نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عظمت ملت ایران در گره خوردن ملت ایران با ملت اسلام و مستضعفین عالم معنا پیدا می کند و آن ها که ملت ایران را در جغرافیای ایران خلاصه می کنند، عزت و اقتدار ما را نمی خواهند.

 اقتدار ایران در جغرافیای کشور خلاصه نمی شود/دولت باید کوچک شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهیدان رجایی و باهنر که در بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: امروز یکی از مهم ترین ارکان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران برای آن است که مقاومت اسلامی در لبنان و همچنین ملت عراق، سوریه و یمن و دیگر ملت های مسلمان در کنار ملت ایران هستند چرا که جمهوری اسلامی از آغاز تولد تا به امروز دغدغه آن ها را داشته است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: نگاه به عزت و اقتدار ملت ایران نگاه مقطعی نیست و اگر ما می خواستیم مقطعی فکر کنیم باید پرونده هسته ای را 10 سال قبل می بستیم و اگر 10 سال قبل پرونده هسته ای بسته شده بود امروز دنیا عظمت و اقتدار کشور ما را نمی دید.
ابوترابی فرد با تاکید بر این که اگر محوریت فقیه عادل نبود استخوان های ملت ایران زیر چرخ های تحریم هسته ای خرد می شد، اضافه کرد: در موضوع هسته ای همه با هم به صحنه آمدند و می گفتند که ایران نباید دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت را در اختیار داشته باشد، این را اراده نظام حاکم بر جهان می دانستند و برای رسیدن به این هدف از تمام ابزارهای ممکن که در اختیار داشتند بهره گرفتند.
نایب رییس مجلس اضافه کرد: این که امروز رییس جمهور آمریکا از برجام دفاع می کند استدلال دارد و می گوید ما 12 سال مقابل ایران ایستادیم و هر قدمی برداشتیم ایران پیروز صحنه بود و توفیقاتی به دست نیاوردیم.
ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که هیچ راهی برای برخورد با جمهوری اسلامی ایران ندارد و باید با ایران به گفت و گو بنشیند.
وی ادامه داد: همه سیاستمدارانی که امروز هستند اگر صادق باشند باید اذعان کند که تمام دستاورد هسته ای ایران به برکت وجود رهبری صالح است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران کشور باید از بن دندان به این حقیقت اعتقاد و باور داشته باشند که اسلامیت نظام به حضور فقیه، عادل، صالح، مدیر و مدبر است و جمهوریت نظام به حضور، مشارکت و نقش آفرینی مردم در عرصه مدیریت کشور معنا پیدا می کند که مدیران باید به این حقیقت نیز باور داشته باشند.
ابوترابی فرد با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر این باورند که جمهوریت و اسلامیت یک حقیقت به هم گره خورده است، افزود: اگر مردم کنار رهبری نمی ایستادند، قطعا تحریم ما را به زانو درمی آورد و جنگ به تجزیه ایران و سقوط جمهوری اسلامی ایران منتهی می شد.
وی ادامه داد: باید نگاه بلندمدت داشت و در نگاه بنلدمدت باید با برنامه پیش رفت؛ در عرصه سیاسی، دفاعی و نظامی این گونه عمل کرده ایم و باید در عرصه اقتصاد نیز این گونه عمل کنیم.
نایب رییس مجلس گفت: آن هایی که به فکر امروز هستند و نگاه به این مقطع دارند، اقتدار اقتصادی ملت ایران را نمی بینند بلکه منافع زودگذر سیاسی خود را می طلبند.
ابوترابی فرد افزود: اگر اقتدار اقتصادی ملت ایران را می خواهیم باید در یک نگاه بلندمدت با برنامه ریزی درست برای خلق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. باید دولت را کوچک کرد و باید حاکمیت به وظیفه حاکمیتی خود بپردازد تا بتواند کشور را پیش ببرد.
وی اظهار داشت: از حدود 800 هزار میلیارد تومان بودجه سال 94 بیش از 500 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است که در حال حاضر ما کشور را گران اداره می کنیم و باید هزینه ها را کاهش دهیم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اشتغال با استخدام دولتی هیچ گاه معنا پیدا نمی کند بلکه اشتغال در سایه اقتصاد ملی، تولید و تبدیل شدن ایران به یک کارخانه بزرگ تولید کالا و خدمات معنا می یابد.
نایب رییس مجلس در ادامه با اشاره به فرازهایی از نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر گفت: قضاوت مردم ملاک شناخت حاکمان و مدیران است و مدیران صالح را می توان از زبان مردم شناخت هر چند ممکن است در مقطعی از زمان حق را وارونه کرد اما نمی توان قضاوت عمومی جامعه را در طول تاریخ تغییر داد.
ابوترابی فرد افزود: به تاریخ انقلاب اسلامی و ایران که نگاه می کنیم می بینیم که شخصیتی مثل امیرکبیر در بین مردم جایگاه ویژه ای داشته که خدمات، تصمیمات، کارها و قدم های وی در تاریخ ایران ماندگار شده است.
وی در ادامه با اشاره به شخصیت شهید رجایی افزود: خاندان شهید رجایی به تدین، دین مداری، اخلاق و طهارت مال در قزوین شناخته شده اند و در زندگی شهید رجایی نیز جز صداقت چیز دیگری مشاهده نمی کنیم که همین امر باعث شد او به یک چهره فعال در مبارزه با طاغوت تبدیل شود و با صلابت با رژیم طاغوت مبارزه کند.
نایب رییس مجلس گفت: شهید رجایی همچنین در تاریخ سیاسی ایران و در مقطع شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش کرد و دین باوری و حرکت براساس مبانی دینی را در اولویت خود قرار داده بود و باور داشت که نظام ولایی در زمان غیبت امام زمان (عج) با رهبری فقیه، عادل، مدبر و شجاع شکل می گیرد و باید براساس نگاه او قدم برداشت.
ابوترابی افزود: همچنین شهید باهنر یک عالم دینی با فهم صحیح دین و با برداشت درست از مبانی و با نگاه به واقعیت های زمان گام برمی داشت.
نایب رییس مجلس گفت: ایران با سبک خصوصیت های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر و همچنین دانش، علم و اخلاق برآمده از آموزه های دینی و با مدیران صالح باید اداره شود.
ابوترابی فرد افزود: باید مدیران در نظام جمهوری اسلامی دین باور و خداباور باشند و اعتقاد به اصول و مبانی دینی و نظام ولایی با محوریت فقیه عادل، صالح و مدیریت دین داشته باشند.
وی ادامه داد: هویت نظام به اسلامیت و جمهوریت آن است که اسلامیت در ایران با حضور فقیه عادل در محور مدیریت سیاسی کشور معنا پیدا می کند؛ شما در خیلی از کشورها می بینید که دم از اسلام می زنند اما اسلامیتی در آنان دیده نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر محوریت ولایت فقیه نبود انقلاب پیروز نمی شد و جمهوری اسلامی ایران شکل نمی گرفت و دفاع مقدس نیز به نقطه عظمت ملت ایران تبدیل نمی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.