قدس آنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش عمده ای از محصولات قاچاقی آرایشی، نه از مرز های کشور بلکه از تهران وارد خراسان رضوی می شود .

 محصولات آرایشی قاچاق , نه از مرزها بلکه ازتهران وارد خراسان رضوی می شود!

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مصطفی مهرابی بهار ظهر امروز در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در شهرک دانش و سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع شاخص های تعیین شده وزارت بهداشت توانستیم رتبه چهارم کشور را کسب کنیم که نشان از تلاش های ویژه دانشگاه علوم پزشکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ساماندهی بیمارستان ها و کلینیک ها تاکید کرد: بیش از ۳ هزار تخت نو و ۵۲ تخت ویژه آی سی یو نیز به به بیمارستان ها ارائه داده شده و در تلاش برای ساماندهی کلینیک ها هستیم.

وی در ارتباط با حمایت های مالی صورت گرفته از مردم در طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: این طرح حمایت های مالی خوبی از مردم کرد که شامل کاهش قیمت دارو و تجهیزات از  سال ۹۲ می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  رایگان بودن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی را از مهم ترین اقدامات طرح تحول سلامت دانست و خاطر نشان کرد:  انجام زایمان های طبیعی به طور رایگان در بیمارستان های دولتی یکی از خدمات قابل توجه طرح تحول نظام سلامت بوده که از اقدامات در خور توجه این طرح بوده است.

مهرابی بهار  در زمینه عدم رسیدگی به بخش های تحقیقات و آموزش در طرح تحول سلامت تصریح کرد این طرح  دارای ۴ بخش درمان، آموزش، بهداشت و تحقیقات بوده که به دلیل کمبود بودجه، تنها به ۲ حوزه درمان و بهداشت رسیدگی شده که در سال ۹۴ حوزه آموزش فعال تر می شود.

وی حمایت های صورت گرفته از طرح تحول نظام سلامت را موثر دانست و تاکید کرد: حمایت های دستگاه ها اعم از قوای سه گانه، شورای عالی نظام پزشکی و بیمه ها سبب پیشرفت طرح تحول نظام سلامت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمایل بیشتر پزشکان برای ماندگاری در مناطق محروم خبر داد و گفت: خدمات پزشکی و رفاهی در مناطق محروم افزایش یافته که این امر سبب ماندگاری بیشتر پزشکان در این مناطق شده است و مدت ماندگاری پزشکان از ۱۴ روز به ۲۴ روز افزایش یافته است.

مهرابی بهار سال گذشته را سالی استثنایی در حوزه سلامت دانست و اظهار کرد: سال گذشته، سالی استثنایی در حوزه تحول نظام سلامت بود و تمامی رسالت های دانشگاه علوم پزشکی در ارتقای سلامت جامعه موثر واقع شد.

در ادامه این نشست خبری، دکتر محمدرضا صابری، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۶۰درصد ملزومات آرایشی و بهداشتی کشور و ۴۵ درصد از این محصولات در دنیا از طریق قاچاق وارد بازار می شود.

وی در زمینه نظارت بر بنکداران لوازم آرایشی و بهداشتی تصریح کرد:  برای کاهش قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی ۸۰ بنکدار عمده را تحت نظارت قرار داده ایم و گشت های متعددی با همیاری تعزیرات و پلیس آگاهی به امر نظارت بیشتر می پردازند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبدا واردات لوازم آرایشی قاچاق را شهر تهران دانست و بیان کرد: بخش عمده ای از محصولات قاچاقی آرایشی، نه از مرز های کشور بلکه از تهران وارد استان خراسان رضوی می شود و لازم به ذکر است که ۱۰درصد از ۱۰ میلیارد گردش مالی دارو، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی، به محصولات قاچاقی مربوط می شود.

صابری صرفه جویی در مصرف دارو را ضروری دانست و تاکید کرد: مصرف بیش از ۲۰۰قلم داروی پرمصرف در بیمارستان ها را کاهش چشمگیری داشته و اقلام نسخ دارویی پزشکان از ۲.۹۳ قلم به ۲.۸۳ قلم دارو رسیده است.

وی در خصوص تامین دارو مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر خاطر نشان کرد: تامین داروی ۷۸۰ مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر خراسان رضوی بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با گردش مالی دارو و تجهیزات پزشکی بیان کرد: در سال ۹۳ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان گردش مالی در زمینه دارو و ملزومات پزشکی حاصل شده است.

صابری پیرامون خطر فریب مردم در فروش محصولات فله ای کارخانجات به نام محصولات سنتی افزود: بسیاری از محصولات غذایی که به نام محصولات سنتی به فروش می رسند، محصولات فله ای کارخانجات است و مردم نباید فریب برخی فروشگاه ها را بخورند.

وی در خصوص نظارت بر کارخانه ها و مجوزهای صادر شده برای این مراکز اظهار کرد: بالغ بر هزار و ۲۰۰ کارخانه فعال در حوزه تولید مواد خوراکی تحت نظر مراقبت های دانشگاه علوم پزشکی هستند و ۸هزار مجوز غذایی در این رابطه صادر شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرایی شدن طرح نمونه برداری آرد و نان سراسر کشور در این دانشگاه خبر داد و گفت: طرح نمونه برداری و نظارت بر آرد و نان سطح کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

صابری از افزایش نمونه برداری محصولات زراعی و باغی خبر داد و افزود: نمونه برداری از ۷ محصول زراعی و باغی به۱۲ محصول ارتقا می یابد.

در ادامه این نشست خبری، دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه دوم کشور را پس از تهران در زمینه جذب اعتبارات حوزه فناوری دارد.

وی کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از ضروریات دانست و عنوان کرد: وزارت بهداشت و دولت تدبیر و امید ارزش فراوانی برای ثبت اختراعات داخلی و خارجی قائل هستند که نیاز به  تعامل با بخش صنعت برای تبادل ایده و دانش فنی داریم تا دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کارآفرینی دست یابد.

صابری پیرامون روند تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد:  علیرغم کمبودهای زیرساختی و بودجه ای،  شاهد روند صعودی تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم و در بعضی از شاخص ها و تولیدات علمی بین المللی دارای رتبه اول کشوری هستیم.

در ادامه این نشست خبری، دکتر محمدرضا دارابی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از ابتدای مهر ۹۴ بسته های ۱۴ گانه طرح تحول آموزش در دانشگاه های سراسر کشور جهت کیفیت بخشی امور آموزشی ارائه می شود.

وی پیرامون تعداد دانشجویان ورودی کنکور سراسری سال ۹۳ تایید کرد: : هزار و ۴۷۰ دانشجو پس از قبولی در کنکور سراسری سال ۹۳ وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با نقل و انتقالات دانشجویان خاطر نشان کرد: مهم ترین مشکل حوزه مدیریت آموزشی نقل و انتقالات دانشجویان است و در سال ۹۳ بیش از ۳۰۰ دانشجوی انتقالی و مهمان از سراسر کشور وارد دانشگاه علم پزشکی مشهد شده اند.

دارابی در خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی یاد آور شد: ۲ هزار و ۷۳۵ دانشجوی  تحصیلات تکمیلی داریم که ۱۸ جلسه از کلاس های این دانشجویان برگزار شده است.

در ادامه این نشست خبری، حمیدرضا بهرامی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۲ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور تاسیس می شود که ۵۳ خانه بهداشت سهم استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد:  ۳۳ تعداد از خانه های بهداشت خراسان رضوی در دهه فجر تاسیس شده و مابقی در هفته دولت تاسیس می شود.

بهرامی در خصوص  پایگاه های سلامت حاشیه شهر مشهد بیان کرد: برای این جمعیت ۱ میلیون و ۲۰۰هزار نفری، ۱۱۶ پایگاه سلامت افتتاح شده که ۶۰۰ نیرو نیز از بخش خصوصی در این مناطق به کار گرفته شده اند.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:  رسیدگی به حاشیه شهر از سال ۹۳ آغاز شد که  ۲فاز سرشماری نیز صورت گرفته است.

وی از برطرف شدن کاهش ۳۸ درصدی پزشکان مناطق روستایی خبر داد و گفت: کمبود ۳۸ درصدی پزشک در شهرهای ۲۰ هزار نفری و روستاها  برطرف شده است و برای نخستین بار کارشناس تغذیه و بهداشت روان در این مناطق مستقر شده اند.

در ادامه این نشست خبری، محمد حسین بحرینی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال تلاش برای تاسیس بیمارستانی در منطقه طبرسی سوم شهر مشهد هستیم که هنوز زمینی برای احداث این بیمارستان یافت نکرده ایم.

وی افزود: در حال تهیه نقشه آینده پراکندگی بیمارستان ها هستیم و لازم به ذکر است که بیشترین کمبود بیمارستانی در غرب شهر مشهد قرار دارد.

 

ملیکا درودی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.