معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان رفتار والدین را در ایجاد استرس به فرزندانشان قبل از ورود به مدرسه بسیار مهم خواند.

رفتار والدین و استرس‌هایی که دانش‌آموزان را می‌آزارد

"حسین بهرامی‌نوید" در گفت‌و‌گو باایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: برخی والدین به فرزندانشان قبل از بازگشایی مدارس استرس وارد می‌کنند و به این ترتیب شیرینی آغاز مدرسه به کام فرزندان تلخ می‌شود و استرس بسیاری را متحمل می‌شوند.

وی افزود: والدین بهتر است یک هفته آخر شهریور را برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در منزل بمانند تا از استرس دور شوند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان یک هفته قبل از بازگشایی مدارس تمایل دارند در منزل باشند و به امورات آمادگی شروع درس رسیدگی کنند و این روزها برای آنها بسیار لذت‌بخش است بنابراین توصیه می‌شود والدین مسافرت‌های خود را هرچه سریع‌تر انجام دهند تا این شیرینی و لذت را دانش‌آموزان تجربه کنند.

بهرامی‌نوید با بیان اینکه تمامی کتب درسی دوره ابتدایی توسط مدارس به دانش‌آموزان داده می‌شود، گفت: در حال حاضر کتب درسی تمامی مقاطع ابتدایی در داخل انبار وجود داسته و هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر کمبود کتب درسی دانش‌آموزان از مدارس نداریم.

وی ادامه داد: تعداد کتب درسی مورد نیاز بر اساس سامانه سیستم سناد تهیه شده و در روز اول مهر سال‌جاری نیز دانش‌آموزان کتابهای درسی خود را تهیه می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان تاکید کرد: همدان استانی مهاجرپذیر بوده، بنابراین پیش‌بینی می‌شود 30 هزار نفر به آمار ثبت‌نام شدگان افزوده شود که برای این تعداد دانش‌آموز پیش‌بینی شده کتب درسی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در حال رشد بوده، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته 147 هزار نفر دانش‌آموز در دوره ابتدایی تحصیل کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به 150 هزار نفر برسد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 27 هزار و 50 نفر دانش‌آمور کلاس اولی در استان همدان داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌شود این رفم به 30 هزار نفر افزایش یابد.

بهرامی‌نوید با بیان اینکه بر اساس آمار موجود در روستاها جمعیت کمتر بوده و تراکم دانش‌آموز در شهرها بیشتر است، گفت: با این تعداد افزایش جمعیت نیازی به افزایش فضای آموزشی و نیروی انسانی نیست و تنها مشکل موجود تراکم نامتوازن تعداد دانش‌آموزان در شهرها و روستاهاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.