عباسعلی سپاهی یونسی: تصور کلی جامعه ما این است که پزشک کارش تنها طبابت است و لابد نباید از او انتظار داشت که اهل هنر هم باشد، ...

 وقتی آقای دکتر برای دل نسخه می‌نویسد

 اما این تصور درستی نیست، چون پزشکانی هستند که در کنار کار طبابت خود دستی در کار هنر و ادبیات هم دارند. دیروز فرصتی شد تا به دعوت یکی از این پزشکان عزیز سری به نمایشگاه سلوک سپید2 بزنم و شاهد هنرنمایی جمعی از پزشکان شهرم باشم در نمایشگاهی که به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک برگزار شده است.

تماشایی پر از لذت

 چهره تکیده پیرمردی همراه با پسر بچه‌ای روستایی در گلمکان، ماشینی قدیمی، منظره‌ای از طبیعت  و ... را در بخش نقاشی‌ها می‌بینم که چشمنواز است و پر از احساس، نیمه دیگر نمایشگاه آثار خوشنویسی است و در تابلوها می‌خوانم شعر سهراب را که گفته است: من گره خواهم زد چشمان را با خورشید/ دلها را با عشق و... و یا شعر مهدی اخوان ثالث را آنجا که می‌گوید: ما فاتحان قلعه‌های فتح تاریخیم و ... و یا شعر حافظ را که: ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش...

آثار را می‌بینم و لذت می‌برم که توسط 14 پزشک همشهری و هم استانی خلق شده اند و حالا در کنار هم قرار گرفته اند تا تماشایشان دمی آدمهای اهل ذوق و هنر و ادب را از روزمرگی ها دور کنند.

14پزشک 44 تابلوی هنری

بعد از دیدن آثار با  محمد ظریف، مدیر نگارخانه رضوان درباره این نمایشگاه و برنامه‌های پیش رو گپ و گفتی کوتاه انجام می‌دهم که می‌گوید: این نمایشگاه دوره دوم خود را طی می‌کند، اما هنوز به آنچه می‌خواهیم به طور 100 درصد نرسیده‌ایم، چون دوست داریم این اتفاق، گردهمایی همه پزشکان هنرمند باشد و اگر چه رسیدن به این اتفاق خوب همت عالی را می‌طلبد، اما برای رسیدن آن تلاش می‌کنیم.

اوحرفهای خودش را این‌گونه ادامه می‌دهد: اینکه در جامعه پزشکی ما هم انسانهایی هستند که جدی دنبال هنر هستند، ارزشمند است و باید تلاش کنیم نمایشگاه سلوک سپید به جریانی مستمر و جریان ساز تبدیل شود و جای خوشحالی بود برای بنده که دیدم بعضی از چهره‌های حرفه‌ای در حوزه هنر خوشنویسی شهرمان از جمله استاد صدر السادات ، بیات مختاری، رضایی، صالحی و ... نیز از این آثار دیدن کردند.

فراخوان سومین نمایشگاه سلوک سپید

ظریف که خود از اهالی هنر  در دو حوزه خوشنویسی و  پویانمایی است، می‌گوید: به بهانه برگزاری این نمایشگاه اعلام می‌کنم که نمایشگاه دوم که شاهد برگزاری آن هستید، در واقع می‌تواند فراخوانی باشد برای پزشکان عزیز که سال آینده شاهد حضور بیشتر      آنها در نمایشگاه باشیم.

 درباره برنامه‌های پیش روی نگارخانه هم به این نکته اشاره می‌کند که نگارخانه رضوان بیشتر به دنبال این است که از برنامه ها و نمایشگاه‌های جریان ساز در حوزه هنر حمایت کند و از این جهت بعد از برگزاری چند نمایشگاه با این مختصات، در مهرماه شاهد برگزاری نمایشگاه نقاشی خطی از استادان کشوری خواهیم بود.

گفتنی است، در نمایشگاه سلوک سپید می‌توانید آثاری از  این پزشکان محمدحسن نظافتی، فرامرز مختارپور، امین دهقان، فرامرز رسولی، مرتضی بستانی، سهیل سادات، محمدحسن فرتاش طلوع، حمید قنبری، آزاده فرتاش طلوع، بهزاد علیزاده، فرزانه مختارپور، احسان هاشمی کیا، پریسا سعادت نیا و علیرضا رحمان‌زاده را ببینید.

اگر دوست دارید این آثار خوب را ببینید مي توانید تا چهارشنبه 11 شهريور از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 به نگارخانه رضوان واقع در خيابان کوهسنگي 17 مراجعه کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.