قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: برنامه های مبارزه با مواد مخدر با محوریت خانواده باشد چرا که آگاه‌سازی خانواده‌ها در کنترل فرزندان سبب کاهش گرایش به اعتیاد می‌شود.

برنامه های مبارزه با مواد مخدر با محوریت خانواده باشد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: خانواده ظرفیت و پتانسیل مناسبی در راستای پیشگیری و مراقبت از مواد مخدر است باید از حداکثر مشارکت آنان استفاده گردد.

پرویزی افزود: در حوزه مواد مخدر رویکرد دولت در بحث مبارزه، مراقبت، پیشگیری، درمان و آموزش تغییر کرده است و نگاه دولت با رویکرد اجتماعی است.
وی تاکید کرد: رویکرد برنامه های حوزه مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی و در راستای آگاه سازی و حساس سازی جامعه بخصوص خانواده ها باشد.
 وی تصریح کرد: پژوهش های مختلفی از سوی دولت با مشارکت گروههای مختلف علمی در حوزه مواد مخدر صورت گرفته است که امیدواریم ماحصل آن ارائه راهکارهای مناسب در این حوزه باشد.
پرویزی بر تخریب اماکن مخروبه و متروکه تاکید داشت و افزود: بروز بسیاری از بیماری ها و آسیب های اجتماعی  در این اماکن امکان پذیر است و بنابراین شهرداری ها باید ورود جدی تری در این حوزه داشته باشند.
نماینده عالی دولت به طرح تشویقی برای دهیاری ها و شوراها اشاره داشت و گفت: باید از ظرفیت دهیاری ها و شوراها در زمینه آموزش و پیشگیری از مواد مخدر در راستای سالم سازی و پاکسازی روستاها استفاده شود.
سید علی اکبر پرویزی مطرح کرد: متاسفانه مواد مخدر در اقشار مختلف جامعه نفوذ کرده است و بنابراین راهکارها و روش های مبارزه با آن باید با ظرافت و دقت بیشتری پیگیری و از نظرات کارشناسان مجرب استفاده شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.