکز آموزشی مورد بهره‌برداری قرار خواهدگرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.