گناباد - خبر نگار قدس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: گناباد در سطح استان خراسان رضوی مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی است.

حضور نمایندگان «یونسکو» برای ثبت جهانی «قنات قصبه» گناباد

محمد رکنی در مراسم بهره  برداری از موزه باستانی شناسی، دفتر محلی ثبت جهانی  قنات قصبه گناباد و مرمت مسیر دسترسی  به این قنات افزود: وجود قنات قصبه و  بسیاری از بناهای تاریخی در گناباد نشان دهنده این است که فرهنگ و تمدن در این شهرستان جایگاه خاصی داشته است و همین مورد گردشگران خارجی را تشویق به سفر به گناباد می‌کند.

وی ادامه داد : درآینده نزدیک ارزیابهایی از یونسکو برای پیگیری روند ثبت جهانی قنات قصبه گناباد به ایران  می‌آیند و دسترسی به مسیر قنات یکی از موضوعاتی است که باید تعریف شود، سال گذشته، 250 میلیون تومان به این امر اختصاص یافت که امروز شاهد به بهره برداری رسیدن فاز اول این پروژه  هستیم وی گفت : انتظار می‌رود که در سال 1394 از اعتبارات ملی و استانی مبلغ  خوبی برای اجرای فازهای بعدی  مرمت  مسیر قنات قصبه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی گناباد در سطح استان یکی از مقصدهای جدید و مهم  گردشگری است که به دلیل جهانی شدن ثبت جهانی قنات  قصبه  است.

وی گفت : در سال 2017مشهد به عنوان پایتخت  فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است،  این در حالی است که در خراسان رضوی  اثری که به ثبت جهانی رسیده باشد، وجود ندارد  و این فرصت خوبی  است که با ثبت جهانی قنات قصبه گناباد، این جای خالی در استان پر شود.

امان ا... نوروزی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد نیر در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت : 700 میلیون ریال برای ایجاد موزه باستان شناسی، 800 میلیون ریال برای  ساخت دفتر محلی ثبت جهانی قنات قصبه و یک میلیارد ریال درفاز اول مرمت مسیر دسترسی به قنات هزینه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.