قدس آنلاین یزد - مراسم بزرگداشت شهيدان رجايي و باهنر و ۲۱ هزار شهيد دولت در مسجد روضه محمديه با حضور امام جمعه يزد، استاندار و مديران استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد

شهيدان رجايي و باهنر الگوي خدمت به مردم بودند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، معاون بين الملل مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و 21 هزار شهيد دولت اظهار داشت : شهيدان رجايي و باهنر ياران صديق حضرت امام(ره) بودند كه در آن شرايط سخت اوايل انقلاب نقش بسيار مهمي در خدمت به مردم ايفا نمودند.
"حجت الاسلام والمسلمين محمد مقدم" مردم داري، صداقت، درستي، پاكي، راستگويي، تواضع، تحمل، بردباري و خدمتگزاري بدون منت به مردم را از ويژگي هاي بارز رئيس جمهور و نخست وزير شهيد جمهوري اسلامي ايران دانست  وافزود: دولتمردان و مسئولين ما بايد از اين رفتار و اخلاق شهيدان رجايي و باهنر درس بگيرند و در خدمت به مردم ايران از هيچ كوششي دريغ ننمايند.
وي تصریح کرد : هرچند كه عمر مسئوليت شهيدان رجايي و باهنر كوتاه بود اما اين دو شهيد در تاريخ انقلاب اسلامي ايران ماندگار شدند.
"حجت الاسلام والمسلمين مقدم"به نقش بي بديل و انكارناپذير حضرت امام (ره) در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره و خاطرنشان ساخت: حضرت امام خميني (ره) با اتكاء به حضور مردم، زنان و جوانان، انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي رساند.
معاون بين الملل مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) جمهوريت و اسلاميت نظام را دو ركن مهم و اصلي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت : حضرت امام خميني (ره) همواره تأكيد داشتند كه نقش مردم در تمام اركان  نظام پررنگ ديده شود و همواره به نظر و رأي مردم احترام مي گذاشتند.
"حجت الاسلام والمسلمين مقدم" تصريح كرد: حضور و مشاركت مردم بسياري از مشكلات جامعه را رفع مي كند اما عده اي مي خواهند به هر شكلي حضور مردم را تضعيف نمايند و به جمهوريت و اسلاميت نظام خيانت كنند.
وي اسلاميت نظام را ركن ديگر نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و يادآور شد : اسلام حضرت امام(ره) اسلام همراه با منطق، اخلاق، معنويت و عقلانيت است كه اين پيام را معمار كبير انقلاب اسلامي ايران به دنيا صادر نمودند.
معاون بين الملل مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) با اشاره به اينكه اراده ملت در جمهوري اسلامي ايران حرف آخر را مي زند اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب بر حق الناس بودن رأي مردم تأكيد ويژه اي داشتند و بايد حضور مردم در همه عرصه ها را پاس داشت و از رأي و نظر مردم مراقبت نمود.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.