اخبار ويژه / آتش‌سوزی عمدی  دربرخی‌جنگل‌ها

رابطه حجاریان و نبوی با متهمان یک پرونده‌

جهان: خبرگزاری فارس با اشاره به روز ۸ شهریور ۱۳۶۰ وشهادت محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر وقت به همراه گروهی از اعضای هیات دولت در انفجار دفتر نخست‌وزیری نوشت: عامل اصلی بمب گذاری شخصی به نام مسعود کشمیری است. نام او غالباً همراه است با بیان تزویر‌هایش که دو خودکار در جیب داشته یکی برای بیت‌المال و یکی شخصی و... اما در این میان، کمتر، سوابق و شخصیت او بررسی شده است. در انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۶۰ در آغاز چنین تصور شد که مسعود کشمیری که آن زمان(جانشین) دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نیز در این انفجار کشته شده و قطعاتی از اجساد دیگران به عنوان بازمانده جسد وی دفن شد ولی پس از مدتی معلوم شد که وی از مرتبطان با سازمان مجاهدین و عامل اصلی انفجار بوده که در اثنای جلسه از ساختمان نخست وزیری خارج شده و به تبع آن از کشور خارج می‏‌شود. علی اکبر تهرانی نیز متهم ردیف دوم پرونده انفجار دفتر نخست وزیری و از دوستان نزدیک کشمیری است که عامل اصلی فراهم نمودن شرایط نفوذ وی به دفتر نخست وزیری بوده است. در این گزارش آمده است که با مروری بر وضعیت متهمان پرونده مفتوح انفجار نخست وزیری، می توان به ارتباط خاص برخی از آنان با سعید حجاریان و بهزاد نبوی پی برد.

 

آتش‌سوزی عمدی  دربرخی‌جنگل‌ها

فارس: محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90مجلس گفت: برخی اخبارغیرموثق حکایت از آن دارد که اشخاصی به صورت عمدی جنگل‌های مناطق غربی را آتش می‌زنند.

 

پاک کردن شعارهای مرگ بر آمریکا در تهران

عصرایران: در روزهای اخیر اتفاق جالب توجهی در سطح شهر تهران رخداده، به طوری که شعارهای مرگ بر آمریکا از دیوار‌های شهر پاک شده است؛ البته صبح دیروز این عملیات پاک‌سازی به دیوارهای سفارت سابق آمریکا نیز رسید و شعارهای مرگ بر آمریکا از دورتادور دیوار سفارت پاک شد.

 

علت یک اتفاق در سنقر

ایرنا: در پی انتشار خبر خودکشی یک نفر در محوطه مجتمع اداری فرمانداری سنقر، امیر
 شاه آبادی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، انگیزه متوفی از خودکشی را وجود مشکلاتی در اخذ پروانه ساخت مسکن و عوارض شهرداری عنوان کرد.

 

آل‌سعود دچار دردسر بزرگی می‌شود

باشگاه خبرنگاران: دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا گفت: عربستان سعودی بزودی و به واسطه گروه تروریستی داعش، دچار دردسر بزرگی خواهد شد و به کمک ما نیاز پیدا خواهد کرد.

 

پزشک پوتین به معالجه اسد می‌رود

فردا: خبرها حاکی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد دارد، پزشک ویژه خود را به سوریه بفرستد تا بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را معاینه کند.

 

علت حضور تیم ویژه اصل۹۰ در لواسان

افکارخبر: در راهروهای مجلس شنیده شده که بزودی تیم ویژه‌ای از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت بازدید از ساخت و سازهای غیرمجاز در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون و حریم رودهای این مناطق و بررسی علت زمین خواری و رودخانه خواری به این مناطق خواهند رفت. گفته می شود که برخی افراد باقدرت وصاحب نفوذ در سالهای گذشته در این منطقه زمین های متعددی را گرفته و مالک شده اند.

 

کاهش بودجه پژوهش‌های اسلامی صداوسیما!

پایگاه 598: شفیعی سروستانی مدیرکل پژوهشهای اسلامی رسانه ملی گفت: نتیجه کاهش بیش از 70 درصدی بودجه اداره کل پژوهش‌های اسلامی (مرکز پژوهش‌های اسلامی سابق) در سال 94 نسبت به سال 93، تعطیل شدن پنج مورد از نشریات در حال انتشار و کاهش چشمگیر انتشارات این اداره کل بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.