قدس انلاین-قاانی:در بسته خبری امروز می توانید مطالبی درخصوص ماجرای فروشخاک جزیزه هرمزو اعتراف گزارشگر فوتبال به اعلام دروغ اسامی بازیکنان خارجی و .. را مطالعه کنید.

از"فروش خاک جزیره مشهور ایرانی به امارات"تا"اولین ایرانی عضو داعش" و"دروغ گزارشگران فوتبال"

*دروغ گزارشگران فوتبال

اسکندرکوتی گزارشگرباسابقه ورزش دربرنامه خندوانه گفت: دربرخی مسابقات فوتبال خارجی به دلیل نبود اطلاعات اسامی بازیکنان را گزارشگر بصورت خودجوش طراحی واعلام می کرد بویژه در مسابقات فوتبالی کشورهای شرق اسیا!

اولین ایرانی عضو داعش

ان بی سی نوشت: رضا نیک نژاد، جوان ایرانی ساکن آمریکا به کمک دوستش برای پیوستن به گروه ترویستی داعش به سوریه فرار کرد. علی شکری امین ساکن ویرجینیا به جرم کمک به دوست خود، رضا نیک نژاد برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به ۱۱ سال و ۴ ماه حبس در زندان فدرال محکوم شد. براساس این گزارش، علی شکری امین ساکن آمریکا اعتراف کرد به طور مخفیانه با استفاده از صفحه ی توییتر خود برای کمک به داعش استفاده و تبلیغ می کرده است. پس از مدتی راه ارتباط با داعش را پیدا کرده تا بتواند به همکلاسی ۱۸ ساله ی خود، رضا نیک نژاد برای پیوستن به گروه تروریستی داعش کمک کند. رضا نیک نژاد که اکنون در سوریه است، پس از خروج از آمریکا با مادرش تماس گرفت و گفت: در مقابل کسانی که با این گروه مبارزه می کنند، می جنگم. حقوقدانان وزارت دادگستری با اشاره به مجازات امین تاکید کردند: این مجازات می تواند اخطاری به گروه تروریستی داعش باشد.

* 38دختر، قربانی جشنواره انتخاب همسر!

هر سال حدود 40 هزار دختر و زن جوان در سوازیلند واقع در جنوب آفریقا در فستیوال هشت روزه انتخاب همسر جدید برای پادشاه مشارکت می کنند.  38 دختر هنگامی که تلاش می کردند خود را به فستیوال سالانه انتخاب همسر جدید برای پادشاه سوازیلند برسانند، در تصادف کشته شدند.این حادثه روز جمعه یک روز قبل از انتخاب پانزدهمین همسر برای مسواتی سوم پادشاه سوازیلند اتفاق افتاد. بنا بر گزارشها، این دختران سوار در دو کامیون در بزرگراه، در حال حرکت به سمت محل اقامت خود بودند.

*درگیری در سرزمین های اشغالی بر سر "شنبه"

روزهای شنبه در سرزمین های اشغالی به موضوعی چالش برانگیز میان گروههای مختلف صهیونیست تبدیل شده است. اوج این درگیری ها میان ارتدوکس ها و سکولارهای یهیودی است. ارتدوکس ها گروهی از یهودیان افراطی هستند که نسبت به انجام مسائل دینی بسیار سختگیرانه عمل می کنند تا جایی که در تاسیس کشور جعلی اسرائیل شرط کرده بودند در روزهای شبات (شنبه) فعالیت های کاری تعطیل باشد و فقط به انجام امور مذهبی پرداخته شود. برای نمونه شرکت هواپیمایی ال عال برای آنکه از حمایت مالی آنها برخوردار باشد متعهد شد که روزهای شبات هیچ گونه پروازی انجام ندهد . از آن طرف سکولارها گروهی از یهودیان غیرمذهبی هستند که تحت تاثیر اندیشه ها و مکاتب نو هستند و مذهب یهودی را عقب مانده و نامناسب برای زندگی مدرن می دانند . انگیزه این گروه برای ایجاد کشوری مستقل برای یهودیان بیشتر ملی وقومی بود نه مذهبی . به همین دلیل مکان جغرافیایی برای آنها اهمیت نداشت و سران صهیونیسم چون هرتزل به مناطقی مانند آرژانتین ، اوگاندا و کنیا نیز که از سوی انگلستان پیشنهاد شده بود به عنوان وطن یهودیان می اندیشیدند.

* واکنش مطهری به حضور مداحان در انتخابات

علی مطهری ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد برخی اخبار مبنی بر ارائه لیست توسط مداحان در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت:منع قانونی برای این موضوع وجود ندارد و می توانند این کار را کنند.وی اظهار داشت: از نظر من هرکسی دوست دارد می تواند برای انتخابات گروه تشکیل دهد و لیست بدهد و عیب ندارد و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از این موضوع یعنی ارائه لیست توسط مداحان ابراز نگرانی کرده اند گفت:چه نگرانی؟مردم باید آگاهی کافی داشته باشند و اگر مردم رشد و آگاهی کافی داسته باشند هیچ مشکلی پیش نمی آید .

*معرفی بدقول ترین شرکت های هواپیمایی

شرکت هواپیمایی تابان به نسبت تعداد پروازها بیشترین تاخیر را در بین سایر شرکت‌های هواپیمایی به خود اختصاص داده است. ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز توسط ۱۳ شرکت هواپیمایی در تیرماه امسال از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد که شرکت هواپیمایی تابان به نسبت تعداد پروازها بیشترین تاخیر را در بین سایر شرکت‌های هواپیمایی به خود اختصاص داد.به گزارش خبرآنلاین؛ در تیرماه امسال ۴ هزار و ۴۱۱ پرواز توسط ۱۳ شرکت هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام شد که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با ۶۹۴ پرواز بیشترین و شرکت هواپیمایی معراج با ۷۰ پرواز کمترین پرواز را به خود اختصاص دادند.بر اساس این گزارش، تاخیرهای هر شرکت هواپیمایی متناسب با تعداد پروازهای همان شرکت بررسی شده است که به ترتیب در بر اساس این گزارش شرکت هواپیمایی تابان که ۵۳ درصد از پروازهای خود را با تاخیر انجام داد در صدر بیشترین تاخیر و شرکت هواپیمایی کاسپین که ۱۴ درصد از پروازهای این شرکت با تاخیر انجام شد کمترین تاخیر را در تیرماه امسال از فرودگاه بین المللی مهرآباد به خود اختصاص داد.

*  فروش خاک جزیره مشهور ایرانی به امارات

جزیره هرمز در 8 کیلومتری بندرعباس به عنوان جزیره ای شناخته می شود که خاک مرغوب و باکیفیتی در اختیار دارد که در صنایع مختلف می توان از آن استفاده کرد در جدیدترین اقدام، سودجویان این بار به سراغ جزیره هرمز رفته اند و خاک سرخ ارزشمند آن را به کشورهای مختلف به صورت فله ای و بدون آنکه پشت پوشش خاصی پنهان شوند، صادر می کنند. نعیمی بخشدار جزیره هرمز با تایید صادرات خاک جزیره هرمز گفت: "خاک جزیره به طور مرتب و بدون هیچ نظارت خاصی در حال صادر شدن به کشورهای مختلف است."وی در ادامه افزود: "این خاک در موارد مختلف از جمله تولید لوازم آرایشی و رنگ سازی کاربرد دارد و قیمت آن نیز بسیار بالا است. این خاک در کشورهایی مانند امارات با قیمت های بالا به فروش می رسد. "بخشدار جزیره هرمز با اشاره به اینکه نزدیک به 15 سال از آغاز صدور خاک جزیره به کشورهای مختلف می گذرد، گفت: "هر کیلو از این خاک می تواند 300 تا 400 دلار ارزش افزوده داشته باشد." 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.