اختتامیه طرح یاوران نماز(مبین)، با حضور حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در مشهد برگزار شد.

اختتامیه طرح سراسری یاوران نماز در مشهد برگزار شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه طرح یاوران نماز(مبین) صبح امروز، نهم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در پردیس دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در این مراسم با اشاره به جمعیت یهودیان دنیا، اظهار کرد: تنها دو دهم درصد جمعیت جهان را یهودیان تشکیل می‌دهند، به گونه‌ای که حتی جمعیت آن‌ها به 20 میلیون نفر نمی‌رسد در حالی که جمعیت مسلمانان جهان حداقل 25 برابر یهودیان است.

وی با تاکید بر اینکه اعتقادات مسلمانان است که هویت آن‌ها را در تمام دنیا حفظ می کند، ابراز کرد: ما مشاهده می‌کنیم دانشجویان ما در کشورهای مختلف با برپایی نمازهای جماعت و جمعه هویت دین خود را به مردم جهان نشان داده و در جهت حفظ آن تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام نواب، بی ایمانی را مشکل اصلی جهان امروز عنوان کرد و گفت: امروز ما جهان بی‌عدالت، بدون آرامش، بدون محیط زیست، فقر و ... را مشاهده می‌کنیم که همه اینها ناشی از عدم انجام عمل صالح بوده، به گونه‌ای که بسیاری از مردم در آفریقا گرسنگی می‌کشند و عده‌ای در اروپا از دادن غذاهای باقی مانده خود به این افراد اجتناب می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تاکید بر اینکه نماز، اصل اول عمل صالح محسوب می‌شود، ابراز کرد: در واقع نماز تضمین کننده تمام امور است و ما باید در جهت به پا داشتن و حفظ آن تلاش کنیم.

سیدعلی منیری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور نیز در حاشیه این همایش با اشاره به طرح یاوران نماز، اظهار کرد: طرح مدیریت برنامه یاوران نماز با هدف دعوت نماز سوی خود مردم برنامه‌ریزی شد تا خود آن‌ها دغدغه ترویج فرهنگ نماز را پیدا کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: تجربه در کشور ما نشان داده که هرکاری از قالب دولتی خارج و به شکل مردمی و جهادی دربیاید قطعا موفق خواهد بود و ویژگی این کار آن است که طرحی مردمی است.

منیری با بیان اینکه طرح یاوران نماز ویژه مدیران مدارس برگزار می‌شود، گفت: اهمیت این کار این است که این مدیران افراد خوش‌فکر و آگاهی نسبت به دستگاه‌های مدیریتی و تربیتی هستند، و شغل این افراد به گونه‌ای بوده که با سه قشر دانش‌آموزان، خانواده و معلمان در ارتباط هستند.

وی اضافه کرد: در این راستا طرح مبین با هدف مهارت‌افزایی و تقویت انگیزه مدیران مدارس جهت ترویج فرهنگ نماز طرح‌ریزی شد، در این راستا تاکنون در استان‌های تبریز، تهران و خراسان رضوی برگزار شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این مطلب که در این طرح چهار هزار نفر از مدیران مدارس آموزش خواهند دید، بیان کرد: تاکنون دو هزار نفر از مدیران مدارس مختلف متوسطه اول، خاص، تیزهوشان، نمونه، شبانه‌روزی، دولتی بیش از 200 دانش آموز آموزش دیده‌اند و آموزش سایر مدیران از 15 مهرماه به بعد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به نحوه آموزش این مدیران، اظهار کرد: این مدیران در هر دوره‌ای در گروهی سه روزه 300 نفری آموزش می‌بیند، آن‌ها در این دوره با شیوه‌های دعوت به نماز با رویکرد مسجد و مدرسه، خانواده، فعالیت‌های هنری، نمازشناسی، آشنایی با تشکیلات یاوران نماز و پرسش و پاسخ‌های نماز آشنا و آموزش‌های لازم را در این حوزه‌ها می‌بینند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.