قدس آنلاین : دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: یکی از آسیب های جدی که در جامعه کارگری کشور وجود دارد نبود آمار دقیق از تعداد کارگران کشور است.

آمار دقیقی از تعداد کارگران کشور وجود ندارد

 

به گزارش قدس آنلاین هادی ابوی صبح امروز در نشست خبری دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور که در اتاق جلسات این انجمن در مشهد برگزار شد اظهار کرد: نبود آمار دقیق از تعداد کارگران امکان اختصاص بودجه و یا انجام کارهای خدماتی را برای آنها دشوار می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون هزار انجمن صنفی در حرفه های مختلف مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 65 عدد از آنها در مشهد فعال هستند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور ادامه داد: تمام کارگران عضو در این انجمن های صنفی بحث های مشترکی دارند که موضوع معیشت، آینده و بیمه از جمله آنهاست.

ابوی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش کارگران در حرفه های مختلف خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی به انجام رسیده که یکی از آنها انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای، موسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون های انجمن های صنفی یکی دیگر از این موضوعات است.

وی افزود: این آموزش ها برای نخستین بار در خراسان رضوی آغاز می شود و با توجه به اینکه در پایلوت مازندران این موضوع بررسی شده است انجام این آموزش های می تواند خطر اتفاقات در حین کار را تا 50 درصد کاهش دهد.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور در ارتباط با شکل گیری سامانه پیامکی 30001633 برای آمارگیری برای تعداد کارگران بیان کرد: تا کنون بیش از 20 هزار نفر در این سامانه عضو شده اند که به انجمن های صنفی خود برای دریافت مزایا و حل کردن مشکلات خود ارتباط داده می شوند.

ابوی ادامه داد: همچنین کانون انجمن های صنفی کارگران تمام خدمات وکالت و مشاوره را برای احقاق حقوق آنها به صورت رایگان ارائه می دهد.

وی یکی از عوامل مهم در افزایش بهره وری اقتصادی را ایجاد عوامل انگیزشی برای کارگران دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون اقداماتی برای بیمه تکمیلی کارگران در دستور کار  انجمن های صنفی کارگران با انعقاد قرارداد با بیمه ایران قرار گرفته است.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور ادامه داد: همچنین موضوعاتی مانند حق مسکن و دیگر موارد رفاهی نیز به جد در تشکل های کارگری دنبال می شود.

ابوی با بیان اینکه کارفرمایان نباید از انعقاد قراردادهای بلند مدت با کارگران خود واهمه داشته باشند تصریح کرد: قانون کار ایران به خوبی تمام شروط را برای حمایت دو طرفه از کارگر و کارفرما رعایت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.